Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2024, 15:00

InZOI od zaskakującej strony, zamieszanie w The Sims 4, zagrożenia w Paralives - Symulatory życia według Soni

Twórcy symulatorów życia prześcigają się w znajdowaniu sposobów na zaangażowanie swojej społeczności. Jedni zaskakują graczy pozytywnie, inni decydują się na mniej oczekiwane ruchy.

Źródło fot. InZOI
i

Maj to kolejny miesiąc, w którym prawie każdy dzień przynosił większe lub mniejsze nowości w sferze symulatorów życia. Jeśli nie mieliście okazji śledzić ich na bieżąco, możecie się naprawdę zaskoczyć.

InZOI – zaskakująca prezentacja innej strony gry

Czy informacja o tym, że twórcy InZOI udostępnili członkom oficjalnego discorda gry zestaw tapet na telefon i komputer brzmi ekscytująco? Niespecjalnie. Dodatkowo brzmi jak news sprzed 20 lat. Jest w tym wydarzeniu jednak pewien interesujący aspekt. Szkopuł tkwi w tym, jaka grafika została wybrana w ramach drobnego prezentu dla graczy.

Do tej pory koreański konkurent The Sims prezentował się od pogodnej i cukierkowej strony, z drobnymi wyjątkami ukazywania możliwego do wywołania chaosu i bałaganu. Tym razem mamy okazję zobaczyć system gry wykorzystany do stworzenia widoków rodem z serii Silent Hill.

Źródło: InZOI
Źródło: InZOI

To najprawdopodobniej pierwsza sytuacja, gdy jakikolwiek symulator życia na tyle odważnie odszedł od kreskówkowo-kolorowej estetyki, by ukazać nam imponujące w swojej monotonii światy. Możemy uznać to jedynie za kolejny dowód na to, jak bardzo nadchodzący tytuł stara się uwzględnić w swojej podstawowej wersji jak najwięcej stylów rozgrywki i upodobań graczy.

Choć na pozór błahe zdarzenie, osobiście napawa mnie ono coraz większą ekscytacją.

Ten przegląd nie jest częścią naszego działu Premium. Decydując się na zakup abonamentu, możesz jednak pomóc w tworzeniu większej liczby takich tekstów. Dziękujemy.

Kup Abonament Premium Gry-Online.pl

InZOI – pierwszy konkurs dla społeczności

InZOI jest kolejną powracającą w tym przeglądzie grą, która w swojej finalnej formie ma uwzględniać jak najwięcej wkładu budującej się wokół niej społeczności. W tym przypadku ma być on jednak, poza samymi radami i opiniami, bardziej dosłowny.

Twórcy InZOI we współpracy z firmą Connect, odpowiedzialną między innymi za program CLO do tworzenia wirtualnych, trójwymiarowych ubrań, ogłosili specjalny konkurs. W jego ramach uczestnicy mogą stworzyć własne propozycje strojów do wykorzystania w grze.

Jest to rzecz jasna okazja dla węższego grona graczy, interesujących się modą oraz posiadających umiejętności obsługiwania programów modelowania 3D. Sama inicjatywa jest godna pochwały, a wybrani zwycięzcy będą mogli cieszyć się z dodania ich kreacji do gry oraz nagrody finansowej (zależnej od uczestników konkursu), która może sięgać nawet 5 tysięcy dolarów.

Reszta graczy z pewnością skorzysta także z wkładu niezależnych artystów.

The Sims – zamieszanie w The Sims 4 i potencjalna konkurencja tworzona przez byłego twórcę serii

W przeciągu ostatnich tygodni w The Sims 4 działo się naprawdę dużo – do tego stopnia, że o ogłoszeniu Sezonu Miłości, powstaniu zespołu regularnie poprawiającego stan gry oraz akcji nagród za logowanie do gry możecie przeczytać w oddzielnych, dedykowanych im newsach.

Niespodziewanie szybko, bo dwa dni po ich zapowiedzi, do gry trafiły także 2 nowe DLC – kolekcje Relaks na riwierze i Przytulne bistro.

W międzyczasie środowisko symulatorów życia obiegła interesująca informacja, związana z odejściem Granta Rodieka z Maxis. Dowiedzieliśmy się, że były deweloper pracujący przy serii The Sims rozpoczął pracę w nowym studiu, które podejmuje się stworzenia własnego symulatora życia:

Najlepsze historie w grach są pisane przez graczy. W studiu Midsummer tworzymy symulator życia skupiony wokół wyzwań współczesnego życia, w którym nasi gracze będą pisać znaczące historie po prostu grając, a następnie dzielić się nimi ze światem – zapowiada Jake Salomon, współzałożyciel studia Midsummer.

Poza wywodzącym się z EA Maxis Grantem, w skład założycieli nowego studia wchodzą Jake Salomon, szerzej znany jako designer gry XCOM, oraz Will Miller, który także spędził większość swojej kariery w zespole Firaxis Games.

Bogate doświadczenie, zwłaszcza z bezpośrednim wkładem Rodieka, może zwiastować kolejny bardzo obiecujący tytuł z gatunku life-sim. To również następny dowód na to, jaką popularność zyskuje ten typ gier i jak owocną przyszłość ma ten gatunek.

Life by You – tworzenie własnych światów

Nad tematem kolejnego przesunięcia daty premiery Life by You raczej nie ma co się rozwodzić – zwłaszcza biorąc pod uwagę, że już przy poprzednim ogłoszeniu twórcy podkreślali taką możliwość. Chociaż społeczność jest zawiedziona i zaniepokojona, to wciąż możemy dostrzec wiele głosów cieszących się z faktycznych starań o zaoferowanie nam bardziej dopracowanego produktu na start.

Niespotykany w przypadku wielu innych tytułów spokój jest zapewne także w dużym stopniu wynikiem licznych materiałów relacjonujących prace nad grą. Chociaż tempo ich publikowania zmalało w ostatnim czasie, to nie mogłam nie wspomnieć o jednym z nich.

Jest nim jeden z ostatnich odcinków serii dotyczącej modowania Life by You, w tym przypadku tworzenia własnych światów.

  • Z poziomu samej gry będziemy w stanie kreować własne okolice. Przeznaczone do tego narzędzia są dostosowane pod osoby, które nie mają dużego doświadczenia z edytowaniem i tworzeniem gier.
  • Podchodząc do takiego wyzwania, rozpoczniemy je od wybrania jednego z wielu typów środowisk, różniących się przede wszystkim klimatem czy typem otaczającej nas natury – górami, rzekami i morzami. Z przygotowaną przez deweloperów bazą będziemy mogli dowolnie dostosować wszystkie domy, stworzyć całe osiedla oraz umieścić dostępne w grze elementy zajęć na świeżym powietrzu czy natury.
  • Kreowane miasta mogą być samodzielnym środowiskiem, w którym poprowadzimy naszą rozgrywkę, lub pomniejszym terenem dostępnym z poziomu innego świata.
  • Nie musimy obawiać się także mozolnego tworzenia każdego pojedynczego mieszkańca – będziemy mieć dostęp do ustawień populacji, umożliwiających nam szerzej dostosować zaludnienie, łącznie z ich dominującymi cechami wyglądu, charakteru czy umiejętnościami.
Źródło: Life by You
Źródło: Life by You

Cały, ponad 25-minutowy materiał wyjaśniający i przedstawiający szczegóły tego procesu znajdziecie tutaj.

Paralives – zagrożenia wirtualnego życia

Już po pierwszym spojrzeniu na uroczy, kreskówkowy styl graficzny Paralives możemy z dużą pewnością założyć, że gra jest tworzona z myślą o zapewnieniu głównie relaksujących doświadczeń. Twórcy udowodnili nam jednak, że są świadomi jak bardzo fani symulatorów życia doceniają odrobinę chaosu i niebezpieczeństwa.

W jednej z ostatnich aktualizacji z procesu tworzenia gry omówiono pożary oraz ich konsekwencje:

Więcej szczegółów dotyczących wirtualnego igrania z ogniem możemy dowiedzieć się z poświęconemu temu tematowi wpisu na platformie Patreon. System jest wciąż rozwijany i w przyszłości ma uwzględniać wiele źródeł pożaru, rozbudowane zastępy straży pożarnej oraz ratowanie innych z płonących budynków.

Pomimo przesunięcia zapowiadanej wcześniej na najbliższy tydzień premiery jednego z nowych symulatorów życia możemy być pewni, że to lato zostanie wypełnione informacjami o dalszym rozwoju przedstawicieli gatunku.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej