Zwolnienia w Naughty Dog, mogła ucierpieć sieciowa odsłona The Last of Us
Serwis Kotaku przekazał informację o zwolnieniach w wiodącym studiu PlayStation, Naughty Dog. Redukcja miejsc pracy może oznaczać „śmierć” wieloosobowego projektu z uniwersum The Last of Us.
Ostatnimi czasy w branży gier wielu deweloperów musiało pogodzić się z utratą zatrudnienia. Najnowsze doniesienia sugerują, że przed redukcją miejsc pracy nie uchronili się nawet absolutni giganci gamingu.
Serwis Kotaku poinformował bowiem, że przodujące studio PlayStation, Naughty Dog, stojące za takimi hitami jak seria The Last of Us czy Uncharted rozpoczęło rozwiązywanie kontraktów ze swoimi współpracownikami.
Według źródeł Kotaku zwolnienia rozpoczęły się w ubiegłym tygodniu i dotyczyły pracowników kontraktowych tworzących dla studia ulokowanego w mieście Santa Monica w stanie Kalifornia (USA).
Łącznie współpracę z Naughty Dog miało zakończyć 25 osób z różnych działów, począwszy od artystycznego, poprzez produkcyjny, na testerach jakości kończąc. To właśnie tych ostatnich miało ucierpieć najwięcej z powodu redukcji zatrudnienia w amerykańskim studiu.
Warto podkreślić, że według źródeł, zwolnienia w ND nie objęły pracowników pełnoetatowych.
Osoby, z którymi studio Neila Druckmanna zakończyło współpracę, mają wykonywać swoje obowiązki jeszcze do końca października. Kotaku poinformowało także, że zwolnionym nie zaoferowano żadnego rodzaju odprawy.
Problematyczny projekt Naughty Dog
Ostatnie zwolnienia w studiu spod szyldu PlayStation mogą negatywnie odbić się na projekcie nazywanym potocznie Factions, czyli wieloosobowym spin-offie The Last of Us, który już według majowych doniesień serwisu Bloomberg miał mierzyć się z dużymi problemami produkcyjnymi.
Jak przekazuje jeden z informatorów, ruch może okazać się gwoździem do przysłowiowej trumny projektu, którego przyszłość stoi teraz pod znakiem zapytania. Według niego Factions nie zostało jeszcze kompletnie anulowane, ale produkcję pozostawiono „na lodzie”.
Niewykluczone, że dymisje współpracowników Naughty Dog to pokłosie zmian restrukturyzacyjnych w kierownictwie studia, o których jakiś czas temu wspominał Neil Druckmann.
Warto wspomnieć na koniec, że tylko w ostatnich miesiącach o zwolnieniach pracowników poinformowały takie firmy jak CD Projekt, Team17 czy Electronics Arts. Na sporą redukcję zatrudnienia – w obliczu kryzysu – zdecydował się ostatnio również gigant branży Epic Games.