W Starfieldzie możesz po prostu zagarnąć cały asortyment sklepu bez żadnych konsekwencji
Ludzie powiadają, że pieniądze nie leżą na ulicy. No chyba, że gracie w Starfielda, wtedy możecie zostać milionerami, dosłownie grzebiąc w błocie.
Pieniądze w Starfieldzie można zarabiać na różne sposoby. Począwszy od wykonywania misji, za które otrzymujemy zapłatę, przez handel zgromadzonymi zasobami, po mniej uczciwe praktyki, jakimi są kradzieże i rozboje. Mimo że te ostatnie są najprostszą drogą do szybkiego wzbogacenia się, mogą grozić nieprzyjemnymi konsekwencjami, gdy damy się złapać na gorącym uczynku.
A gdybym Wam powiedział, że w grze istnieje możliwość kradzieży bez obaw, że zostaniemy ukarani? Nie jest to bynajmniej zamierzone działanie twórców, a zwyczajny błąd przy projektowaniu gry. Polega on na tym, że możemy splądrować jeden z największych sklepów w mieście Akila poprzez… grzebanie w błotnej kałuży.
Jeśli udasz się do miasta Akila, zajrzyj do kałuży przed sklepem Shepherda. Możesz zdobyć cały asortyment za DARMO. Rozbij bank, poczekaj 24 godziny i zrób wszystko od nowa – brzmi treść postu gracza, który trafił na ten nieoczekiwany błąd.
Jak rabować bez konsekwencji?
Jeśli chcecie wykorzystać lukę w Starfieldzie, wystarczy, że udacie się do wspomnianego miasta znajdującego się na planecie Akila w układzie Cheyenne. Po wylądowaniu i pokonaniu głównej bramy portu po lewej stronie zobaczycie sklep Shepherda.
Skierujcie się tam i poszukajcie szeregu kałuż przed wejściem do budynku. Następnie obróceni tyłem do sklepu kucnijcie i w widoku trzeciej osoby powoli przesuwajcie celownikiem po kałużach aż do momentu pojawienia się opcji otwarcia menu ekwipunku. Jest to cała zawartość sklepu Shepherda, którą bez przeszkód możecie zabrać.
Najciekawsze jest jednak to, iż można tę czynność powtarzać w nieskończoność. Jedyny warunek, jaki musi zostać spełniony, to odczekanie 24 godzin pomiędzy każdym rabunkiem.
Wyjaśnienie sytuacji
Jak informuje portal PC Gamer, jest to spowodowane tym, że zapasy sklepu są przechowywane w niewidzialnym magazynie usytuowanym zbyt blisko powierzchni ulicy. W efekcie kucająca postać w grze ma szansę „dosięgnąć” ekwipunku. Należy jednak pamiętać, że trik działa tylko i wyłącznie w widoku z trzeciej osoby.
Oczywiście nie jest to jedyna tego typu wpadka Bethesdy przy projektowaniu Starfielda. Gracze wciąż natrafiają na różnego rodzaju błędy, które umożliwiają szybkie bogacenie się lub zdobywanie rzadkich przedmiotów.