Star Citizen 3.14 - gracze nie mogli odbierać statków, za które zapłacili
Star Citizen musiał zmierzyć się z kolejnym poważnym błędem. W wyniku wprowadzenia łatki 3.14 gracze nie mogli korzystać z opcji odbioru ubezpieczonych statków.
W SKRÓCIE
- Star Citizen musiał zmierzyć się z poważnym problemem związanym z nowym patchem.
- Łatka 3.14 wprowadziła błąd, który spowodował, że gracze nie mogli skorzystać z opcji ubezpieczenia statków.
- Fani znaleźli wyjście z sytuacji.
- Kryzys w dużej mierze jest już zażegnany, choć nie całkowicie.
W weekend w Star Citizen pojawił się patch 3.14, który zaimplementował m.in. nową planetę i miasto, ale jednocześnie spowodował nieoczekiwane błędy. Jednym z nich była niemożność skorzystania z opcji przyzwania ubezpieczonych statków.
Obawą każdego śmiałka zwiedzającego galaktykę jest to, że kiedyś straci okręt. Dlatego też w grze Star Citizen funkcjonuje system ubezpieczenia, pozwalającego na odzyskanie utraconego pojazdu. Niestety nowy patch nieco namieszał i gracze zaczęli napotykać problemy z przywoływaniem swoich statków. Na szczęście z pomocą przyszli sami fani, którym udało się znaleźć obejście tego błędu.
Wychodzi na to, że wystarczy wejść do mobiGlas (podręczny komputer) i szybko przełączać się pomiędzy statkiem, do którego nie mamy dostępu i innym, do którego mamy. Jeśli to zrobimy wystarczająco sprawnie, powinniśmy zglitchować menu wyboru. Należy wtedy dokonać zmiany w komponentach okrętu i ją zapisać. Niektóre porady forumowiczów Reddita sugerują, że element, który zmieniamy, powinien być taki sam jak ten, który dodało się w statku zabugowanym.
Oczywiście sprawę tak poważnego błędu postanowił zbadać deweloper – Cloud Imperium Games. Przedstawiciel firmy o nicku Nova-CIG na forum gry wczoraj poinformował, że poczyniono kroki w celu naprawienia wadliwego systemu.
Aby przywrócić poprawne działanie ubiegania się o zwrot statku, należy zresetować swoją postać. Oczywiście wiąże się to z pewnymi niedogodnościami, takimi jak utrata postępu w zadaniach. Konsekwencje oraz instrukcję, jak tego dokonać, możecie znaleźć w tym linku. W skrócie należy:
- Spróbować obejść błąd innymi sposobami.
- Jeżeli to zawiedzie, należy udać się pod ten adres.
- Zalogować się na swoje konto.
- Zgłosić problem tutaj.
- Następnie udać się do My Hangar – Settings – Character Reset.
Niestety z komentarzy (pod filmikami o błędzie na platformie YouTube oraz na wspomnianym już forum) możemy się dowiedzieć, że pojawiły się również problemy z resetem postaci, który czasami nie działa prawidłowo. Sposobem na to jest... cierpliwość – podobno wszystko wraca do normy po odczekaniu około godziny (czasami nieco dłużej).
Niektórzy gracze zachodzą w głowę, jak taki błąd mógł przedostać się do gry, skoro nie wykryto go w trakcie testów na PTU (Public Test Universe – środowisko pozwalające na testowanie zmian przez graczy przed dodaniem ich do produkcji). Jeden z przedstawicieli firmy wskazał, że za glitche odpowiada wiele czynników, które nie zawsze mogą zajść w hermetycznym środowisku serwerów testowych. Błędy mogą być wynikiem zwiększonej ilości przepływu danych, niektóre da się zaobserwować jedynie w odpowiednim czasie, a inne mają związek z nazwą postaci. Oczywiście problem może stanowić jakaś mieszanka różnych wypadkowych.
Bearded-CIG napisał:
W skrócie można powiedzieć, że gry są skomplikowane i psują się na dziwne sposoby. Ciężko jest to przewidzieć i znaleźć wszystkie problemy. Wydaje mi się, że odpowiedzialność za ułatwianie tego procesu spoczywa na nas i odbywamy rozmowy na temat tego, jak lepiej odnajdować problemy takie jak ten. Nieustannie pracujemy nad procesem publikacji i testowania gry, aby znaleźć różne usterki, zanim spowodują kłopoty.
Z tego zamieszania wynikły i pozytywne akcenty. Społeczność gry Star Citizen stanęła na wysokości zadania i szybko opracowała sposób na obejście błędu. Natomiast na portalu Reddit użytkownik o nicku LordScree opisuje, że w obliczu utraty statku pomógł mu inny gracz. Nieznajomy podwiózł forumowicza oraz pożyczył mu pieniądze na drugi okręt. W taki właśnie sposób zawiązują się przyjaźnie.
Ciekawostką jest, że błąd związany z brakiem możliwości przywołania swoich statków dzięki ubezpieczeniu nie jest niczym nowym. Na forum Reddit można znaleźć wątek opisujący tego buga (choć pewnie wywołanego przez inne czynniki), który liczy już sobie 2 lata.
Prace nad Star Citizen wciąż trwają i zdaje się, że jeszcze są dalekie do końca. Miejmy jednak nadzieję, że w przyszłości poważnych błędów będzie jak najmniej.
- Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
- Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
- Star Citizen – oficjalna strona