GDC 2019 - newsy i ciekawostki
Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC
Michał Kułakowski, 29 marca 2019, 17:30
Deweloperzy silnika Unreal Engine 4 opublikowali pełną wersję dema technologicznego z konferencji GDC 2019, które prezentuje w widowiskowy sposób udoskonalony system zniszczeń i fizyki obiektów. Nowe opcje i możliwości zaprezentowane w klipie mają wkrótce zostać udostępnione producentom gier.
Od hejtu do uznania – Sean Murray o No Man's Sky
Bartosz Krawcewicz, 25 marca 2019, 14:53
Sean Murray, współzałożyciel i szef studia Hello Games, podczas wystąpienia na tegorocznym GDC podsumował wzloty i upadki najambitniejszego projektu firmy – gry No Man's Sky.
Dead Cells sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy, najlepiej na PC
Adrian Werner, 24 marca 2019, 09:45
Podczas GDC 2019 studio Motion Twin zdradziło, że sprzedaż Dead Cells przekroczyła milion egzemplarzy. Najlepiej poradziła sobie wersja pecetowa, a na drugim miejscu jest wydanie na Nintendo Switch.
Epic Games odsłania koszty dystrybucji cyfrowej. Valve bierze za dużo?
Adrian Werner, 22 marca 2019, 13:53
Prezes studia Epic Games zdradził, jakie koszty ponoszą serwisy dystrybucji cyfrowej. Z jego obliczeń wynika, że 12-procentowa marża wystarczy do zarabiania dużych pieniędzy, a standardowe w branży 30% jest przesadzone.
Epic nie chce powtórki z Metro Exodus. Tencent bez wpływu na politykę firmy
Jakub Błażewicz, 22 marca 2019, 11:20
Epic Games odniosło się do kontrowersji dotyczących swojej działalności w ostatnich tygodniach. W trakcie sesji pytań i odpowiedzi na targach GDC 2019 przedstawiciele spółki zapewnili, że nie zamierzają doprowadzić do podobnej sytuacji, jak w przypadku uzyskania ekskluzywności Metro Exodus dla Epic Games Store. Ponadto zaprzeczono, jakoby chiński Tencent miał istotny wpływ na poczynania firmy.
Steam prezentuje nowy wygląd i funkcjonalności
Krystian Pieniążek, 21 marca 2019, 21:36
Jednymi z najważniejszych punktów panelu firmy Valve Software podczas tegorocznego Game Developers Conference były odmieniony wygląd biblioteki Steam oraz organizowane przez deweloperów wydarzenia w obrębie danego tytułu. Temu pierwszemu możemy przyjrzeć się z bliska, z kolei na temat tych drugich ujawniono garść konkretów.
Epic Games nie pozwoli na sprzedawanie „crapów” w swoim sklepie
Bartosz Krawcewicz, 21 marca 2019, 14:36
Tim Sweeney, szef Epic Games, zapewnia, że w sklepie prowadzonym przez jego firmę nie znajdziemy słabych gier. Nie będzie w nim również tytułów pornograficznych oraz produkcji stworzonych wyłącznie po to, aby zszokować gracza.
Fortnite z prawie 250 mln graczy i nowym rekordem aktywności
Adrian Werner, 21 marca 2019, 13:00
Fortnite ma już prawie 250 mln zarejestrowanych użytkowników. Z kolei nowy rekord aktywności dla tej gry wynosi ponad 10 mln osób bawiących się jednocześnie.
Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4
Bartosz Świątek, 21 marca 2019, 12:30
Firma Epic Games przedstawiła dwa imponujące dema technologiczne Unreal Engine. Pierwsze z nich skupia się na fizyce i destrukcji otoczenia, a drugie prezentuje potencjał ray tracingu.
God of War najlepszą grą roku według GDC Awards 2019
Adrian Werner, 21 marca 2019, 10:30
Przyznano nagrody Game Developers Choice Awards 2019. Najlepszą grą roku zostało God of War. Statuetki otrzymały również takie produkcje jak Into the Breach, Return of the Obra Dinn oraz Florence.
The Outer Worlds, Control oraz inne potencjalne hity tylko w Epic Games Store
Michał Kułakowski, 20 marca 2019, 20:01
Na trwającej właśnie konferencji GDC 2019 przedstawiciele platformy dystrybucji cyfrowej Epic Games Store przedstawili listę kilkunastu nowych tytułów, które będą dostępne wyłącznie w ich sklepie. Wśród nich znalazło się oczekiwane RPG The Outer Worlds, a także gra Control od twórców serii Max Payne oraz Alan Wake.
Gry Quantic Dream wkrótce na PC, ale tylko w Epic Games Store
Jakub Błażewicz, 20 marca 2019, 19:54
Firma Epic Games ujawniła kolejne tytuły na wyłączność dla swojego sklepu. Tylko w Epic Games Store zakupimy przez rok wersje PC gier studia Quantic Dream - Heavy Rain, Detroit: Become Human oraz Beyond: Two Souls, jak również garść pecetowych wydań tytułów Ubisoftu oraz pomniejszych twórców.
Oculus Rift S – zapowiedziano nowy model okularów VR
Michał Kułakowski, 20 marca 2019, 19:22
Na konferencji GDC 2019 Oculus przedstawił najnowszą wersję swoich okularów VR o nazwie Oculus Rift S. Kosztujące 400 dolarów gogle będą posiadały czujniki otoczenia, lepsze wyświetlacze LCD, a także bardziej ergonomiczną konstrukcję. Firma przekazała także nowe informacje na temat zapowiedzianego we wrześniu Oculusa Quest.
Phil Spencer komentuje Google Stadia. Project xCloud zobaczymy na E3 2019
Jakub Błażewicz, 20 marca 2019, 18:10
Phil Spencer z Microsoftu odniósł się do wczorajszej prezentacji Google Stadia. W notatce dla pracowników dał do zrozumienia, że ogłoszenie usługi strumieniowania gier od firmy Google nie zagraża tworzonemu przez nich Project xCloud. Ponadto stwierdził, że firma planuje „pójść na całość” na targach E3 2019.
John Carmack komentuje Google Stadia. Input lag jak na konsolach
Konrad Hazi, 20 marca 2019, 16:15
Po wczorajszej prezentacji platformy Stadia pojawiły się także pierwsze komentarze i odczucia ekspertów. Na temat wad i zalet platformy Stadia spory materiał przedstawił portal Digital Foundry, zaś John Carmack przekonuje że grając, często spotykamy się z większymi opóźnieniami niż te oferowane przez nową usługę od Google.
Zobacz obszerny gameplay z remake’u System Shock
Bartosz Świątek, 20 marca 2019, 11:33
Firma Night Dive Studios opublikowała obszerny gameplay z remake’u kultowej hybrydy strzelanki i gry RPG System Shock. Materiał trwa przeszło 20 minut i robi całkiem dobre wrażenie.
Google zapowiada Stadia. Nadchodzi koniec konsol i gamingowych PC?
Konrad Hazi, 19 marca 2019, 21:15
Google oficjalnie zaprezentowało dziś swoją nową usługę streamingową. Stadia, bo taką nosi nazwę, ma być nowoczesną platformą łączącą deweloperów, graczy oraz twórców treści. Zapowiada się obiecująco, jednak na ten moment wciąż nie wiadomo zbyt wiele.
Google Stadia - zobacz dedykowany kontroler
Michał Kułakowski, 19 marca 2019, 20:00
Poza zapowiedzią streamingowego serwisu Stadia, Google pokazał dzisiaj także stworzony z myślą o nim kontroler. Jest to bezprzewodowy gamepad posiadający specjalne przyciski funkcyjne, które pozwolą użytkownikom na szybkie dzielenie się zapisami wideo z rozgrywki oraz rozmowę z wirtualnym asystentem Google'a.
Śmierć The Culling, Quake 2 z ulepszonym ray tracingiem i inne wieści
Miłosz Szubert, 19 marca 2019, 17:45
Dziś piszemy o nowym studiu byłych pracowników Valve i Riot Games, dacie wyłączenia serwerów darmowego The Culling, odpowiedzialności Phila Spencera za wydanie Halo: The Master Chief Collection na Steamie i screenach z Quake II RTX. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Unity z ray tracingiem na imponującym demie The Heretic
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 14:50
W czasie imprezy GDC 2019 firmy Unity i Nvidia zaprezentowały imponujące demo technologiczne The Heretic. Materiał pokazuje możliwości nowej wersji znanego silnika graficznego, wspierającej głośną funkcję ray tracingu.
[Aktualizacja] Konferencja Google na GDC - Project Stream to Stadia
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 13:33
Dziś o godzinie 18:00 rozpocznie się konferencja Google Keynote na GDC 2019, w czasie której internetowy gigant zaprezentuje tajemniczą usługę do streamowania gier, znaną dotychczas pod nazwą Project Stream.
System Shock 3 - powrót Shodan na pierwszym teaser trailerze
Adrian Werner, 19 marca 2019, 10:52
Podczas Game Developers Conference studio OtherSide Entertainment udostępniło pierwszy teaser System Shock 3 pokazujący sekwencje wygenerowane przez silnik gry.
Oddworld: Soulstorm – zaprezentowano nowy trailer
Bartosz Krawcewicz, 19 marca 2019, 10:18
Podczas konferencji firmy Unity Technologies na GDC 2019 pokazano filmowy zwiastun Oddworld: Soulstorm – bezpośredniej kontynuacji remake'u gry Oddworld: Abe's Oddysee zatytułowanego Oddworld: New 'n' Tasty.
System Shock 3 - nowe informacje o grze na GDC 2019
Michał Kułakowski, 15 marca 2019, 19:51
W najbliższy poniedziałek poznamy nowe informacje oraz materiały związane z nadchodzącą grą System Shock 3. Pojawią się one na konferencji GDC 2019, a dokładnie podczas panelu poświęconego popularnemu silnikowi Unity.
Valve ogłasza Steam Link Anywhere oraz sieciowe API dla deweloperów
Konrad Hazi, 15 marca 2019, 13:05
Valve jeszcze przed rozpoczęciem konferencji GDC postanowiło udowodnić, że nie próżnuje, i zaprezentowało usługę Steam Link Anywhere, pozwalającą na korzystanie ze Steam Link przez Internet, oraz udostępniło za darmo swoją technologię sieciową wszystkim zainteresowanym deweloperom.
Konferencja Google na GDC 2019 z udziałem Ubisoftu i id Software
Bartosz Świątek, 14 marca 2019, 13:45
Dwie duże branżowe firmy – Ubisoft oraz id Software – pojawią się na konferencji Google w czasie GDC 2019 w San Francisco. Obecność deweloperów najprawdopodobniej jest powiązana z oficjalną zapowiedzią Project Stream, czyli nowej platformy do strumieniowania gier.
Google zapowiada „przyszłość gamingu”. Jade Raymond wiceprezesem firmy
Amadeusz Cyganek, 13 marca 2019, 16:05
Google zamierza na poważnie zaistnieć w branży growej – firma zapowiedziała, że zaprezentuje „przyszłość gamingu” (najpewniej powiązaną z Project Stream) podczas rozpoczynającej się za kilka dni Game Developers Conference 2019. Do zarządu giganta z Mountain View dołączyła także Jade Raymond.
Google niedługo ujawni swoją platformę do strumieniowania gier
Bartosz Świątek, 20 lutego 2019, 12:21
W czasie tegorocznej konferencji GDC firma Google najprawdopodobniej zaprezentuje swoją platformę do streamowania gier, znaną dotychczas pod nazwami Projekt Yeti oraz Projekt Stream.
Xbox Live otrzyma wsparcie dla Androida, iOS i Nintendo Switch
Bartosz Świątek, 4 lutego 2019, 10:01
Firma Microsoft planuje rozszerzyć wsparcie dla usługi Xbox Live na urządzenia oparte o systemy Android i iOS, a także konsolę Nintendo Switch. Służące do tego narzędzie ma zostać zaprezentowane w czasie konferencji GDC 2019.
Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów
Michał Kułakowski, 25 stycznia 2019, 20:30
Według raportu GDC 2019, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród czterech tysięcy deweloperów z całego świata, najatrakcyjniejszą platformą do produkcji gier pozostają wciąż bezapelacyjnie komputery PC.
18% deweloperów pracuje już nad grami na następną generację konsol
Adrian Werner, 25 stycznia 2019, 12:32
Z ankiety GDC wynika, że co najmniej 18% deweloperów pracuje już nad grami przeznaczonymi na następną generację konsol.
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 09:12
Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, nowy Xbox może posiadać wsparcie dla głośnej technologii ray tracingu. Microsoft podobno opowie więcej na ten temat w czasie GDC 2019.
Red Dead Redemption 2 z największą liczbą nominacji do GDC Awards
Adrian Werner, 5 stycznia 2019, 11:55
Ujawniono listę produkcji, które powalczą o nagrody Game Developers Choice Awards. Najwięcej nominacji otrzymały gry Red Dead Redemption 2, God of War oraz Marvel’s Spider-Man.