Kroniki Myrtany 2.0 na nowym zwiastunie. Wybitny mod do Gothica 2 może nas zabrać poza Archolos, twórcy potwierdzają ogrom świeżej zawartości
Kroniki Mytrany 2.0 wciąż powstają. Choć twórcy wybitnego moda do Gothica 2: Nocy Kruka nadal nie są pewni, kiedy on wyjdzie, zaprezentowali kilka nowości na urodzinowym zwiastunie.
Trochę trudno mi w to uwierzyć, ale dziś mijają trzy lata od premiery Kronik Myrtany: Archolos – olbrzymiego moda do Gothica II: Nocy Kruka autorstwa polskiego The Chronicles of Myrtana Team. Fani mogli się spodziewać, że nasi rodzimi deweloperzy – choć obecnie pracują w różnych firmach nad wieloma projektami – wykorzystają urodziny swojego dzieła, aby przynajmniej przypomnieć o wersji 2.0 modyfikacji i DLC Hardcore Mode, wstępnie ogłoszonych dokładnie przed dwoma laty. I fani się nie zawiedli – twórcy udostępnili dziś bowiem krótki zwiastun, który możecie obejrzeć poniżej.
Kroniki Myrtany 2.0 – data premiery
Zacznijmy od kwestii prawdopodobnie najważniejszej – od daty premiery wersji Mod of the Decade Edition Kronik Myrtany (jej nazwa nawiązuje do wyróżnienia, jakie mod otrzymał w 2022 r.). Ta, niestety, wciąż pozostaje nieznana, deweloperzy podtrzymują zaś obietnicę, że ulepszona wersja modyfikacji zostanie udostępniona graczom, „gdy będzie gotowa”. Prace nad nią przebiegają bowiem znacznie wolniej niż nad Kronikami jako takimi, gdyż, jak wspomniałem wyżej, autorzy poszli dalej i są zaangażowani w rozmaite projekty.
Kroniki Myrtany 2.0 – co nowego?
Niemniej rzut oka na powyższy zwiastun wystarcza, by nabrać cierpliwości. Zaprezentowano w nim większość nowych elementów, które przybliżyłem Wam przed rokiem, kiedy to miałem okazję zasięgnąć języka u Mateusza „Pawłocha” Pawłowskiego. Widzimy zatem multum elementów wizualnych, którymi będziemy mogli ubarwić i spersonalizować Marvina, dostępne w karczmach gry i atrakcje, arenę walk, nowe potwory oraz lokacje.
Nie tylko Archolos?
Przy dwóch ostatnich na chwilę się zatrzymajmy, by doprecyzować, że część wrogów i miejscówek doczeka się większych lub mniejszych przeróbek, ale pojawią się też zupełnie świeże. Uważnie oglądając powyższy zwiastun, nabrałem przekonania, iż niektóre lokacje leżą poza wyspą Archolos. Ba, udało mi się potwierdzić, że coś jest na rzeczy, ale nie będę Wam wskazywał palcem, po czym to wnoszę. Nadmienię tylko, że owa zawartość ma być bardzo mocno ukryta.
Podobnie jest z tożsamością Mistrza – Maga Wody, który będzie wprowadzał Marvina w kolejne kręgi magii, po tym jak The Chronicles of Myrtana Team przebuduje rozgrywkę magiem. Znamienne wydaje się to, że nie ma on imienia, lecz Mateusz poniekąd wytłumaczył mi, dlaczego ów Mistrz będzie w stanie nauczyć nas nie tylko Magii Wody. Jest to bowiem „bardzo ekscentryczny mag, który nie do końca zgadza się z polityką całkowitej neutralności swoich braci”. Biorąc pod uwagę, że powiązane z nim zadanie ma nam towarzyszyć w zasadzie podczas poznawania całej fabuły Kronik, dość bezpiecznie można założyć, iż twórcy dołożą starań, by była to nietuzinkowa postać.
Ptaki w Gothicu
Innymi słowy, wersja 2.0 Kronik będzie obfitowała w wiele nowości, które powinny przypaść do gustu społeczności. Twórcy zadbali nawet o takie detale, jak przecinające nieboskłon ptaki. Mają one stanowić wyłącznie element kosmetyczny, więc nie zapolujemy na nie, ale po raz pierwszy w historii serii je zobaczymy, gdyż do tej pory jedynie słyszeliśmy wydawane przez nie dźwięki. Co ciekawe, chcąc się upewnić, iż gracze zwrócą uwagę na ten element, deweloperzy przygotowali zabawnie zapowiadające się zadanie. Czeka nas kupa śmiechu!
Biorąc to wszystko pod uwagę, mam nadzieję, że termin „gdy będzie gotowa” przypadnie w 2025 r. Kto wie, może na czwarte urodziny Kronik?