Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2024, 13:54

autor: Adrian Werner

Projektant GTA: SA ujawnił prawdopodobnie największy błąd, jaki przegapili twórcy kultowego open worlda

Jeden z weteranów studia Rockstar omówił kwestię błędów w Grand Theft Auto: San Andreas i zarekomendował moda, który je naprawia.

Obbe Vermeij to były dyrektor działu technicznego w studiu Rockstar North, który pracował w tym zespole od 1995 roku (kiedy to znany był on jeszcze pod nazwą DMA Design) aż do 2009 r. Ten weteran ostatnio często dzieli się ciekawostkami ze swojej kariery. Najnowsze dotyczą Grand Theft Auto: San Andreas.

  1. Vermeij przyznał, że GTA: SA cierpi z powodu wielu błędów technicznych i zarekomendował, aby osoby chcące dzisiaj zagrać w tę klasykę na PC pobrały modyfikację SilentPatch autorstwa modera o ksywce CookiePLMonster (jak można się domyślić z tej nazwy, twórca jest naszym rodakiem). Ten projekt poprawia 165 problemów technicznych w San Andreas.
  2. W rozmowie pod tym wątkiem w serwisie X, jeden z graczy zapytał Obbe, jaki błąd w Grand Theft Auto: San Andreas chciałby móc naprawić przed premierą gry. Deweloper odpowiedział, że ten, który sprawia, że losowe elementy zmieniają się, gdy gracz wychodzi poza mapę. To według niego jest prawdopodobnie najgorszy bug, jaki twórcy przegapili w trakcie produkcji. Jest to dosyć zaskakująca odpowiedź, gdyż większość graczy zapewne nigdy nie miała do czynienia z taką sytuacją.
  3. Obbe Vermeij nie ma także problemu z przyznaniem, że odpowiada za wiele z błędów, które usuwa SilentPatch.

Vermeij odniósł się również do faktu, że wiele modeli w grze ma w nazwach słowa niecenzuralne (np. jeden z karabinów to cuntgun). Deweloper stwierdził, że taki humor pomaga twórcom poradzić sobie ze stresem, stwierdzając:

Wszystko, co nie jest widoczne dla graczy, często ma niecenzuralne elementy. To coś, co deweloperzy robią, by nie oszaleć podczas produkcji.

  1. Oficjalna strona Rockstar Games

Naprawianie trylogii GTA.

CookiePLMonster przygotował odrębne wersje SilentPatch dla każdej gry z tej trylogii:

  1. SilentPatch dla Grand Theft Auto: San Andreas
  2. SilentPatch dla Grand Theft Auto: Vice City
  3. SilentPatch dla Grand Thef Auto III

Każdy z tych modów działa samodzielnie, ale dla najlepszego efektu najlepiej zainstalować go razem z SilentPatch DDraw component (poprawia on szereg błędów silnika), który jest kompatybilny ze wszystkimi trzeba odsłonami tej trylogii.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej