Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 grudnia 2021, 12:55

W Wiedźminie 3 był kiepski ekwipunek? Potrzymaj mi pancerz!. Pomysły, które nie sprawdziły się w Cyberpunku

Spis treści

W Wiedźminie 3 był kiepski ekwipunek? Potrzymaj mi pancerz!

Na szczęście, ulepszając przedmioty, nie trzeba było babrać się w tym szambie.

Na koniec zostawiłem ekwipunek, który w obydwu produkcjach również jest bardzo podobny. Przykład ten wydaje się o tyle ciekawy, że już w Wiedźminie 3 zarządzanie przedmiotami zrealizowano dość przeciętnie – a przed wprowadzeniem sugestii graczy było jeszcze gorzej. Nieintuicyjny interfejs, zbyt mały limit udźwigu, brak oddzielnych zakładek dla utensyliów do eliksirów... mam wymieniać dalej? W Cyberpunku 2077 dostaliśmy już wersję poprawioną, która nie była jednak pozbawiona własnych problemów.

Część z nich powodował chaos wynikający z obecności cyberwszczepów i związanych z nimi ulepszeń. Jak ulał pasuje tu stwierdzenie „co za dużo, to niezdrowo”. CD Projekt uznał jednak ten poziom skomplikowania za niewystarczający i znów uraczył nas kolorowymi przedmiotami – niebieskimi (rzadkimi), fioletowymi (epickimi), żółtymi (legendarnymi) i tak dalej. Co więcej, nie brakowało sytuacji, gdy znajdowaliśmy dwie rzeczy identyczne od strony wizualnej, które znacznie różniły się pod względem statystyk. Geralt mógł przynajmniej ograniczyć się do używania unikalnych elementów wiedźmińskiego rynsztunku. V takiej możliwości nie ma, bo nawet niektóre „legendy” mają swoje gorsze wersje.

Zostało jeszcze 48% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak oceniasz Cyberpunka 2077?

Jest świetną grą, nie przeszkadzają mi błędy!
69,1%
Jest nieźle, błędy do zniesienia.
4,9%
Średnio, fabuła nie broni błędów.
13,1%
Jest źle, nie na to się pisałam/pisałem :(
4,2%
Porażka :(
8,7%
Zobacz inne ankiety
15 najpopularniejszych polskich gier w historii, które... nie są Wiedźminem!
15 najpopularniejszych polskich gier w historii, które... nie są Wiedźminem!

Nie od dziś wiadomo, że Polska święci niemałe sukcesy w branży gier wideo. Które rodzime produkcje zdobyły największą popularność na całym globie? Sprawdziliśmy - oto wyniki naszych dociekań.

Wiedźmin 3 pocięty. Opisujemy, co nie trafiło do Dzikiego Gonu
Wiedźmin 3 pocięty. Opisujemy, co nie trafiło do Dzikiego Gonu

Mimo swojego ogromu Wiedźmin 3 nie zdołał pomieścić wszystkiego. Masa questów, potworów, a nawet gotowe mechaniki – wszystko to poszło do kosza. Oto elementy, które CD Projekt RED musiał skasować, aby jego gra stała się lepsza.

Cyberpunk 2077 ma już mniej graczy niż Wiedźmin 3 - czy to normalne?
Cyberpunk 2077 ma już mniej graczy niż Wiedźmin 3 - czy to normalne?

Najnowsza gra CD Projekt RED niemal zatonęła na Steamie, tracąc ogromną większość swojej bazy grających i dała się wyprzedzić sześcioletniemu Geraltowi w Dzikim Gonie. Sprawdzamy, czy to normalne i czy należało się takiego efektu spodziewać.