Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Newsy i ciekawostki na temat Doom (1993)

AI jako silnik do gier? Intrygujący eksperyment badaczy Google wraca do Dooma

Jakub Błażewicz, 28 sierpnia 2024, 14:20

GameNGen raczej nie odpali Crysisa i nieprędko znajdzie zastosowanie w grach wideo, ale wykorzystanie AI (Stable Diffusion) jako silnika to ciekawy eksperyment.

Doom i Doom 2 dostały polską wersję po około 30 latach od premiery. Legendarne strzelanki otrzymały także nowe mapy i wiele więcej

Zuzanna Domeradzka, 8 sierpnia 2024, 22:10

Do sprzedaży trafił zestaw składający się z pierwszego i drugiego Dooma. Pakiet oferuje nowy epizod dla pojedynczego gracza, wieloosobowy tryb deathmatch oraz wspiera język polski i mody.

Jedna z najważniejszych strzelanek wszech czasów trafiła na nową „platformę”. W kultowego Dooma można będzie zagrać na kosiarce

Kamil Kleszyk, 24 lutego 2024, 09:02

Wraz z premierą kultowego Dooma na kosiarkach marki Husqvarna zwrot „koszenie przeciwników” nabierze nowego znaczenia.

30 lat Dooma. Romero i Carmack uczcili rocznicę premiery jednej z najważniejszych gier w historii

Hubert Śledziewski, 11 grudnia 2023, 15:10

Doom skończył 30 lat. Jego współtwórcy, John Carmack i John Romero, uczcili tę piękną rocznicę długą, nostalgiczną rozmową. Ten drugi wypuścił ponadto darmowe Sigil 2, czyli nieoficjalny szósty epizod Dooma.

Doom przebudowany z użyciem „Biblii” gry z 1992 r.; sprawdź duże zmiany [Aktualizacja]

Jakub Błażewicz, 9 listopada 2022, 19:03

Doom: Fall of Tei Tenga to mod odtwarzający pierwotną wizję pierwszej odsłony kultowego cyklu według dokumentu z 1992 roku.

Doom w Notatniku to szaleństwo, nawet John Romero jest pod wrażeniem

Jakub Tarchała, 10 października 2022, 09:48

W Dooma można zagrać nawet w Notatniku i to w 60 fps. John Romero jest pod wrażeniem, co może zachęcić innych twórców do realizacji kolejnych zwariowanych pomysłów. Premiera Doom.txt już za parę dni.

CountryCide - zachwycający mroczny mod do Dooma 2 z nową wersją

Adrian Werner, 11 kwietnia 2022, 14:05

Ukazała się wersja 1.1 wyśmienitego moda CountryCide. Projekt przenosi graczy do mrocznego, dieselpunkowego uniwersum wzbogaconego elementami mitologii Cthulhu.

Zobacz, jak 30-letni Doom pięknieje za sprawą ray tracingu. Nowy mod

Hubert Śledziewski, 1 kwietnia 2022, 20:17

Doom z włączonym ray tracingiem prezentuje się naprawdę nieźle. Nie, wcale nie chodzi o Dooma Eternal czy Dooma z 2016 roku. Mowa o pierwszej odsłonie serii, wydanej prawie trzydzieści lat temu.

W Dooma można zagrać na... Twitterze; poznajcie Tweet2Doom

Jakub Błażewicz, 18 października 2021, 20:39

Dooma można uruchomić na wszystkim. Nawet w serwisie społecznościowym nijak nie wyglądającym jak platforma do gry w FPS-y.

Doom i Skyrim uruchomione na teście ciążowym

Agnieszka Adamus, 7 września 2020, 17:41

Użytkownik Twittera o pseudonimie foone postanowił w niecodzienny sposób wykorzystać test ciążowy. Użył go do uruchomienia dwóch gier – Dooma i Skyrima.

Doom oraz Doom 2 doczekały się potężnej aktualizacji po latach

Konrad Hazi, 5 września 2020, 11:50

Jak się okazuje, nawet prawie trzydziestoletnie tytuły mogą doczekać się dużych łatek. Studio id Software przygotowało bowiem dla gier Doom oraz Doom II spore aktualizacje, które dotykają zarówno aspektów technicznych, jak i samej rozgrywki.

Premiera Doom Eternal. W grze ukryto dwie pierwsze części serii

Adrian Werner, 20 marca 2020, 08:57

Na rynku zadebiutowała strzelanka Doom Eternal. Okazuje się, że ukryto w niej pełne wersje dwóch pierwszych odsłon cyklu, czyli gier Doom oraz Doom II: Hell on Earth. Ponadto z okazji premiery firmy Nvidia i AMD wypuściły zaktualizowane sterowniki dla kart graficznych GeForce i Radeon.

Doom odpalony na kasie z McDonalda

Paweł Woźniak, 2 października 2019, 12:36

19-latkowi udało się uruchomić Dooma z 1993 roku na elektronicznej kasie z McDonalda. Zrobił to w kilku prostych krokach i teraz planuje odpalić na urządzeniu grę Sonic Adventure 2.

Wymuszone logowanie w nowych portach Dooma wkrótce będzie opcjonalne

Paweł Woźniak, 28 lipca 2019, 12:04

Logowanie do serwisu Bethesdy w nowych portach Dooma sprawia, że fani grania na urządzeniach przenośnych nie są w stanie cieszyć się grą bez połączenia z internetem.

Z okazji 25-lecia Doom, Doom II i Doom 3 trafiły na konsole i smartfony

Agnieszka Adamus, 26 lipca 2019, 20:48

Id Software i Bethesda postanowili uczcić dwudziestą piątą rocznicę istnienia serii Doom. Z tej okazji pierwsze trzy części cyklu trafiły na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Jedynka i dwójka otrzymały także porty na urządzenia mobilne.

Masters of Doom - powstanie serial o kultowej grze id Software

Paweł Woźniak, 28 czerwca 2019, 12:03

Powstanie serial pokazujący historię firmy id Software oraz jednego z jej największych hitów - Dooma. Produkcja powstaje na bazie książki autorstwa Davida Kushnera, Masters of Doom.

Sigil - nieoficjalny piąty epizod The Ultimate Doom dostępny za darmo

Konrad Hazi, 1 czerwca 2019, 11:30

John Romero opublikował na swojej stronie wielki mod do The Ultimate Doom zatytułowany Sigil. Możemy pobrać go za darmo i znajdziemy w nim nowe mapy, które według słów twórcy są esencją klasycznego Dooma.

Sterowniki Nvidia GeForce 430.86, data premiery SIGIL i inne wieści

Miłosz Szubert, 28 maja 2019, 15:15

Dziś piszemy o sterownikach GeForce 430.86 WHQL od firmy Nvidia, nowej wersji oprogramowania ReShade i dacie premiery SIGIL, czyli modyfikacji do oryginalnego Dooma od Johna Romero. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Poślizg ostatnich dodatków do Shovel Knight oraz megamoda SIGIL i inne wieści

Miłosz Szubert, 19 lutego 2019, 14:35

Dziś piszemy o opóźnieniu dwóch ostatnich rozszerzeń do gry Shovel Knight, poślizgu megamodyfikacji SIGIL autorstwa Johna Romero oraz nowym wyglądzie sekcji "O Steam" na platformie firmy Valve. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

John Romero zapowiedział SIGIL - megamod do oryginalnego Dooma

Konrad Serafiński, 10 grudnia 2018, 17:10

Nikomu, kto interesuje się branżą elektronicznej rozrywki, nie trzeba chyba przedstawiać Johna Romero. Współtwórca Wolfensteina 3D czy Quake'a ma zamiar zaserwować graczom ogromny mod do oryginalnego Dooma, kontynuującego historię z czwartego epizodu.

Wieści ze świata (Doom, Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Kingdom Hearts III) 21/7/2017

Krzysztof Sobiepan, 21 lipca 2017, 14:47

Dziś piszemy o tajemnicy, którą Doomguy dzieli z Johnem Romero, gadżecie Atari Speakerhat, arcytrudnym darmowym DLC do Crash Bandicoot N. Sane Trilogy oraz o potencjalnych portach gry Kingdom Hearts III na PC i Switcha. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Brutal Doom, Broken Age, MiniDayZ) 27/4/2015

Piotr Bicki, 27 kwietnia 2015, 16:00

Dziś piszemy o dacie premiery najnowszej wersji moda Brutal Doom, drugim epizodzie Broken Age, który został udostępniony darczyńcom oraz o multiplayerze w MiniDayZ. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Ben Affleck nakręci film wzorowany na grach FPS

Kamil Jędrasiak, 24 sierpnia 2011, 11:29

Ben Affleck, amerykański aktor i reżyser, nakręci oryginalny film, w którym wydarzenia obserwowane będą oczami głównego bohatera. Produkcja przypominać ma klasyczną grę FPS.

id Software - początki twórców Quake'a i Dooma w filmowej pigułce

Mateusz Kądziołka, 14 marca 2011, 11:59

Wielbiciele wszelakiej maści retrospekcji nie mogą ostatnio narzekać na brak materiałów. W ubiegłym tygodniu firma Blizzard wypuściła film dokumentujący jej historię. Natomiast dzisiaj zapraszamy Was do obejrzenia materiału podsumowującego działalność id Software – kolejnego zasłużonego producenta gier komputerowych.

Powstaje nowy film na podstawie serii Doom

Aleksander Kaczmarek, 13 marca 2011, 11:44

Serwis What'splaying doniósł, że wytwórnia Universal zamierza ponownie pokusić się o kinową adaptację kultowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin Doom. Trwają prace nad scenariuszem filmu, a obraz korzystać ma z najnowszych osiągnięć technologicznych. Oznacza to jedno – tym razem piekielne bestie atakować będą w 3D.

John Carmack otrzyma nagrodę za życiowe osiągnięcia na GDC 2010

Szymon Liebert, 23 lutego 2010, 10:29

Znamy laureata tegorocznej edycji nagrody Game Developers Choice Awards za życiowe osiągnięcia w dziedzinie tworzenia gier. Statuetka przypadnie Johnowi Carmackowi, współzałożycielowi studia id Software i współtwórcy takich produkcji jak Wolfenstein 3D, Doom, czy Quake, czyli tytułów kultowych w gatunku strzelanek pierwszoosobowych.

Twórcy Dooma i Quake'a kupieni przez właściciela Bethesdy

Szymon Liebert, 24 czerwca 2009, 19:27

ZeniMax Media, firma utworzona w 1999 roku przez Chrisa Weavera oraz Robera A. Altmana (założycieli Bethesdy), poinformowała o przejęciu znanego studia id Software, odpowiedzialnego za sporo ponadczasowych hitów. Twórcy Wolfensteina 3D, Dooma i Quake’a dołączyli więc do silnej drużyny, składającej się przede wszystkim z odnoszącego bardzo duże sukcesy wydawcy Bethesda Softworks.

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (25 listopada 2008)

Piotr Doroń, 25 listopada 2008, 09:53

„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomość. Dzisiaj w menu: flaszowy Doom, cena dodatku do Far Cry 2, debiut demonstracji Dead Space, przenośne Star Ocean opóźnione, gry THQ z reklamami, Viva Pinata ze świątecznymi utworami. Zapraszamy do lektury.

id Software chce kontynuacji filmowego Dooma

Przemysław Zamęcki, 2 sierpnia 2008, 08:57

Większość widzów, którzy mieli okazję zobaczyć film Doom, wyreżyserowany przez naszego rodaka, Andrzeja Bartkowiaka, miała co do niego dość ambiwalentne odczucia (średnia z serwisu IMDB to 5.2 gwiazdki). Choć pewne fragmenty mogły się podobać, to jako całość, nie ma się co oszukiwać, nie było to kino najwyższych lotów. Najwyraźniej id Software wydaje się to nie przeszkadzać, gdyż zdaniem szefa firmy, Todda Hollensheada, dobrze by było, gdyby powstała kontynuacja.

Id Software rozpoczęło pracę nad Doom 4

Dorota Drużko, 8 maja 2008, 08:46

Od daty premiery ostatniej Zagłady minęło już ponad trzy i pół roku, teraz nareszcie pojawiła się oficjalna informacja dotycząca rozpoczęcia prac nad czwartą odsłoną tej kultowej serii. Z powodu prowadzenia jednocześnie dwóch projektów id Software poszukuje nowych pracowników między innymi na takich stanowiskach jak główny projektant, programista gry, animator.

id Software stworzy czwartego Dooma i prawdopodobnie sequel gry Quake Arena

Krystian Smoszna, 6 sierpnia 2007, 11:55

Choć Rage będzie pierwszą od 1996 roku grą firmy id Software, Inc. korzystającą z nowej marki, nie oznacza to, że John Carmack i spółka zamierzają odłożyć na półkę doskonale znane fanom pierwszoosobowych strzelanin tytuły. Współzałożyciel legendarnego studia już dziś daje do zrozumienia, że w przyszłości powstanie czwarta odsłona cyklu Doom.

31 nieopublikowanych utworów muzycznych z Dooma do pobrania za darmo

Artur Falkowski, 25 czerwca 2007, 12:01

Ciekawą niespodziankę przygotował fanom Dooma współzałożyciel id Software, John Romero. Porządkując swoje stare foldery, trafił na katalog roboczy pochodzący z czasów prac nad wspomnianą grą. Znalazł w nim między innymi 31 utworów, które z takich bądź innych powodów nie znalazły się w grze. Postanowił udostępnić je fanom. Pliki można pobrać bezpłatnie, jak donosi internetowy serwis CVG.

Doom po raz kolejny na platformie X360?

Radosław Grabowski, 6 stycznia 2007, 13:23

Z klasyką wirtualnych strzelanin, czyli grą pt. Doom, posiadacze konsoli Xbox 360 mają do czynienia już od kilku miesięcy. Udostępniona w ramach systemu Xbox Live Arcade wersja to właściwie The Ultimate Doom, czyli ostateczna inkarnacja pierwszej części "Zagłady" (dodano m.in. epizod o nazwie Thy Flesh Consumed). Wygląda jednak na to, że użytkowników X360 czeka jeszcze Final Doom.

Nowa wersja programu SkullTag już w sieci

Krystian Smoszna, 2 stycznia 2007, 10:55

Opublikowana przed świętami Bożego Narodzenia najnowsza edycja programu SkullTag zawierała sporo błędów, dlatego jego twórcy postanowili uraczyć wszystkich miłośników klasycznego Dooma, poprawioną edycją swojego dzieła.

Doom jest już dostępny na Xbox Live Arcade

Krystian Smoszna, 27 września 2006, 19:59

Jeszcze przed kilkoma godzinami ta informacja była plotką. Teraz możemy napisać oficjalnie – legendarna strzelanina o nazwie Doom jest już dostępna za pośrednictwem usługi Xbox Live Arcade!

Doom najprawdopodobniej dołączy do Xbox Live Arcade

Artur Falkowski, 27 września 2006, 15:45

Jeżeli jesteście wiernymi fanami gier FPS, z pewnością pamiętacie Dooma - tytuł, który w rzeczywistości zapoczątkował ten gatunek (nie licząc Wolfensteina 3D). Jeżeli darzycie tę strzelaninę sentymentem, a przy okazji jesteście posiadaczami konsoli X360, to mam dla was dobrą nowinę: do Xbox Live Arcade najprawdopodobniej zostanie dołączona odnowiona wersja tego hitu sprzed lat.

Doom w wersji DS już jest!

Radosław Grabowski, 10 sierpnia 2006, 11:11

Klasycznego Dooma mogą już nawet odpalić posiadacze nowoczesnych telefonów komórkowych, więc nie powinno nikogo dziwić, że spróbowano przenieść tę legendarną strzelaninę na platformę Nintendo DS. Efektem tych starań jest pierwsza edycja DSDoom, czyli specjalnej konwersji, przygotowanej przez duet TheChuckster i WinterMute.

Flashowy, zupełnie odmienny Doom

Piotr Doroń, 4 lipca 2006, 13:10

Czego to też ludzie nie wymyślą! Rozumiem – zrobić z pierwszej części Dooma grę wyścigową. Ale grę stworzoną w konwencji przygodówki point ’n click? Tego chyba jeszcze nie było. Przekonajcie się sami.

Film Doom od soboty na nośnikach DVD, UMD i VHS

Krystian Smoszna, 1 lutego 2006, 08:26

Już w najbliższą sobotę, dzięki staraniom wytwórni Universal Pictures, na amerykańskim rynku zadebiutuje DVD z filmem Doom. Obraz Andrzeja Bartkowiaka pojawił się w kinach w październiku ubiegłego roku i zebrał przeciętne noty, zarówno wśród krytyków, jak i widzów.

Pierwsza wersja modyfikacji Classic Doom dla gry Doom 3 już dostępna

Krystian Smoszna, 12 grudnia 2005, 09:04

W ubiegłą sobotę przypadały dwunaste urodziny Dooma – legendarnej strzelaniny rodem z firmy id Software. Z tej okazji, amatorska grupa Flaming Sheep Software opublikowała w Internecie pierwszą wersję modyfikacji o nazwie Classic Doom, która przeznaczona jest do gry Doom 3.

Wysokie oceny Doom RPG

Krystian Smoszna, 14 listopada 2005, 11:36

Po miesiącu egzystencji na rynku elektronicznej rozrywki, można śmiało powiedzieć, że gra Doom RPG – najnowszy produkt z legendarnej serii pierwszoosobowych strzelanin – okazał się dużym sukcesem. Program zaprojektowany z myślą o telefonach komórkowych, zbiera bardzo dobre recenzje na łamach zachodnich serwisów.

Film Doom traci na popularności

Krystian Smoszna, 7 listopada 2005, 12:23

Coraz gorzej radzi sobie film Doom w amerykańskich kinach. Udostępnione dziś kolejne notowanie Box Office ujawnia, że obraz Andrzeja Bartkowiaka zarobił w miniony weekend zaledwie 1.837.000 dolarów, co pozwoliło mu się uplasować dopiero na czternastej pozycji.

Film Doom na pierwszym miejscu w amerykańskim Box Office

Krystian Smoszna, 24 października 2005, 09:00

Film Doom (według różnych źródeł) kosztował od 60 do 70 milionów dolarów. Producenci obrazu z pewnością liczą, że suma ta – jakakolwiek by nie była – zwróci się. Pierwsze wyniki popularności przygód komandosów w marsjańskiej bazie napawają optymizmem, ale do ogromnego sukcesu komercyjnego jeszcze daleko.

Już dziś premiera filmu Doom!

Krystian Smoszna, 21 października 2005, 14:08

Po kilku miesiącach oczekiwania, wszyscy fani gier z serii Doom mogą wreszcie zobaczyć film, który oficjalnie korzysta z legendarnej marki. Obraz wyreżyserowany przez Andrzeja Bartkowiaka ma dziś swoją premierę, nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w naszym kraju. Premierze filmu w Polsce towarzyszyć będą dodatkowe atrakcje.

Karl Urban i Rosamund Pike gotowi na sequel filmu Doom

Krystian Smoszna, 18 października 2005, 09:42

Czy film Doom będzie początkiem lepszych czasów dla graczy, chcących oglądać przygody swoich ulubionych bohaterów na dużym ekranie? Wszystko wskazuje na to, że tak. Serwis FilmForce, który opublikował właśnie recenzję obrazu Andrzeja Bartkowiaka, określa go mianem najlepszego jak dotąd filmu, stworzonego na podstawie gry komputerowej.

Poznajcie bliżej Doom RPG

Radosław Grabowski, 15 października 2005, 09:55

Po raz pierwszy o interesującym projekcie o nazwie Doom RPG usłyszeliśmy pod koniec marca bieżącego roku, a potem przy okazji targów E3 2005 poznaliśmy nieco szczegółów nt. owego przedsięwzięcia, zrealizowanego z myślą o telefonach komórkowych nowej generacji. Natomiast teraz dysponujemy bardzo konkretnymi danymi tekstowo-graficznymi, które chcielibyśmy niniejszym przekazać Szanownym Czytelnikom.

Zobacz siedem scen z filmu Doom

Krystian Smoszna, 13 października 2005, 10:53

Na łamach serwisu The Movie Reporter pojawiło się siedem krótkich urywków filmu Doom, który na ekranach kin (również w Polsce) zadebiutuje już 21 października. Nie są to efektownie zmontowane zwiastuny (jakimi wytwórnia Universal raczyła nas do tej pory), ale sceny wprost z obrazu Andrzeja Bartkowiaka.

Konkurs związany z filmem Doom na łamach serwisu Gamer's Hell

Krystian Smoszna, 11 października 2005, 10:35

Już 21 października w kinach zadebiutuje film Doom, wyreżyserowany przez naszego rodaka, Andrzeja Bartkowiaka. Wytwórnia Universal Pictures oraz serwis Gamer’s Hell przygotowały z tej okazji specjalny konkurs, w którym mogą wykazać się wszelkiej maści graficy.

Film Doom zadebiutuje w Polsce 21 października

Krystian Smoszna, 4 października 2005, 07:29

Cieszy informacja, że chociaż raz Polska nie znajdzie się na krańcu świata i film, który szczególnie interesuje nas, graczy, pojawi się nad Wisłą równo z premierą światową. Chodzi oczywiście o obraz Andrzeja Bartkowiaka o nazwie Doom, który w trakcie kilku ostatnich miesięcy wzbudził tyleż samo nadziei, co kontrowersji.

Nowe zdjęcia z filmu Doom (14/09/05)

Krystian Smoszna, 14 września 2005, 09:52

W Internecie pojawiła się kolejna dawka zdjęć z filmu Doom. Oprócz ujęć z głównymi bohaterami, uchwycono na nich elementy scenografii, w tym komputery, które zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami będą przypominać ekrany spotykane w trzeciej odsłonie gry.