Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2025, 19:11

autor: Zuzanna Domeradzka

Bethesda prosi graczy Oblivion Remastered o pomysły na duże zmiany w gameplayu. Opcji jest naprawdę sporo i dotyczą nie tylko najbardziej krytykowanego systemu

Bethesda zamierza brać pod uwagę propozycje graczy w kwestii poprawek do Oblivion Remastered. Fani chcą wprowadzenia większej liczby zmian względem pierwowzoru.

Źródło fot. Bethesda
i

Odświeżona wersja czwartej części kultowej serii The Elder Scrolls, mimo że przyciągnęła już ponad cztery miliony graczy i na ogół otrzymuje od nich pozytywne recenzje (na Steamie tylko 18% recenzji jest negatywnych), to bywa krytykowana za niektóre elementy i decyzje podjęte przez deweloperów. Najczęstszym zarzutem społeczności jest zbyt duża wierność pierwowzorowi, co przełożyło się na obecność przestarzałych rozwiązań w remasterze, lecz Bethesda najwyraźniej chce coś w związku z tym zmienić.

Firma na swoim oficjalnym serwerze na Discordzie utworzyła bowiem specjalny kanał poświęcony sugestiom graczy odnośnie do ewentualnych poprawek, jakie twórcy powinni wprowadzić do Oblivion Remastered. Propozycji fanów jest od groma, lecz zdecydowana większość społeczności chce zmiany w jednym konkretnym aspekcie.

Skalowanie w Oblivion Remastered irytuje graczy

Najbardziej pożądana poprawka, jaką powinien otrzymać remaster, dotyczy systemu skalowania poziomów. Został on przeniesiony z wydanego w 2006 roku pierwowzoru i irytuje większość graczy – w końcu napotykani przeciwnicy oraz zdobywane nagrody zawsze mają identyczny level jak gracz, co z czasem może stać się bardzo denerwujące (szczególnie jeśli chodzi o zbierane przedmioty).

W dalszej kolejności wytykany jest system poziomów trudności w Oblivion Remastered. W grze mamy do wyboru 5 – Nowicjusz, Uczeń, Adept, Ekspert oraz Mistrz – lecz różnica między Adeptem i Ekspertem ma być zbyt duża. Gracze nadmieniają, że zabawa na Adepcie momentami jest zbyt prosta w porównaniu do niesprawiedliwego skalowania w trybie Ekspert. Fani co prawda niejako poradzili sobie z problemem skalowania poprzez zewnętrzne modyfikacje, lecz żądają, aby deweloperzy zaimplementowali zmiany bezpośrednio w grze.

Kwestia wsparcia modów

I tutaj przechodzimy do kolejnego zarzutu stawianego Bethesdzie, czyli kwestii modyfikacji. Te nie są oficjalnie wspierane w remasterze, co jest dość niespotykane w grach tego wydawcy. Dlatego też taka decyzja zaskoczyła i zmartwiła wielu fanów. Nie jest wykluczone, że deweloperzy wezmą pod uwagę te głosy niezadowolenia i wprowadzą w późniejszym czasie odpowiednie narzędzie do Oblivion Remastered.

Warto też nadmienić, że wielu graczy postuluje na Discordzie, aby Bethesda dodała do gry możliwość przyzwania konia czy jazdy na nim w widoku pierwszoosobowym, zmieniła wagę niektórych przedmiotów, poprawiła widoczność lochów na mapie oraz dodała tryb fotograficzny. Na razie nie wiemy, na jakie z tych żądań zareagują deweloperzy w kolejnych aktualizacjach (i czy w ogóle).