David Gaider - newsy i ciekawostki

„Biblia Dragon Age” powstała, gdy BioWare tworzyło DA: Origins. Dokument, który kryje największe tajemnice uniwersum, został użyty podczas prac nad Strażą Zasłony
Zuzanna Domeradzka, 31 października 2024, 18:11
Scenarzysta pierwszych części serii Dragon Age zabrał głos w kwestii połączeń między elementami historii i sekretami w uniwersum. David Gaider zdradził, że sporządzono tajny dokument zawierający odpowiedzi na największe zagadki cyklu.

Twórca The Last of Us i Uncharted w ogniu krytyki deweloperów. Chcą zobaczyć, jak Neil Druckmann używa AI do „przesuwania granic w tworzeniu fabuły w grach”
Michał Harat, 24 maja 2024, 19:04
Kontrowersyjne wypowiedzi reżysera The Last of Us na temat AI nie zostały zbyt dobrze przyjęte przez niektóre osoby z branży. Krytyczny głos w sprawie zabrał m.in. David Gaider - współtwórca serii Dragon Age.

„To, co odebrali jako podekscytowanie, było w rzeczywistości zawoalowanym jękiem rozpaczy”. Współtwórca Dragon Age z pogardą odniósł się do marzeń Electronic Arts
Michał Harat, 10 maja 2024, 21:14
Były pracownik studia BioWare, David Gaider, skrytykował entuzjazm szefa firmy Electronic Arts w sprawie AI. Jego zdaniem wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w projektowaniu gier to tylko kolejny niewróżący nic dobrego pomysł firmy na szybszy zarobek.

„Okropny pomysł”. Współtwórca Dragon Age nie widzi lubianego RPG-a jako serialu w stylu Fallouta
Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2024, 14:27
David Gaider nie chce serialu Dragon Age, ale chętnie zobaczyłby psychodeliczną ekranizację Disco Elysium. Albo Animal Crossing jako thriller polityczny.

Scenarzysta Dragon Age nie wierzy w przymus crunchu. „Jeśli faktycznie jest on potrzebny, branża gier zasługuje na śmierć”
Jakub Błażewicz, 26 marca 2024, 15:14
David Gaider (Dragon Age) nie wierzy, by crunch był koniecznym elementem w branży gier, wbrew przekonaniu innych twórców.

Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych
Adrian Werner, 8 stycznia 2024, 13:22
Weterani Josh Sawyer i David Gaider opowiedzieli o tym, co ich zdaniem doprowadziło do zaniku na długi czas izometrycznych dwuwymiarowych RPG-ów na PC.

Główny scenarzysta serii Dragon Age o BG3: „Cieszyłem się każdą godziną gry”
Marcin Przała, 29 sierpnia 2023, 14:27
Główny scenarzysta serii Dragon Age, David Gaider w superlatywach wypowiedział się o Baldur's Gate 3, nazywając grę od Larian Studios godnym następcą kultowej serii RPG-ów.

Przełożenie Baldur's Gate 3 wywołuje fale, współtwórca Dragon Age opóźnia swoją nową grę
Marcin Przała, 16 lipca 2023, 09:59
Wcześniejsza premiera Baldur's Gate 3 zmusiła Davida Gaidera do przełożenia swojego najnowszego projektu. Na szczęście nowy termin debiutu gry opracowywanej przez byłego reżysera serii Dragon Age nie odbiega zbytnio od wcześniej zakładanego.

Twórca Dragon Age krytykuje modę na multiwersum, przytacza własne błędy z tego RPG ku przestrodze
Kamil Kleszyk, 24 czerwca 2023, 11:20
Twórca serii Dragon Age, David Gaider, ostrzega przed wprowadzaniem wszechmocnych elementów do gier i filmów oraz zaleca trzymania się od początku spójnego planu, aby w późniejszym etapie uniknąć problemów narracyjnych.

Twórca Dragon Age sceptycznie o AI w grach: „Zmarnujemy na to dużo czasu”
Sonia Selerska, 31 maja 2023, 12:41
David Gaider skomentował rozwój AI w kontekście pisania fabuł do gier. Jego zdaniem scenarzyści nie muszą bać się o pracę.

„BioWare przestało traktować nas fair”, twórca Dragon Age o roli scenarzystów w grach
Kamil Kleszyk, 6 maja 2023, 14:15
Trwający aktualnie w Stanach Zjednoczonych strajk scenarzystów zatacza coraz szersze kręgi. Okazuje się, że również w branży gier twórcy narracji nie mają łatwego życia. O kulisach trudnej pracy w studiu BioWare opowiedział współautor serii Dragon Age.

Współtwórca Dragon Age Origins pragnie remake'u; chce specyficznych zmian
Kamil Kleszyk, 25 lutego 2023, 09:59
Główny scenarzysta Dragon Age: Origins, David Gaider, chce zobaczyć remake produkcji z całym dobrodziejstwem platform aktualnej generacji. Oprócz marzeń o nowej grafice uważa też, że w projekcie konieczne byłoby dopracowanie kilku szczegółów.

Reżyser Dragon Age pokazał zwiastun nowego RPG Stray Gods
Jakub Błażewicz, 18 marca 2022, 11:00
David Gaider (reżyser Dragon Age) przypomniał o swojej nowej grze. Po ponad dwóch latach otrzymaliśmy krótki zwiastun, nowy tytuł, wydawcę oraz garść screenów na Steamie.

Były scenarzysta BioWare zaniepokojony serialową adaptacją Mass Effecta
Michał Zegar, 25 listopada 2021, 20:05
Były scenarzysta serii Dragon Age wypowiedział się na temat domniemanej serialowej adaptacji Mass Effecta. Przedstawił, z jakimi wyzwaniami będą musieli zmierzyć się twórcy projektu.

Dragon Age 2 - twórca chciałby lepszego Kirkwall i żałuje skasowanego dodatku
Bartosz Świątek, 14 kwietnia 2021, 12:46
David Gaider – znany deweloper i były pracownik kanadyjskiego studia BioWare, który pracował m.in. nad serią Dragon Age – opowiedział, jak wyglądałaby poprawiona wersja drugiej odsłony wspominanego cyklu.

Chorus to nowa gra Davida Gaidera, byłego scenarzysty serii Dragon Age
Bartosz Woldański, 11 października 2019, 19:50
David Gaider, były scenarzysta gry Dragon Age, ujawnił swoją kolejną grę – Chorus. Jest to przygodowy musical, na którego zrealizowanie Summerfall Studios potrzebuje ponad pół miliona dolarów w ramach zbiórki crowdfundingowej w serwisie Fig.co.

Główny scenarzysta serii Dragon Age założył własne studio
Adrian Werner, 18 września 2019, 10:07
David Gaider, czyli główny scenarzysta cyklu Dragon Age oraz dodatku Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark, założył w Australii studio Summerfall. Pierwsza gra zespołu zostanie ujawniona w przyszłym miesiącu.

David Gaider, główny scenarzysta serii Dragon Age, dołącza do Beamdog. Jest nadzieja na Baldur's Gate III?
Jakub Mirowski, 11 lutego 2016, 11:19
W niecały miesiąc po odejściu z kanadyjskiego studia BioWare, David Gaider - scenarzysta znany z pracy nad takimi hitami jak seria Dragon Age, Baldur's Gate II czy Neverwinter Nights - dołączył do firmy Beamdog.

David Gaider, główny scenarzysta serii Dragon Age, opuścił szeregi BioWare
Adrian Werner, 23 stycznia 2016, 13:22
Z pracy w studio BioWare zrezygnował David Gaider, czyli człowiek, który był głównym scenarzystą trylogii Dragon Age i autorem kwestii wypowiadanych przez droida HK-47 w Star Wars: Knights of the Old Republic.

BioWare przełamuje kolejne bariery - bohater Dragon Age: Inkwizycja gejem
Krzysztof Nieradko, 1 lipca 2014, 14:45
David Gaider, człowiek z BioWare odpowiedzialny za scenariusz między innymi do trzeciej odsłony serii Dragon Age, ujawnił, że jeden z naszych towarzyszy we wspomnianej produkcji – Dorian – będzie w pełni gejem. Jak widać, Kanadyjczycy i tym razem zdecydowali się na nieco kontrowersyjne tematy w swoim nowym cRPG.