Morrowind zyskuje nowe życie z dialogami czytanymi przez AI
Do Morrowind powstał mod, który dodaje pełne udźwiękowienie dla postaci Dagoth Ura. Całość powstała w oparciu o sztuczną inteligencję.
The Elder Scrolls III: Morrowind ma już ponad 20 lat i nadal posiada sporą grupę fanów, którzy regularnie powracają do tytułu. W związku z tym ciągle powstają do niego nowe modyfikacje. W ostatnich dniach nastąpił w nich swoisty przełom napędzany przez boom na wykorzystywanie sztucznej inteligencji – w tym przypadku do imitowania głosów i czytania tekstu.
W Morrowindzie ów boom doprowadził do powstania projektu Fully Voiced Dagoth Ur, który, jak sama nazwa moda wskazuje, dodaje pełne udźwiękowienie dla Dagoth Ura, czyli tutejszego „głównego złego”. Do tego celu użyte zostało narzędzie ElevenAI. Korzystając z dostępnych w grze próbek głosu Jeffa Bakera (aktora wcielającego się oryginalnie w postać), autor „nauczył” sztuczną inteligencję naśladować go i polecił jej przeczytać wszystkie dialogi przywódcy Szóstego Rodu.
Mod możecie pobrać, korzystając z poniższego linku.
Fully Voiced Dagoth Ur w Nexus Mods
Na poniższym filmiku zobaczycie zaś próbkę tego, jak projekt wypada w akcji. Oczywiście miejcie na uwadze ewentualne spoilery – rozmowa z Dagoth Urem odbywa się w finale głównej linii fabularnej.
Dla przypomnienia: w Morrowindzie występuje ogromnie dużo tekstu dialogów, a udźwiękowienie postaci jest szczątkowe; NPC przemawiają jedynie w kilku sytuacjach. Uzupełnienie wszystkich brakujących kwestii jest więc imponującym osiągnięciem – i będzie ono niestety trudne do powtórzenia dla pozostałych bohaterów niezależnych; wielu z nich nie dysponuje dostateczną liczbą próbek głosu, by wykorzystać AI.