Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2015, 16:02

autor: Kamil Zwijacz

Star Citizen - opublikowano kalendarz prac na 2015 rok

Twórcy gry Star Citizen ujawnili przybliżone daty premier poszczególnych modułów. W tym roku fani otrzymają dostęp do trybów FPS, Planetside, Arena Commander 2.0, Squadron 42 oraz Persistent Universe. Pełna wersja produkcji zadebiutuje w 2016 roku.

Star Citizen – kalendarz prac:
  • Wiosna 2015 roku – beta testy modułów FPS i Planetside
  • Lato 2015 roku – Arena Commander 2.0
  • Jesień 2015 roku – pierwszy epizod Squadron 42
  • Końcówka 2015 roku – alfa Persistent Universe
  • Rok 2016 – komercyjna premiera Star Citizen

Twórcy kosmicznego symulatora Star Citizen, podczas dedykowanego panelu na BAFTA Los Angeles (jego zapis obejrzycie powyżej), zdradzili kilka informacji związanych z wyczekiwaną produkcją. Przede wszystkim poznaliśmy przybliżone daty premier poszczególnych modułów. Według zapowiedzi Chrisa Robertsa, głównego twórcy gry, beta testy trybów FPS i Planetside rozpoczną się wiosną. Latem moduł Arena Commander zostanie zaktualizowany do wersji 2.0, a jesienią zadebiutuje pierwszy epizod kampanii solowej Squadron 42. Na sam koniec bieżącego roku zaplanowano także alfę Persistent Universe, natomiast w 2016 roku odbędzie się komercyjna premiera Star Citizen. Przy okazji zdradzono także kilka ciekawostek związanych z procesem produkcji. Dowiedzieliśmy się m.in., że:

  • obecnie twórcy wykorzystują ponad 400 CPU Google Compute;
  • twórcy produkcji wykorzystują przeszło 330 TB miejsca na dyskach SSD;
  • fani pobrali ponad 16 petabajtów danych;
  • w trybie Arena Commander gracze spędzili już ponad milion godzin podczas 2 mln sesji.

Pozostałe informacje znajdziecie na poniższych grafikach. Przypominam jednocześnie, że od 1 lutego koszt zakupu wczesnej wersji gry wzrośnie w związku z otwarciem europejskiego biura wydawniczego i nałożeniem na produkcję dodatkowego podatku VAT.

Star Citizen - opublikowano kalendarz prac na 2015 rok - ilustracja #1
Star Citizen - opublikowano kalendarz prac na 2015 rok - ilustracja #2

Star Citizen to wyczekiwany kosmiczny symulator tworzony przez zespół Cloud Imperium Games, dowodzony przez Chrisa Robertsa, twórcę serii Wing Commander. Proces produkcji rozpoczął się w 2012 roku, kiedy to wystartowała zbiórka pieniędzy w serwisie Kickstarter. Od tamtej pory można zamawiać grę przed premierą na oficjalnej stronie, zapewniając sobie także dostęp do pełnej wersji. W ten sposób budżet tytułu sięgnął już niemal 70 mln dolarów.