Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 stycznia 2014, 13:02

autor: Adrian Werner

Sid Meier's Ace Patrol. Gry w realiach I wojny światowej - okopy, dwupłatowce i smoki nad Verdun

Spis treści

Sid Meier's Ace Patrol

Najnowsza godna uwagi strategia ukazała się w zeszłym roku. Sid Meier's Ace Patrol początkowo zadebiutowało na urządzeniach mobilnych, a kilka miesięcy później doczekało się ulepszonej konwersji na pecety.

Gra oferuje i cztery rozległe kampanie, podczas których możemy objąć dowództwo nad eskadrami wchodzącymi w skład lotnictwa brytyjskiego, francuskiego, niemieckiego i amerykańskiego. Produkcja oparta jest na prostym systemie bitewnym, który nie jest może do końca realistyczny, ale za to zapewnia masę zabawy. Całość rozgrywana jest w turach i koncentruje się na właściwym wykorzystywaniu różnorodnych manewrów powietrznych, jakimi dysponuje każdy pilot. Zabawę wzbogaca system doświadczenia, pozwalający podwładnym na szlifowanie umiejętności oraz uczenie się nowych akrobacji.

Sid Meier to legenda gatunku strategii i człowiek mający na koncie takie klasyki jak cykl Civilization czy seria Pirates. Ace Patrol to kolejna perełka w jego dorobku i tradycyjnie dla tego twórcy jest to tytuł, którego opanowanie zajmuje chwile, ale jednocześnie rozgrywka oferuje głębię potrafiącą wciągnąć na długie tygodnie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej