Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 31 października 2012, 08:00

autor: Filip Grabski

Desmond Miles. Kto jest kim w serii Assassin's Creed? Skrót fabuły, bohaterowie i kluczowe pojęcia

Spis treści

Desmond Miles

Desmond Miles

Urodzony w 1987 roku genetyczny potomek Altaira, Ezio i Connora. Obiekt numer 17 w projekcie Animus, prowadzonym przez korporację Abstergo. Desmond był wychowywany w bractwie asasynów od urodzenia, ale w wieku 16 lat dało o sobie znać zmęczenie życiem w ukryciu. Wykorzystując podstawowe umiejętności, chłopak uciekł z domu i tułając się po Stanach, osiadł w Nowym Jorku, gdzie pracował jako barman.

We wrześniu 2012 roku został uprowadzony przez pracowników korporacji Abstergo, współczesnej przykrywki dla zakonu templariuszy. Jeden z wysoko postawionych członków tej firmy – Warren Vidic – zmusił go do przeżycia genetycznych wspomnień swego przodka Altaira za pomocą maszyny zwanej Animusem. Dzięki wsparciu Lucy Stillman, podwójnego agenta umieszczonego wśród templariuszy, Desmondowi udało się uciec i wraz z dwójką innych współpracowników (Rebeki Crane i Shauna Hastingsa) stworzyć małą komórkę działającą wewnątrz bractwa asasynów. Za pośrednictwem Animusa 2.0 Desmond poznał historię Ezio, odnalazł także ukryte pod rzymskim Koloseum Jabłko Edenu. To odkrycie miało jednak wysoką cenę. Junona, przedstawicielka pierwszej cywilizacji – żyjącej na Ziemi przed tysiącami lat rasy, która stworzyła wspomniane artefakty – zmusiła Desmonda do zabicia Lucy Stillman (postrzeganej przez wszystkich jako sprzymierzeniec, mimo że kobieta w istocie przez cały czas pracowała dla Abstergo), co z kolei wywołało u Desmonda szok i śpiączkę,

Celem ratowania umysłu chłopak został podłączony do Animusa i umieszczony w trybie awaryjnym (czarnym pokoju). Przez cały ten czas czuwał nad nim jego ojciec – William Miles. Po stuprocentowym zsynchronizowaniu swojej świadomości z genetycznymi wspomnieniami przodków Desmond doświadczył kolejnej wizyty ze strony przedstawiciela pierwszej cywilizacji, Jupitera, po czym odzyskał świadomość. Teraz, wyposażony w wiedzę na temat kolejnych poczynań, zaprowadził ekipę do stanu Nowy Jork w USA, gdzie znajduje się centralny skarbiec z informacjami mającymi pomóc zapobiec końcowi świata.

Desmond jest wyjątkowy nie tylko ze względu na swoje pochodzenie. Podczas sesji w Animusie dochodziło do potencjalnie niebezpiecznego efektu rozmycia, dzięki czemu część wiedzy i umiejętności (m.in. Wzrok Orła) przodków przeszła na Desmonda.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Najlepsze gry z serii Assassin's Creed – top 9 odsłon kultowego cyklu
Najlepsze gry z serii Assassin's Creed – top 9 odsłon kultowego cyklu

Assassin's Creed to seria, która miała ogromny wpływ na rozwój branży gier wideo w ostatnich dziesięciu latach. Postanowiliśmy raz na zawsze rozstrzygnąć, która odsłona jest najlepsza, a która najgorsza. Oto wyniki głosowania.