Realistyczny symulator życia pozwoli graczom umrzeć na 16 sposobów, „ponieważ życie wiąże się ze śmiercią”. W inZOI można wyzionąć ducha nawet z braku uznania
Reżyser inZOI, Hyungjun „Kjun” Kim, przybliżył fanom temat śmierci w grze. Okazuje się, że stworzona przez nas postać będzie mogła umrzeć z 16 różnych powodów.

Chyba każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z serią The Sims, próbował uśmiercić swoją postać w grze. Zagłodzenie, utopienie, spalenie żywcem – mimo że paleta sposobów na posłanie naszego sima do wirtualnego nieba jest spora, nadchodzący konkurent cyklu EA Maxis zaoferuje pod tym względem jeszcze szersze pole manewru.
W trakcie niedawnej transmisji, podczas której poznaliśmy m.in. cenę i „mapę drogową” inZOI, twórca gry – Hyungjun „Kjun” Kim – zdradził, że śmierć jest jedną z kluczowych cech tytułu (via PCGamer). W związku z tym poświęcono sporo uwagi na zaprojektowanie sytuacji, w których wirtualna postać będzie mogła, kolokwialnie mówiąc, kopnąć w kalendarz.
W inZOI mamy wiele różnych rodzajów śmierci, ponieważ życie wiąże się ze śmiercią. W inZOI możesz iść do łazienki i jeśli się poślizgniesz, możesz umrzeć. Albo jeśli zjesz jakieś stare jedzenie, będziesz musiał pójść do łazienki i znowu umrzesz. A kiedy naprawiasz zepsutą elektronikę, możesz zostać porażony prądem, więc musisz być ostrożny. Zmniejszyłem takie prawdopodobieństwo, ale w rzeczywistości elektronika często się psuje. Mamy 16 różnych rodzajów śmierci – wytłumaczył Kim.
Wśród mnogości przyczyn śmierci w grze jedna jest szczególnie interesująca – śmierć z powodu złej reputacji w oczach innych. Jak podkreśla twórca, tego elementu nie znajdziemy w żadnej innej grze poza inZOI.
Jedną rzeczą, o której mogę powiedzieć, że istnieje tylko w inZOI, jest umieranie z potrzeby uznania. We współczesnym świecie wiele osób czuje się spełnionych dzięki uznaniu przez innych i ta śmierć to odzwierciedla. Na przykład: powiedzmy, że biłem się z kimś w inZOI i plotka o tym rozprzestrzeniła się i wróciła do mnie. Mogę dostać wiadomość lub mój przyjaciel mógłby powiedzieć mi o tej plotce, a jeśli ma ona negatywny wydźwięk, mój poziom uznania może się obniżyć. Jeśli zaś spadnie zbyt drastycznie, możesz od tego umrzeć.
Co ciekawe, śmierć naszej postaci nie będzie permanentna. Podobnie jak w serii The Sims, w inZOI bohater ma być w stanie wrócić z zaświatów pod postacią ducha, aby odkupić swoje winy.
Na koniec Kim wspomniał, że w inZOI śmiertelnie niebezpieczne są również samochody, które będziemy mogli prowadzić w wersji Early Access. Funkcja jest jednak wciąż w fazie eksperymentalnej, dlatego w każdej chwili można ją wyłączyć z poziomu menu. Wówczas jazda odbywa się automatycznie.
Wczesny dostęp inZOI wystartuje na Steamie już 28 marca. Przed tym wydarzeniem gracze będą mogli za darmo sprawdzić kreator postaci oraz tryb budowania.