Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 stycznia 2014, 13:02

autor: Adrian Werner

Verdun. Gry w realiach I wojny światowej - okopy, dwupłatowce i smoki nad Verdun

Spis treści

Verdun

Miłosników strzelanek zainteresować powinna pecetowa gra Verdun. Autorzy chcą przerobić tytułową bitwę z 1916 roku w sieciowego FPS-a stawiającego na realizm i ścisłą współpracę z kolegami z czteroosobowego oddziału. Tylko poprzez pomaganie sobie nawzajem gracze będą mogli uzyskać wystarczająco dużo punktów doświadczenia, aby odpowiednio szybko rozwijać swojego żołnierza.

Podczas rozgrywek będziemy zajmowali lub tracili kolejne sektory mapy, przez co pole bitewne ma ulegać regularnym zmianom. W grze znajdziemy cztery typu oddziałów, każdy z własną specjalizacją i odmiennymi członkami. Podczas produkcji autorzy konsultują się z kilkoma historykami, a oczkiem w ich głowie jest realistyczne odtworzenie zachowania ówczesnego uzbrojenia.

Wczesną wersję Verdun można już kupić w ramach programu Steam Early Access. Opinie pierwszych nabywców są bardzo pozytywne i projekt ma spore szanse poważnie namieszać na rynku. Zwłaszcza, że będzie to pierwszy FPS autentycznie odtwarzający ten konflikt, bez dodawania żadnych elementów horroru czy innych fantastycznych wymysłów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej