Pizza Connection 3. Gry marca – najciekawsze premiery i konkurs
Spis treści
Pizza Connection 3
Data premiery: 22 marca
- Gatunek: strategia ekonomiczna
- Platforma: PC
- Przybliżona cena: 96 zł
Na trzecią część zapoczątkowanej przez Pizza Connection serii strategii ekonomicznych czekać musieliśmy niemal dwie dekady – pierwsza odsłona zadebiutowała w 1999 roku, a jej kontynuacja, przewrotnie zatytułowana Pizza Syndicate 2, w roku 2000. Czy oczekiwanie się opłaci? Cóż, to już zależy od tego, czy macie ochotę na to samo danie, ale w ładniejszym opakowaniu, gdyż studio Gentlymad nie zamierza wprowadzać zmian w formule, przede wszystkim dostosowując ją do dzisiejszych standardów.
Tradycyjnie więc wcielimy się we właściciela nowo otwartej, niewielkiej pizzerii, który najpierw postara się uczynić swój lokal najlepszym w mieście, by następnie zabrać się za podbój kolejnych miejsc, ostatecznie stając się pizzowym potentatem. Oprócz tradycyjnych dla gatunku elementów, jak projektowanie i dekorowanie lokali, zarządzanie pracownikami czy sabotowanie działań konkurencji, sporo czasu spędzimy też w samej kuchni, komponując własne wersje słynnego włoskiego dania.
Najważniejszym novum ma być przejście oprawy wizualnej w pełny trójwymiar. Grafika może nie powala liczbą detali, ale za to wydaje się schludna i przejrzysta, co w tym gatunku jest ważniejsze. Oprócz trybu swobodnego otrzymamy pełnoprawną kampanię składającą się z tuzina misji, rozgrywających się w różnych miastach świata, m.in. w Rzymie, Paryżu i Waszyngtonie.
Prawdę mówiąc, nie jestem pewny, czy dla Pizza Connection 3 jeszcze znajdzie się miejsce na rynku. O tym, że sukcesu znamienitych poprzedników powtórzyć się nie da, jestem już raczej przekonany. Beta pokazała, że trzecia odsłona zaserwuje w zasadzie to samo, w co graliśmy przed, o zgrozo, siedemnastu laty. I to dobrze, bo swoje własne przepisy na pizzę układało wtedy wiele dzieciaków w Polsce i na świecie. Ale to również źle, bo Pizza Connection 3 celuje właśnie w tamten target, który niekoniecznie ma dziś czas na prowadzenie – oprócz domu, firmy albo auta – elektronicznego imperium pizzy. Chciałbym się mylić, bo łączą mnie z tą grą (oraz z Pizza Syndicate 2) piękne wspomnienia.
Maciej Pawlikowski
NASZE PRZEWIDYWANIA:
Sięganie do dawnych, a nawet bardzo dawnych czasów w historii gier, by znaleźć inspiracje do tworzenia nowych produkcji, jest ostatnio w modzie. Mimo to zapowiedź reaktywacji gastronomicznej serii sprzed prawie dwóch dekad nieźle mnie zaskoczyła. W końcu dwóm pierwszym częściom Pizza Connection, choć znanym wśród maniaków tycoonów, daleko było do wielkiej popularności innych odświeżanych współcześnie tytułów. Jeśli twórcom uda się udoskonalić, bądź co bądź, przestarzałą już mechanikę pierwowzoru, a poziom techniczny produkcji będzie przyzwoity, Pizza Connection 3 może okazać się ciekawą propozycją dla tych, co lubią, gdy „wirtualny hajs się zgadza”.
Na marginesie – coś wreszcie ruszyło się na rynku strategii ekonomicznych. Tematyka biznesowa przestaje być już tylko domeną ambitnych, lecz ubogich w warstwie audiowizualnej gier niezależnych. Być może absolutna dominacja strzelanek i RPG wreszcie się skończy, a na growej scenie zapanuje tak bardzo wyczekiwana harmonia.
Michał „medic” Wasiak