Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2023, 07:13

autor: Piotr Doroń

The Last of Us: Factions skasowane. Naughty Dog stawia na gry singleplayer

Stało się. Naughty Dog skasowało sieciowy projekt The Last of Us: Factions. Decyzja została podjęta z uwagi na chęć pozostania producentem gier singleplayer.

Źródło fot. Naughty Dog.
i

The Last of Us Factions – sieciowa odsłona serii TloU została skasowana. Studio Naughty Dog poinformowało o tym w specjalnym oświadczeniu, zamieszczonym na łamach oficjalnej strony internetowej zespołu. Jednocześnie firma zdradziła, że pracuje nad „więcej niż jedną ambitną, zupełnie nową grą dla jednego gracza”.

Zdajemy sobie sprawę, że wielu z was wyczekiwało wiadomości na temat projektu, który nazywaliśmy The Last of Us Online. Nie jest łatwo to powiedzieć: Podjęliśmy niezwykle trudną decyzję o wstrzymaniu prac nad tą grą.

Z oświadczenia dowiadujemy się, że prace nad Factions rozpoczęły się, gdy trwał już deweloping The Last of Us Part 2. W fazie preprodukcji wszystko zdawało się przebiegać we właściwym tempie.

Gra znajdowała się w preprodukcji, od kiedy pracowaliśmy nad The Last of Us Part II – tworząc doświadczenie, które uważaliśmy za wyjątkowe i mające ogromny potencjał. W miarę jak zespół dopracowywał swoją koncepcję The Last of Us Online, ich wizja krystalizowała się, rozgrywka stawała się coraz lepsza i satysfakcjonująca, a my byliśmy entuzjastycznie nastawieni do kierunku, w którym zmierzaliśmy.

Jednakże w toku produkcji stało się jasne, że projekt rozrósł się do takich rozmiarów, że poświęcenie się mu w 100% storpedowałoby plany Naughty Dog w odniesieniu do gier singleplayer.

Przygotowując się do pełnej produkcji, zdaliśmy sobie sprawę jak wielkie są nasze ambicje. Aby wydać i wspierać The Last of Us Online, musielibyśmy poświęcić wszystkie zasoby naszego studia na wspieranie zawartości po premierze przez wiele lat, co poważnie wpłynęłoby na rozwój naszych kolejnych gier singleplayer. Przed nami były więc dwie opcje: stać się studiem zajmującym się wyłącznie grami-usługami lub nadal koncentrować się na grach narracyjnych dla jednego gracza, które zdefiniowały dziedzictwo Naughty Dog.

Wybór, jakiego dokonało studio, pokazuje, w jakim kierunku zamierza ono podążać w przyszłości. Jednocześnie praca wykonana na potrzeby Factions nie pójdzie na marne. Zdobyte doświadczenie i opracowane technologie zostaną wykorzystane w następnych projektach firmy.

Pracujemy w Naughty Dog nad więcej niż jedną ambitną, zupełnie nową grą dla jednego gracza i nie możemy się doczekać, aby podzielić się informacjami o tym, co będzie dalej. Do tego czasu jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszej społeczności za wsparcie udzielane nam przez lata.

AKTUALIZACJA: Do sieci wyciekł screen z lobby z The Last of Us: Faction.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej