Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2025, 16:30

autor: Kamil Kleszyk

Realistyczny symulator życia pozwoli graczom umrzeć na 16 sposobów, „ponieważ życie wiąże się ze śmiercią”. W inZOI można wyzionąć ducha nawet z braku uznania

Reżyser inZOI, Hyungjun „Kjun” Kim, przybliżył fanom temat śmierci w grze. Okazuje się, że stworzona przez nas postać będzie mogła umrzeć z 16 różnych powodów.

Źródło fot. Krafton
i

Chyba każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z serią The Sims, próbował uśmiercić swoją postać w grze. Zagłodzenie, utopienie, spalenie żywcem – mimo że paleta sposobów na posłanie naszego sima do wirtualnego nieba jest spora, nadchodzący konkurent cyklu EA Maxis zaoferuje pod tym względem jeszcze szersze pole manewru.

W trakcie niedawnej transmisji, podczas której poznaliśmy m.in. cenę i „mapę drogową” inZOI, twórca gry – Hyungjun „Kjun” Kim – zdradził, że śmierć jest jedną z kluczowych cech tytułu (via PCGamer). W związku z tym poświęcono sporo uwagi na zaprojektowanie sytuacji, w których wirtualna postać będzie mogła, kolokwialnie mówiąc, kopnąć w kalendarz.

W inZOI mamy wiele różnych rodzajów śmierci, ponieważ życie wiąże się ze śmiercią. W inZOI możesz iść do łazienki i jeśli się poślizgniesz, możesz umrzeć. Albo jeśli zjesz jakieś stare jedzenie, będziesz musiał pójść do łazienki i znowu umrzesz. A kiedy naprawiasz zepsutą elektronikę, możesz zostać porażony prądem, więc musisz być ostrożny. Zmniejszyłem takie prawdopodobieństwo, ale w rzeczywistości elektronika często się psuje. Mamy 16 różnych rodzajów śmierci – wytłumaczył Kim.

Wśród mnogości przyczyn śmierci w grze jedna jest szczególnie interesująca – śmierć z powodu złej reputacji w oczach innych. Jak podkreśla twórca, tego elementu nie znajdziemy w żadnej innej grze poza inZOI.

Jedną rzeczą, o której mogę powiedzieć, że istnieje tylko w inZOI, jest umieranie z potrzeby uznania. We współczesnym świecie wiele osób czuje się spełnionych dzięki uznaniu przez innych i ta śmierć to odzwierciedla. Na przykład: powiedzmy, że biłem się z kimś w inZOI i plotka o tym rozprzestrzeniła się i wróciła do mnie. Mogę dostać wiadomość lub mój przyjaciel mógłby powiedzieć mi o tej plotce, a jeśli ma ona negatywny wydźwięk, mój poziom uznania może się obniżyć. Jeśli zaś spadnie zbyt drastycznie, możesz od tego umrzeć.

Co ciekawe, śmierć naszej postaci nie będzie permanentna. Podobnie jak w serii The Sims, w inZOI bohater ma być w stanie wrócić z zaświatów pod postacią ducha, aby odkupić swoje winy.

Na koniec Kim wspomniał, że w inZOI śmiertelnie niebezpieczne są również samochody, które będziemy mogli prowadzić w wersji Early Access. Funkcja jest jednak wciąż w fazie eksperymentalnej, dlatego w każdej chwili można ją wyłączyć z poziomu menu. Wówczas jazda odbywa się automatycznie.

Wczesny dostęp inZOI wystartuje na Steamie już 28 marca. Przed tym wydarzeniem gracze będą mogli za darmo sprawdzić kreator postaci oraz tryb budowania.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej