Gorące zapowiedzi zimy, czyli nie tylko Outer Worlds
Gala The Game Awards obfitowała w zaskakujące zapowiedzi gier oraz nowe materiały z wyczekiwanych hitów. Dowiedzieliśmy się m.in. o kolejnych odsłonach Dragon Age’a i Mortal Kombat, nowej grze studia Obsidian czy remaku Crash Team Racing.
Spis treści
Geoff Keighley obiecywał, iż tegoroczna gala The Game Awards będzie obfitować w wiele mocnych zapowiedzi, i trzeba przyznać, że nie rzucał słów na wiatr. „Oscary gier wideo” przyniosły sporo ciekawych nowości oraz gorących materiałów z oczekiwanych hitów – ujawniono chociażby kolejne odsłony Dragon Age’a, Mortal Kombat i Far Crya, zapowiedziano świeże tytuły Obsidianu i twórców Abzu, pojawiły się także nieprezentowane wcześniej nagrania z takich produkcji jak Devil May Cry V oraz Rage 2. Zapraszamy na przegląd najciekawszych gier, jakie widzieliśmy na gali.
GRYOnline.pl wśród jurorów TGA
Czy wiesz, że serwis GRYOnline.pl znalazł się wśród jurorów The Game Awards? Tak, tak – wraz z kolegami z najważniejszych zagranicznych portali o grach głosowaliśmy na „oscary gier wideo”. To duże wyróżnienie, z którego jesteśmy bardzo dumni.
The Outer Worlds – taki Fallout New Vegas 2
Data premiery: późny 2019
INFORMACJE
- Gatunek: RPG akcji
- Platforma: PC, PS4, XONE
- Producent: Obsidian Entertainment
- Nasza zapowiedź
Co pokazano na The Game Awards?
Podczas gali po raz pierwszy usłyszeliśmy o The Outer Worlds, uzyskaliśmy też całkiem sporo konkretnych informacji na temat tego, czym będzie ten interesujący projektu Obsidianu. Zaprezentowano także zwiastun demonstrujący grę w akcji.
Czym będzie The Outer Worlds?
Jest to nowy projekt doskonale znanego fanom gier fabularnych studia Obsidian Entertainment, które po wtopie finansowej Pillars of Eternity II postanowiło odwrócić się od izometrycznej perspektywy i znów postawić na widok pierwszoosobowy, niczym w swoim Falloucie: New Vegas. Podobieństwa do tego cenionego dzieła nie sprowadzają się zresztą tylko do tego – można je także dostrzec w systemie rozwoju postaci, drzewkach dialogowych czy samym świecie przedstawionym, wyraźnie inspirowanym retrofuturyzmem. Klimat produkcji z kolei zdaje się silnie nawiązywać do serii Borderlands.
Jaki jest zarys fabularny produkcji?
Akcja The Outer Worlds toczy się na rubieżach galaktyki, w zapomnianej przez cywilizację kolonii przypominającej kosmiczny Dziki Zachód – lata nieokiełznanej terraformacji poskutkowały kolorowymi zmutowanymi monstrami, a brak nadzoru doprowadził do podziału społeczności na wojujące ze sobą frakcje. Gracze trafiają do tego niezwykłego miejsca, budząc się z hibernacji i starając odnaleźć w nietypowej rzeczywistości.
NASZE PRZEWIDYWANIA
Nigdy nie pogardzę RPG ze strzelankowym zacięciem. Nawet jeśli wygląda na zrzynkę pomysłów z innych gier (czyt. z Fallouta i Borderlands) i od strony technologii sprawia trochę wrażenie, jakby zatrzymało się w 2010 roku. Ale hej, to Obsidian! Studio, które chyba jeszcze nigdy nie dało plamy w tak zasadniczych sprawach jak projekt świata, fabuła czy postacie! Jeśli The Outer Worlds nie zawiedzie na tych polach, to jakie znaczenie ma trochę drewniana rozgrywka?
Krzysztof „Draug” Mysiak
Nie grałem w Borderlands ani trójwymiarowe Fallouty, więc dla mnie wygląda to świeżo. No i mam na tyle duże zaufanie do ekipy Obsidianu, że nawet widmo technicznych baboli nie odciągnie mnie od The Outer Worlds. Wysokobudżetowe singlowe RPG z widokiem FPP w klimatach retrofuturystycznego Dzikiego Zachodu jest czymś, o czym nie wiedziałem, że właśnie tego potrzebuję. Dla mnie niekwestionowany zwycięzca gali The Game Awards.
Filip „fsm” Grabski