Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 lipca 2015, 16:01

Batman: Arkham Asylum. Graczu, co robisz? Burzenie czwartej ściany

Spis treści

Batman: Arkham Asylum

Pierwsza odsłona gackowej sagi studia Rocksteady w pewnym momencie zmusza Batmana do zmierzenia się z jego największymi lękami, gdy znajduje się on pod wpływem stworzonego przez Stracha na Wróble gazu wywołującego przerażenie. Nie tylko jednak Bruce Wayne przeżywa chwile grozy, wcielający się w niego gracz również może poczuć silny przypływ adrenaliny. W pewnym momencie bowiem na ekranie zaczynają pojawiać się niepokojące błędy graficzne, chwilę później zaś gra udaje, że się zawiesiła. Scena robiła szczególne wrażenie na posiadaczach konsoli Xbox 360. Maszynka ta w tamtym okresie znana była z tego, że spora część egzemplarzy ulegała uszkodzeniu określanemu jako niesławny Red Ring of Death. Wielu graczy żyło w niepokoju, że w każdej chwili taka usterka może przytrafić się także im, łatwo więc wyobrazić sobie ich reakcję na widok dziwnych błędów graficznych i zawieszenia się gry.

Scarecrow przeraził nie tylko Batmana, ale również graczy, których momentalnie zaniepokoił stan ich sprzętu. - 2015-07-25
Scarecrow przeraził nie tylko Batmana, ale również graczy, których momentalnie zaniepokoił stan ich sprzętu.

Chociaż później sekwencja majaczeń jest kontynuowana i oferuje kilka kolejnych zapadających w pamięć scen, to żadna nie potrafi już wywołać aż takiego przypływu adrenaliny jak ten krótki moment, w którym los sprzętu gracza zdaje się wisieć na włosku.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

10 dziwnych zagadek w grach, w których twórcy zagrali nam na nosie
10 dziwnych zagadek w grach, w których twórcy zagrali nam na nosie

Interaktywna rozrywka zna wiele tytułów, które wprowadzały do gameplayu rozwiązania wykraczające poza cyfrową rzeczywistość, wymagając od gracza podejmowania czynności w „realu” albo wykorzystywania własnej wiedzy do wykonania zadania wewnątrz gry.