Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 maja 2021, 11:30

autor: Paweł Woźniak

Pathologic 2 – utrata statystyk po każdej śmierci. 8 trików twórców gier, żeby gracz bał się przegrać

Spis treści

Pathologic 2 – utrata statystyk po każdej śmierci

A co, gdyby z każdym potknięciem gra po prostu stawała się odrobinę trudniejsza? Na taki pomysł wpadli m.in. twórcy Pathologic 2 – produkcji, w której po śmierci bohaterowie ze wszystkich zapisanych stanów gry otrzymują karę w postaci zmniejszenia jednej ze statystyk. W większości przypadków traci się maksymalną liczbę punktów życia, ale w trakcie zabawy możemy także otrzymać negatywne efekty dotyczące m.in. głodu czy wytrzymałości.

Nałożonych ograniczeń można się pozbyć, po prostu resetując grę i zaczynając ją od początku, ale także przyjmując ofertę od postaci niezależnej zwanej Fellow Travellerem. W ten sposób gracz nie otrzyma pośmiertnych kar, ale owa decyzja będzie za sobą nieść fabularne konsekwencje. Trzeba przyznać, że element utraty statystyk po śmierci całkiem nieźle wpisuje się w mroczny klimat Pathologic – w grze mamy ograniczony czas na powstrzymanie zarazy i uratowanie mieszkańców, a do tego dochodzi zamartwianie się, by nie umrzeć samemu, gdyż przez każdą porażkę zabawa staje się jeszcze większym wyzwaniem.

  1. Więcej o grze Pathologic 2
TWOIM ZDANIEM

Grywasz w trybie Permadeath (śmierć oznacza utratę zapisu gry/postaci)?

Tak, do odważnych (i z przemyślanymi buildami) świat należy!
9,7%
Nie, dajcie mi żyć, ja tu chcę się bawić, a nie mieć drugą pracę :(
73,1%
Czasami, w ramach eksperymentu.
17,2%
Zobacz inne ankiety
Najlepsze gry soulslike dla każdego. Nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej
Najlepsze gry soulslike dla każdego. Nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej

Seria Dark Souls wsławiła się wysokim poziomem trudności, uczącym pokory i cierpliwości. Inspirowane nią gry soulslike starają się również nie dawać taryfy ulgowej, czasem stanowiąc większe, a czasem mniejsze wyzwanie od dzieł FromSoftware.