Survivalowe Palworld zarobiło tak dużo pieniędzy, że Pocketpair mogłoby stworzyć „grę AAAA”. „Nie jesteśmy przygotowani na coś takiego”, twierdzi szef studia
Popularne Palworld pozwoliło zarobić twórcom tyle pieniędzy, że ich następna gra mogłaby przekroczyć skalę produkcji AAA.
Od momentu debiutu Palworld we wczesnym dostępie twórcy nie mogą narzekać na brak gotówki. Ba, deweloper odnotował tak wysokie zyski, że CEO Pocketpair, Takuro Mizobe, wspomniał w niedawnym wywiadzie dla serwisu Game Park o możliwości stworzenia nowego tytułu, który „przekroczyłby skalę AAA”.
Zaznaczmy, że niezależne japońskie studio stopniowo dochodziło do swojego aktualnego sukcesu. Dzięki zarobionej gotówce ze sprzedaży turowego Overdungeon, firma mogła wyprodukować większą pod względem rozmiaru Craftopię (obecnie w early accessie). Ta z kolei pomogła zebrać środki na opracowanie hitowego Palworld.
Jeśli zatem studio Pocketpair chciałoby kontynuować ten swoisty efekt kuli śnieżnej, to jego następna gra – przynajmniej w teorii – mogłaby rywalizować z największymi dziełami, takimi jak tytuły ekskluzywne PlayStation. Tak się jednak nie stanie, ponieważ Mizobe pragnie, aby zespół dalej skupiał się na „indykach”, a nie na wysokobudżetowych produkcjach.
Gdybyśmy mieli pracować nad naszą kolejną grą na podstawie tych dochodów [uzyskanych ze sprzedaży Palworld – dop. red.], jak robiliśmy to w przeszłości, nie tylko przekroczylibyśmy skalę AAA, ale nie bylibyśmy w stanie nadążyć za tym pod względem rozwoju naszej firmy; mówiąc inaczej, w ogóle nie jesteśmy przygotowani na coś takiego. [...] Poza tym, jeśli mnie zapytasz, czy jest jakaś gra, którą chciałbym zrobić przy tak ogromnym budżecie, to nie ma. Chcę realizować pomysły, które są interesujące jako gry niezależne.
Wydaje się, że jeszcze przez długi czas Japończycy nie rozpoczną pracy nad swoją kolejną grą. Palworld oraz wspomniana wyżej Craftopia nadal znajdują się w early accessie i pochłaniają większość czasu deweloperów. Twórcy koncentrują się również na dalszej ekspansji pierwszej z tych dwóch marek. W połowie lipca nawiązali oni choćby współpracę z Sony Music Entertainment oraz Aniplex, tworząc Palworld Entertainment.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!