autor: Bartosz Świątek
[Aktualizacja] Konferencja Google na GDC - Project Stream to Stadia
Dziś o godzinie 18:00 rozpocznie się konferencja Google Keynote na GDC 2019, w czasie której internetowy gigant zaprezentuje tajemniczą usługę do streamowania gier, znaną dotychczas pod nazwą Project Stream.
AKTUALIZACJA: w czasie wczorajszej konferencji zapowiedziano Google Stadia i wszystko jest już jasne. Potwierdziły się przecieki dotyczące funkcji i ogólnych zasad działania usługi tworzonej przez internetowego giganta. Dokładne informacje o platformie znajdziecie tutaj. W tym newsie opisujemy z kolei kontroler stworzony przez Google.
W SKRÓCIE:
- konferencja Google na GDC rozpocznie się o 18:00 czasu polskiego;
- internetowy gigant najprawdopodobniej zaprezentuje usługę do strumieniowania gier Project Stream;
- platforma ma posiadać szereg atrakcyjnych, nowatorskich funkcji;
- w wydarzeniu wezmą udział firmy Ubisoft oraz id Software.
Dziś o godzinie 18:00 czasu polskiego rozpocznie się konferencja Google Keynote na GDC 2019. Według wcześniejszych doniesień, internetowy gigant zaprezentuje w jej trakcie swoją platformę do streamowania gier Project Stream / Project Yeti. Wystąpienie będziecie mogli obejrzeć na żywo poniżej. Więcej informacji na temat planów koncernu w czasie Game Developers Conference 2019 znajdziecie pod tym adresem.
Według doniesień zasłyszanych przez dziennikarza serwisu Kotaku, Jasona Schreiera, spekulacje dotyczące możliwej zapowiedzi pełnoprawnej konsoli nie potwierdzą się – Google podobno chce skupić się na streamingu, oferując usługę, z której będzie można korzystać na przeróżnych urządzeniach. Grać będzie można z wykorzystaniem pada do Xboksa One, albo też specjalnego kontrolera opracowanego przez firmę. W tym drugim przypadku podobno nie będzie nam potrzebny żaden dodatkowy sprzęt – wystarczy telewizor oraz pad, który sam z siebie umożliwi strumieniowanie gier.
Prawdziwym przełomem mają być jednak zaawansowane funkcje sieciowe i społecznościowe, w które podobno wyposażona zostanie platforma. Przykładowo, Google chce umożliwić graczom wczytywanie save’ów stworzonych przez ich ulubionych streamerów i rozpoczynanie zabawy dokładnie w miejscu, które przed chwilą obserwowaliśmy na filmie. Inną opcją będzie granie z danym YouTuberem w trybie multiplayer – jeśli obserwując stream zdecydujemy się na zakup gry, będziemy mogli od razu dołączyć do rywalizacji. Obecność funkcji tego typu w poszczególnych tytułach ma być uzależniona od decyzji deweloperów. Otrzymamy także pełną integrację z platformą YouTube – jeśli grając utkniemy w jakimś miejscu, będziemy mogli na przykład otworzyć odpowiednią sekcję filmowego poradnika, bez konieczności przeszukiwania serwisu.
Warto odnotować, że swoją obecność na Google Keynote potwierdziły niedawno firmy Ubisoft oraz id Software. Istnieje też możliwość, że gigant z Mountain View zapowie w czasie GDC jakiś własny tytuł – nie jest tajemnicą, że koncern od pewnego czasu zatrudnia deweloperów i inwestuje spore pieniądze w produkcję gier.