Skyblivion to coś więcej, niż Oblivion Remastered. Twórcy projektu wyjaśnili, czym ich ambitny projekt różni się od hitu Bethesdy
Twórcy wyczekiwanej modyfikacji Skyblivion wytłumaczyli, czym ich projekt będzie się różnił od The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.

Tydzień temu studio Bethesda zafundowało nam wielką niespodziankę, wydając Oblivion Remastered. Postawiło to w niezręcznej sytuacji grupę fanów tworzącą Skyblivion, czyli alternatywny remake Obliviona w postaci modyfikacji do The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition.
Na szczęście mogą oni w spokoju kontynuować prace, gdyż Bethesda zapewniła ich już, że nie zamierza zakazać wydania tego projektu. Moderzy w wątku na Reddicie wytłumaczyli, czym ich produkcja będzie się różniła od Oblivion Remastered.
Słów kilka o Oblivion Remastered
Zanim jednak streścimy ich komunikat, wyjaśnijmy, czym jest najnowsza produkcja Bethesdy i studia Virtuos.
- Oblivion Remastered to – zgodnie z tytułem – remaster. Oznacza to, że gra wiernie odtwarza pierwowzór z 2006 roku.
- Choć projekt korzysta z Unreal Engine 5, to w rzeczywistości ten silnik generuje głównie grafikę, a za masę elementów związanych z rozgrywką i światem nadal odpowiada działające w tle stara technologia Gamebryo.
- Takie podejście powoduje, że w całość gra się bardzo podobnie, jak w pierwowzór, pomimo tego, że wprowadzono kilka przydatnych ulepszeń.
- Oblivion Remastered wiernie odtwarza również mapę oryginału – niemalże każdy kamień, drzewko, budynek czy wróg znajdują się na tym samym miejscu, co w 2006 roku.
Skyblivion to nie Oblivion Remastered
Z kolei Skyblivion powstaje jako remake, a nie remaster. Mod gruntownie ulepszy całą mapę z Obliviona, dodając przy okazji wiele nowych elementów.
- Przykładowo, jeśli sklep ma być księgarnią, to w modyfikacji znajdziemy półki uginające się pod ciężarem ksiąg i manuskryptów. Natomiast jeśli z dialogów wynikało, że dany fort był uważany za posiadłość szlachecką (tak było np. w przypadku Fort Crowhaven), to ta prosta struktura z Oblivionu w Skyblivion zostanie przeobrażona w wielką posiadłość, której zakątki będziemy mogli swobodnie zbadać.
- Mod mocno odświeży miasta. Niektóre zyskają jedynie ulepszenia wizualne, ale inne zostaną gruntownie przerobione, bazując na grafikach koncepcyjnych z wczesnych etapów produkcji Obliviona. Przykładowo Leyawiin zyska drogę wodną, umożliwiającą handel z Cesarskim Miastem, a Imperialne Miasto zostanie solidnie rozbudowane, tak aby każda dzielnica oferowała nowe obszary do eksploracji, a cała metropolia naprawdę zasługiwała na miano stolicy.
- Skyblivion zrealizuje również w pełni wiele wyciętych elementów, na dokończenie których nie starczyło czasu studio Bethesda. Przykładowo Suth będzie ogromnym miastem opanowanym przez bandytów, a nie jedynie małym fortem recyclingującym elementy z innych obiektów w grze.
- W modyfikacji zwiększona zostanie różnorodność środowiska i pogody. Poskutkuje to nowymi biomami – od pokrytych śniegiem szczytów aż po bagniste torfowiska. Ponadto te zmiany będą oddawały także wnętrza budynków, np. ruiny na bagnach mają być częściowo porośnięte roślinnością.
- W Skyblivion każdy przedmiot będzie miał unikalny model, w przeciwieństwie do Oblivion Remastered, gdzie wiele z nich różni się jedynie nazwą i statystykami.
- Mod wprowadzi także więcej ulepszeń rozgrywki niż remaster, jak również doda wiele nowych elementów, w tym kowalstwo.
- W modzie pojawią się nowe typy wrogów, a starcia z bossami zostaną mocno ulepszone.
- Modyfikacja odświeży również efekty dźwiękowe i doda 22 nowe utwory muzyczne.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Skyblivion ma ukazać się w tym roku, choć gigantyczne rozmiary moda sprawiają, że nie zdziwilibyśmy się, gdyby projekt zaliczył jakieś opóźnienie.