Tomb Raider 2. Gry, w które chcemy zagrać na PlayStation Classic
Spis treści
Tomb Raider 2
- Gatunek: przygodowa gra akcji
- Rok wydania: 1997
Lary Croft raczej nikomu przedstawiać nie muszę, a obecność którejś z pierwszych odsłon jej przygód na PlayStation Classic należy jej się tak samo jak kolejne części Mario fanom Nintendo. Spośród wszystkich dostępnych na tę konsolę gier z cyklu (było ich aż pięć!) największym sentymentem darzona jest chyba „dwójka”, udanie rozwijająca rozwiązania z pierwowzoru, a jednocześnie w chwili debiutu będąca bardzo świeżym tytułem – czego nie można już powiedzieć o kolejnych, wciąż solidnych, ale raczej odtwórczych pozycjach z tej serii.
Druga część Tomb Raidera rozpoczyna się od przebieżki po Murze Chińskim, ale to zaledwie początek wielkiej przygody, która zabiera nas m.in. do Wenecji, na pokład zatopionego statku oraz do mroźnego Tybetu. Lara tradycyjnie musi radzić sobie z wrogimi najemnikami oraz drapieżnymi zwierzętami (a jak znamy pewien sekret, to i z T-rexem), ale w przeciwieństwie do współczesnych odsłon cyklu na pierwszym planie jest tu rozwiązywanie zagadek środowiskowych, które często okazują się NAPRAWDĘ bardzo skomplikowane.
JEŚLI NIE TOMB RAIDER 2, TO MOŻE... DRIVER
Pradziadek trójwymiarowych gier akcji w otwartym świecie wprawdzie nie pozwala opuszczać siedzenia samochodu (mamy ich tu około dwudziestu), ale za to proponuje aż cztery wirtualne miasta – Miami, San Francisco, Nowy Jork i Los Angeles. W trakcie zabawy jako policyjny tajniak uczestniczymy w emocjonujących pościgach i misjach czasowych, poznając jednocześnie historię kryminalną wzorowaną na klasyce kina sensacyjnego.
Kula World
- Gatunek: logiczna
- Rok wydania: 1998
Zanim Valve choćby pomyślało o Portalu, na PlayStation o zawroty głowy z powodu drastycznie zmieniającej się co chwilę perspektywy przyprawiało graczy Kula World – niezwykła pozycja logiczna, w której kontrolujemy piłkę plażową i staramy się zaliczyć kilkaset zawieszonych w powietrzu poziomów. Nasze zadanie w teorii jest proste – znaleźć klucz otwierający wyjście, a następnie dotrzeć do niego przed upływem czasu.
W praktyce sprawa się jednak szybko komplikuje, bo nasza kula potrafi w wybranych sytuacjach przetaczać się na ściany, co całkowicie zmienia perspektywę. O ile na pierwszych poziomach da się jeszcze w tym wszystkim dość łatwo odnaleźć, wraz ze wzrostem stopnia skomplikowania map przestrzeń staje się coraz trudniejsza do pojęcia – a do tego dochodzą liczne pułapki i wspomniany limit czasowy. Mimo lat gra do dziś zachwyca świeżością i ciekawymi pomysłami – naprawdę dziwię się, że nie doczekaliśmy się żadnego porządnego następcy tego tytułu.
JEŚLI NIE KULA WORLD, TO MOŻE... KURUSHI
Kolejna nietypowa gra logiczna, tym razem przenosząca nas na proste plansze wypełnione sześciennymi blokami. Sterując bohaterem, musimy lawirować między olbrzymimi kostkami, zaznaczając wybrane z nich i wysadzając je w taki sposób, by wywołać reakcje łańcuchowe i uniknąć zmiażdżenia. Poziom trudności oczywiście szybko rośnie, pojawiają się specjalne typy sześcianów, a zabawa zmusza do myślenia wszystkie szare komórki.