PoE 2 utrzymuje wysokie tempo zmian. Duży patch 0.1.0e balansuje cały endgame
Twórcy Path of Exile 2 zaledwie dzień po zapowiedzeniu zmian wprowadzili je do gry. Aktualizacja 0.1.0e ułatwia endgame, balansuje umiejętności, a także zmniejsza cenę za tzw. „respec”.
Grinding Gear Games nie kazało nam długo czekać i wypuściło zapowiedzianą zaledwie wczoraj aktualizację do Path of Exile 2, oznaczoną numerem 0.1.0e. Możecie ją już pobrać na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Tym razem lista poprawek i usprawnień jest dłuższa niż w przypadku poprzedniej łatki, a całą jej rozpiskę znajdziecie na oficjalnym forum gry.
Path of Exile 2 – nowości w patchu 0.1.0e
Dla przypomnienia: twórcy wprowadzili wyczekiwaną przez wielu graczy funkcję teleportowania się pomiędzy punktami kontrolnymi (checkpointami), przy okazji zwiększając ich liczbę. Kolejną bardzo pożądaną po ostatnich nerfach zmianą jest zmniejszenie ceny za cofnięcie punktów na drzewku umiejętności. Dotyczy to postaci w końcowej fazie gry, a ceny mają być o 40-50% niższe.
Dużych modyfikacji doczekał się cały endgame i dla przykładu mapki T6 i T11 nie nakładają już kary do odporności na żywioły. Pozostaje ona stała i taka sama jak w przypadku T1.
- Zmiany otrzymało wiele modyfikatorów potworów – wyłączono zabójcze „Volatile Crystals”, wysysanie mikstur stało się 10-krotnie słabsze (był to niezamierzony błąd), a wszystkie rodzaje „Trail of…” pozostają na ziemi wyraźnie krócej.
- Ponadto mechanika Breach nie będzie zasypywać nas już tak wieloma elitarnymi wrogami. Wszystkie usprawnienia mają na celu sprawić, że łatwiej będzie przetrwać podczas czyszczenia Atlasu.
Poza tym wprowadzono przedstawione wczoraj nowości do Trial of Sekhamas – ze zmniejszonymi obrażeniami do honoru, zależnymi od dystansu, na czele.
Poznaliśmy również szczegóły dotyczące balansu umiejętności. Wzmocniono i osłabiono sporą część z nich, więc polecam przejrzeć listę, w poszukiwaniu zdolności wykorzystywanych w Waszym buildzie.
- Mocno oberwało się m.in. postaciom opartym na obrażeniach od chłodu, gdyż ponowne zamrożenie przeciwnika jest teraz cięższe.
- Zmianę odczują też zestawy korzystające z „Electrocute”, które generuje się teraz wolniej, ale w zamian usunięto karę do obrażeń.
Warto wspomnieć o dodaniu dwóch zupełnie nowych umiejętności wspierających. Pierwsza – Added the Tremors – sprawia, że połączona zdolność wywołuje więcej wstrząsów (Aftershock), a karą są mniejsze obrażenia. Druga – Added the Bidding – zwiększa obrażenia umiejętności dowodzenia wspieranych sługusów.