Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2025, 18:01

autor: Michał Harat

Postacie w symulatorze życia inZOI nie wyglądają już jak z koszmaru. To zasługa realistycznych cieni i oświetlenia, o które prosili gracze

Najnowszy patch v0.1.5 do inZOI wprowadza realistyczny system cieniowania, znacznie poprawiający wygląd postaci, wnętrz i miasta. Aktualizacja usprawnia też kamerę i naprawia pomniejsze błędy.

Źródło fot. Krafton
i

Twórcy inZOI nie zwalniają tempa. Najnowszy patch, oznaczony numerem v0.1.5, przynosi długo wyczekiwane zmiany wizualne oraz sporo istotnych poprawek rozgrywki. Pierwsze skrzypce w nowej aktualizacji gra system cieniowania, który wreszcie pozwala postaciom wyglądać tak, jak powinny – czyli tak, jak zaprojektowaliśmy je w kreatorze postaci.

Lepiej niż w Andromedzie, ale…

W ramach poprawki koreańscy deweloperzy zaimplementowali do produkcji realistyczne cienie rzucane przez oświetlenie uliczne oraz domowe (a także umożliwili graczom aktywację bardziej szczegółowych cieni w ustawieniach graficznych). Efekt? Wnętrza uzyskały bardziej filmowy klimat, a twarze naszych ZOI w niekorzystnym świetle przestały przypominać kreatury rodem z horroru.

Krafton

Nie da się ukryć, że twarze postaci w inZOI budziły pewne kontrowersje, gdyż w kreatorze prezentowały się zazwyczaj znacznie lepiej niż w grze (twórcy przyznali, że łatka ta powstała „w odpowiedzi na ciągle napływające opinie graczy”). Nigdy jednak nie osiągnęły poziomu znanego z premierowej wersji Mass Effecta: Andromedy

Krafton

Oczywiście na tym zmiany się nie kończą. Patch 0.1.5 wprowadza także szereg usprawnień rozgrywki i naprawia liczne błędy, które mogły utrudniać zabawę.

Co nowego?

  1. Kamera twórcy usprawnili działanie domyślnej kamery w trybie budowy oraz dodali nową, swobodną kamerę, którą sterujemy przy pomocy klawiszy WASD. Dzięki temu planowanie przestrzeni powinno być znacznie wygodniejsze.
  2. Lepsze światło, lepsze cienie – nowy system cieni to coś więcej niż tylko kosmetyka: latarnie miejskie rzucają realistyczne cienie w nocy (domyślnie włączone). Część lamp wewnętrznych również generuje cienie (tę opcję można aktywować indywidualnie dla każdej lampy w trybie budowy). Dodano także „realistyczne cienie”, które podnoszą jakość detali, choć kosztem wydajności. Dobrze, że twórcy zostawili tu pole manewru – nie każdy PC to potwór graficzny.
  3. Drobne poprawki dostała też kariera (naprawiono bug blokujący trzeci poziom pracy „rabbit hole”). Usunięto również wymóg posiadania odpowiedniego poziomu Karmy przy karmieniu zwierząt.
  4. Lista zmian obejmuje też niewielkie poprawki interfejsu użytkownika

Nowa aktualizacja to kolejny dowód na to, że studio Krafon nie odcina kuponów od udanego startu gry we wczesnym dostępie, tylko aktywnie rozwija swój symulator, wsłuchując się uważnie w głosy graczy.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej