Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 lipca 2015, 16:01

Deadpool. Graczu, co robisz? Burzenie czwartej ściany

Spis treści

Deadpool

Pyskaty najemnik Wade Wilson powszechnie znany jest z tego, że bez względu na to, w jakim medium akurat występuje, doskonale zdaje sobie sprawę ze swojej fikcyjności i potrafi nawet obrócić ją na swoją korzyść. Niemal każdy z jego popisów w grach komputerowych kończy się burzeniem czwartej ściany. Na szczególną uwagę zasługuje jeden z ciosów specjalnych w bijatyce Marvel vs. Capcom 3, w trakcie którego używa on paska energii oraz wskaźnika naładowania ciosów do okładania za ich pomocą swojego oponenta.

Cięcia budżetowe w pewnym momencie wymusiły zmianę grafiki otoczenia na 8-bitową. - 2015-07-25
Cięcia budżetowe w pewnym momencie wymusiły zmianę grafiki otoczenia na 8-bitową.

W końcu Deadpool doczekał się też swojej własnej gry komputerowej i wtedy jedyne, co nam pozostawało, to uroczyście pożegnać naszą drogą przyjaciółkę czwartą ścianę. Punkt wyjścia dla całej fabuły jest bowiem taki, że Deadpool zmusza studio High Moon Studios do stworzenia gry o nim samym. Dalej robi się tylko ciekawiej – nie przeczytawszy do końca skryptu, Wade „przedobrza” i szybko zużywa cały budżet produkcji, doprowadzając do drastycznych cięć w oprawie graficznej. Kiedy zaś zaczyna brakować platform, dzięki którym mógłby dostać się na drugą stronę kanałów, problem rozwiązuje... skacząc po dymkach narracyjnych. To zaledwie mały wycinek sytuacji, w których Deadpool: The Video Game burzy granice między grą komputerową a rzeczywistością.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

10 dziwnych zagadek w grach, w których twórcy zagrali nam na nosie
10 dziwnych zagadek w grach, w których twórcy zagrali nam na nosie

Interaktywna rozrywka zna wiele tytułów, które wprowadzały do gameplayu rozwiązania wykraczające poza cyfrową rzeczywistość, wymagając od gracza podejmowania czynności w „realu” albo wykorzystywania własnej wiedzy do wykonania zadania wewnątrz gry.