Fractured. 15 gier MMORPG, na które warto czekać
Spis treści
Fractured
- Ile już czekamy: 2 lata
- Kiedy premiera: pod koniec 2020 roku
- Co wyróżnia to MMORPG: izometryczny rzut, dużo zapożyczeń z Dungeons & Dragons, otoczenie mające wpływ na walkę
Fractured to zdecydowanie jedna z tych mniej urodziwych produkcji, która wizualne braki stara się nadrobić mechaniką oraz fabułą. Dodatkowo stawia na widok izometryczny, co już samo w sobie jest ryzykownym posunięciem. Dodajmy do tego brak klas postaci, zastąpionych systemem dobierania umiejętności z różnych szkół magii lub sztuk walki, wśród których znajdziemy czary odpowiadające za manipulowanie emocjami czy telekinezę, i od razu wiadomo, że mamy do czynienia z projektem nietypowym.
To jednak nie koniec, bowiem Fractured bazuje na wielu niestandardowych mechanizmach. Przykładowo nasza postać opisywana ma być zgodnie z kanonem Dungeons & Dragons, czyli jako dobra, zła lub neutralna. Przydział do danej kategorii określi nasze ograniczenia, przywileje, bonusy, ale również światy, które będziemy mogli odwiedzać. Całość uzupełni system karmy, pozwalający na zdobywanie przychylności bogów.
Jakby tego było mało, otoczenie będzie mieć istotny wpływ na walkę. Jezioro da się zamrozić, aby przez nie przejść. Przeciwnik w wodzie otrzyma większe obrażenia od ataków związanych z błyskawicami. Czary ognia podpalą wroga, a do tego mogą wywołać pożar lasu. W praktyce może się oczywiście okazać, że takie zależności są jedynie ciekawostkami i w rzeczywistości bardziej przeszkadzają, niż pomagają, ale o tym dopiero się przekonamy.