Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2023, 08:53

autor: Adrian Werner

Reżyser z Naughty Dog zapewnia, że multiplayerowe The Last of Us nadal powstaje

Wbrew plotkom z ubiegłego miesiąca, studio Naughty Dog wcale nie porzuciło tzw. The Last of Us: Factions. Multiplayerowy spin-off popularnej serii nadal znajduje się w produkcji.

Źródło fot. Sony
i

Miesiąc temu głośno było o zwolnieniach w studiu Naughty Dog. Wtedy pojawiły się plotki, że może to oznaczać skasowanie projektu nazywanego potocznie The Last of Us: Factions, czyli multiplayerowego spin-offa tej popularnej serii. Okazuje się jednak, że te spekulacje były nietrafione.

  1. Źródło tej informacji jest najlepsze z możliwych – podał ją Vinit Agarwal, jeden z dwóch reżyserów gry.
  2. Deweloper pochwalił się ukończeniem gry Super Mario Bros. Wonder, a jednocześnie, aby ludzie nie zasypywali go pytaniami, potwierdził, że nadal pracuje nad sieciowym spin-offem The Last of Us.
  3. Wszystko więc wskazuje na to, że doniesienia o porzuceniu projekty były nieprawdziwe.
Reżyser z Naughty Dog zapewnia, że multiplayerowe The Last of Us nadal powstaje - ilustracja #1
Źródło: X/Twitter.

Skasowanie projektu z powodu zwolnień nigdy nie miało tak naprawdę sensu. Redukcja zatrudnienia w Naughty Dog nie była bowiem duża – z pracą pożegnało się ok. 25 osób, z których większość stanowili testerzy.

Warto podkreślić, że The Last of Us: Factions to tylko potoczny tytuł. W rzeczywistości firma Sony jeszcze nie potwierdziła oficjalnej nazwy tego projektu.

Przypomnijmy, że najnowszą produkcją z tej marki jest remake pierwszej części w postaci The Last of Us: Part I, który zadebiutował w zeszłym roku na PS5, a siedem miesięcy temu trafił również na PC. Według niedawnych plotek obok multiplayerowego spin-offa studio Naughty Dog ma równolegle pracować również nad The Last of Us 3. Ponoć sesje motion capture do trzeciej odsłony serii ruszą jeszcze w tym roku, a główną bohaterką ponownie będzie Ellie.

  1. Oficjalna strona internetowa studia Naughty Dog

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej