Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2024, 14:10

autor: Adrian Werner

Projekt Skywind, czyli fanowski remake Morrowinda, na obszernym materiale wideo. Twórcy chwalą się postępem prac

Twórcy Skywinda udostępnili prawie półgodzinny materiał wideo z powstającej modyfikacji. Projekt to gry The Elder Scrolls 3: Morrowind na silniku Skyrima.

Źródło fot. Skywind Team
i

Jednym z najbardziej obiecujących nadchodzących modów jest Skywind, czyli szalenie ambitny projekt, którego celem jest opracowanie remake’u Morrowinda na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Osoby czekające na tą modyfikację zainteresować powinna informacja, że jej autorzy opublikowali właśnie obszerny materiał wideo pokazujący postępy w pracach.

Wideo trwa ponad 27 minut i pokazuje masę elementów modyfikacji. Możemy zobaczyć m.in. jak prezentują się lokacje, animacje, modele postaci czy efekty wizualne.

Niestety pomimo 13 lat prac, autorzy nadal nie są w stanie podać planowanej daty premiery. Tłumaczą to tym, że skala projektu jest ogromna, zwłaszcza że mowa tutaj o amatorskiej produkcji robionej hobbistycznie przez pasjonatów. Dla przykładu, w Skywind znajdziemy ponad trzy tysiące NPC-ów, których kwestie głosowe nagrało ok. 300 aktorów. Dla porównania, w Skyrimie jest raptem ok. 1100 postaci niezależnych, którym głosu użyczyło 70 aktorów.

Autorzy nie celują zresztą w proste odtworzenie Morrowinda na nowym silniku. Skywind zaferuje dodatkowe wątki, postacie i przygody. Wszystko to zajmuje masę czasu. Obecnie twórcy szacują, że lokacje są ukończone w 70%, a linie dialogowe audio w 80%.

Nowy materiał wideo z projektu Skywind to nie jedyna atrakcja, na jaką mogą liczyć fani serii The Elder Scrolls. Dzisiaj ma zostać opublikowany filmik pokazujący postępy w pracach nad Skyblivion, czyli modyfikacją, która odtwarza kampanię Obliviona na silniku The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition.

  1. Oficjalna strona modyfikacji Skywind

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej