Aktualizacja 0.1.1 do PoE 2 przyniesie wielkie zmiany. Twórcy słuchają graczy i udowadniają to najnowszym patchem
Path of Exile 2 otrzyma niedługo ważną aktualizację 0.1.1. Największych zmian doczeka się endgame, a graczy konsolowych szczególnie ucieszyć powinno dodanie filtra przedmiotów.

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią studio GGG przedstawiło wczorajszego wieczoru zmiany, które wejdą do Path of Exile 2 wraz z aktualizacją 0.1.1. Zostanie ona udostępniona jeszcze w tym w tygodniu, a liczba nowości jest spora. Poniżej możecie obejrzeć materiał wideo, w którym dyrektor gry, Jonathan Rogers, opowiedział o najważniejszych z nich.
Path of Exile 2 – nowości w aktualizacji 0.1.1
Największych zmian doczeka się końcowy etap gry, czyli Atlas. Wyróżnić możemy tu przede wszystkim:
- ogólne zrebalansowanie map, przez co staną się bardziej wynagradzające;
- cztery nowe wieże;
- zwiększoną częstotliwość występowania bossów oraz nowy tablet umożliwiający dodawanie ich do okolicznych mapek;
- lepsze umiejscowienie Cytadeli na mapie Atlasu;
- szybsze pojawianie się potworów po wejściu w interakcje ze Strongboxem;
- udoskonalenie efektów wizualnych wielu wrogich ataków, przez co wyraźniej zauważymy kiedy i czego unikać.
Najpotężniejszych graczy powinna zadowolić opcja sześciokrotnego odrodzenia dodana do bossa Arbiter of Ash. Ma ona na celu umożliwić graczom naukę jego mechanik, gdyż już samo dotarcie do niego jest dość czasochłonne. Liczba odrodzeń będzie się zmniejszać wraz ze wzrostem poziomu trudności, a kolejne tzw. „pinnacle bossy” również otrzymają tę funkcję w przyszłości.
Ponadto unikatowe przedmioty otrzymały liczne wzmocnienia, gdyż zdaniem graczy, w obecnej formie były one niezadowalające. Do tego wyważono modyfikatory rzadkiego wyposażenia, przez co rzadziej będziemy trafiać na niepożądane bonusy. Miłą niespodzianką jest również dodanie opcji podmieniania run w przedmiotach na inne.
Szalenie istotną nowością dla graczy konsolowych jest dodanie filtrów przedmiotów – nie będą oni już poszkodowani względem społeczności PC. Zbiegło się to w czasie z niedawno wydanym narzędziem FilterBlade, jednak najpewniej trzeba będzie trochę poczekać, aż jego twórca dostosuje je do wersji konsolowych.
Poza wymienionymi przeze mnie nowościami, wprowadzone zostanie również wiele mniejszych jak usprawnione systemy ligowe (delirium, rytuał i ekspedycja), poprawiony balans wielu bossów czy szybsze ładowanie mapy. Całość poznamy później, gdy udostępniona zostanie szczegółowa lista zmian.