Animus. Kto jest kim w serii Assassin's Creed? Skrót fabuły, bohaterowie i kluczowe pojęcia
Spis treści
Animus
Animus
Stworzona przez korporację Abstergo maszyna do tworzenia wirtualnej rzeczywistości na bazie genetycznych wspomnień umieszczonej w niej osoby. Pierwszy Animus został zbudowany latach 80. XX wieku z wykorzystaniem technologii pradawnej cywilizacji. Projektem dowodził Warren Vidic, który – prócz podstawowego, ciągle ulepszanego Animusa – zbudował także maszynę do szkolenia pracowników Abstergo (program treningowy Animi).
W pierwszym Assassin's Creed Desmond ma do czynienia z Animusem w wersji 1.28 – wówczas najlepszej stworzonej inkarnacji tej maszyny. Obserwowane przez graczy wskaźniki, paski ładowania czy elementy HUD-a to w istocie interfejs tego urządzenia. Po ucieczce Desmond korzystał ze stworzonej przez Rebekę Crane (na bazie dostarczonych przez Lucy Stillman schematów) edycji 2.0 Animusa. Niestety – nawet w tej udoskonalonej wersji długie przebywanie w Animusie może być niebezpieczne dla zdrowia i wywoływać efekt rozmycia (to proces, podczas którego genetyczne wspomnienia mieszają się ze świadomością umieszczonego w maszynie człowieka, co może prowadzić do mylenia przeszłości z teraźniejszością oraz załamania umysłowego). W Assassin's Creed Revelations użyty został Animus 2.03, który jednocześnie stanowił system podtrzymywania życia dla pogrążonego w śpiączce Desmonda. W najnowszym odcinku serii zobaczymy wersję 3.01.