Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 października 2018, 11:30

Resident Evil 3: Nemesis. Gry, w które chcemy zagrać na PlayStation Classic

Spis treści

Resident Evil 3: Nemesis

  1. Gatunek: survival horror
  2. Rok wydania: 1999

Oryginalną grę Resident Evil możemy dziś bez problemu poznać za sprawą świetnego HD remastera remake’u (to skomplikowane...), druga część niedługo również doczeka się stworzonej od zera nowej wersji na silniku „siódemki”. Tym samym z klasycznej trylogii do współczesnych standardów niedopasowany pozostaje tylko Resident Evil 3: Nemesis – a że obecność na PS Classic któregoś Residenta, jako przedstawiciela najpopularniejszej serii survival horrorów na PlayStation, jest mocno prawdopodobna, to właśnie tę część cyklu chcielibyśmy ujrzeć na nowej konsolce najbardziej.

W Nemesis trafiamy do opanowanego przez zombie Raccoon City, gdzie jako była członkini specjalnej jednostki policyjnej Jill Valentine próbujemy uciec z pełnego potworów miasta, odkryć sekrety korporacji Umbrella i przy okazji rozwiązać trochę zagadek środowiskowych. Co ciekawe, akcja tytułu toczy się dosłownie tuż przed wydarzeniami z gry Resident Evil 2. Wyjątkowym elementem tej odsłony serii jest oczywiście Nemesis – olbrzymi, nieśmiertelny potwór, który niestrudzenie poluje na nas, nie dając złapać oddechu i wprowadzając nieustanną atmosferę napięcia. Resident Evil 3 to godne pożegnanie z klasyczną formułą cyklu – kolejne części na wiele lat zaczęły stawiać bardziej na akcję niż na horror.

JEŚLI NIE RESIDENT EVIL 3: NEMESIS, TO MOŻE... DINO CRISIS

Stworzona przez zespół odpowiedzialny za Residenty produkcja oferuje dość podobne mechaniki, koncentrując się na walce z użyciem broni palnej oraz na eksploracji i rozwiązywaniu zagadek środowiskowych. Żywe trupy zastępuje jednak zagrożeniem wyjętym wprost z Parku Jurajskiego – raptorami czy tyranozaurami. Choć seria nigdy nie dorównała popularnością cyklowi Resident Evil, jej dwie dostępne na PlayStation odsłony nie ustępują mu jakością.

G-Police

  1. Gatunek: shooter
  2. Rok wydania: 1997

Dziś oprawa wizualna G-Police budzi co najwyżej uśmiech politowania, ale w 1997 roku olbrzymie (wtedy naprawdę się takimi wydawały) trójwymiarowe mapy pełne budynków i latających pojazdów robiły niemałe wrażenie... nawet jeśli skrajnie niski zasięg rysowania przez większość czasu nie pozwalał tych wszystkich obiektów oglądać oglądać. Gra była technologicznym majstersztykiem, pokazującym prawdziwy potencjał trójwymiarowej grafiki.

Imponującym wizualiom nie ustępowała rozgrywka. Sterujemy tu policyjnym VTOL-em (czyli futurystycznym pojazdem latającym, który na okładce wyglądał jak helikopter szturmowy bez śmigła), zaprowadzającym porządki w przestworzach miasta. W trakcie przeszło trzydziestu misji eskortujemy sojuszników, niszczymy wrogów, a nawet rozbrajamy bomby. Całość nastawiona jest głównie na akcję, co ma odzwierciedlenie w dość zręcznościowym sposobie kierowania naszym pojazdem.

JEŚLI NIE G-POLICE, TO MOŻE... ACE COMBAT 2

Seria Ace Combat dziś nie cieszy się już taką popularnością jak w czasach PlayStation i PlayStation 2. A szkoda, gdyż są to jedne z najlepszych zręcznościowych symulatorów lotniczych na rynku. Na pierwszej konsoli Sony ukazały się trzy odsłony tego cyklu i choć „trójka” pod wieloma względami przebijała poprzedniczkę, jej zachodnie wydanie zostało mocno okrojone względem japońskiego oryginału. Z tego powodu, jeśli już zapoznawać się z którąś z klasycznych części serii – „dwójka” wydaje się najlepszym wyborem.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

11 najlepszych klasyków na PlayStation 2 – w co zagrać z PS2?
11 najlepszych klasyków na PlayStation 2 – w co zagrać z PS2?

Wraz z oficjalnym zakończeniem wsparcia dla PlayStation 2 powracamy do najlepiej sprzedającej się konsoli firmy Sony i wspominamy 11 najlepszych gier, jakie pojawiły się na tej maszynce.

Najlepsze gry lat 90. Ranking dziewięćdziesięciu klasyków, które musisz znać
Najlepsze gry lat 90. Ranking dziewięćdziesięciu klasyków, które musisz znać

Kilkudziesięciu pracowników i współpracowników serwisu gry-online.pl wytypowało najlepsze (ich zdaniem) gry lat 90-tych. W efekcie powstał jedyny w swoim rodzaju ranking, który w wielu miejscach może okazać się zaskakujący.