Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 grudnia 2005, 09:04

Pierwsza wersja modyfikacji Classic Doom dla gry Doom 3 już dostępna

W ubiegłą sobotę przypadały dwunaste urodziny Dooma – legendarnej strzelaniny rodem z firmy id Software. Z tej okazji, amatorska grupa Flaming Sheep Software opublikowała w Internecie pierwszą wersję modyfikacji o nazwie Classic Doom, która przeznaczona jest do gry Doom 3.

W ubiegłą sobotę przypadały dwunaste urodziny Dooma – legendarnej strzelaniny rodem z firmy id Software. Z tej okazji, amatorska grupa Flaming Sheep Software opublikowała w Internecie pierwszą wersję modyfikacji o nazwie Classic Doom, która przeznaczona jest do gry Doom 3.

Pierwsza wersja modyfikacji Classic Doom dla gry Doom 3 już dostępna - ilustracja #1

O Classic Doom wspominaliśmy po raz ostatni w grudniu 2004 roku. Jest to projekt, którego zadaniem jest przenieść mapy z oryginalnego Dooma do środowiska trzeciej odsłony gry. Na ile jest produkt udany, możemy przekonać się już teraz, odpalając pierwszy, udostępniony przez Flaming Sheep Software epizod, zatytułowany Knee-Deep in the Dead.

Gra oferuje dziewięć plansz, które zostały opracowane na podstawie poziomów z pierwowzoru. Oprócz tego dostępny jest tryb multiplayer, który już niedługo zostanie wzbogacony o nakładkę Last Man Standing – pozwalającej w grupie przemierzać instalacje zlokalizowane na księżycu Phobos. Fanów pierwszego Dooma z pewnością zainteresuje również fakt, że na potrzeby Classic Doom przygotowano utwory muzyczne, które – jak nietrudno się domyślić – również nawiązują do legendarnego pierwowzoru.

Pierwsza wersja modyfikacji Classic Doom dla gry Doom 3 już dostępna - ilustracja #2

Więcej informacji na temat gry, jak również adresy stron, z której można bezpłatnie pobrać modyfikację, znajdziecie w tym miejscu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej