rynek konsolowy - sprzęt i technologie (2)
Sony świętuje i przedstawia PlayStation 4 Pro 500 Milion Limited Edition
Michał Ostiak, 10 sierpnia 2018, 10:55
Sony sprzedało łącznie już ponad 500 milionów konsol PlayStation. Z tej okazji zdecydowano się przygotować specjalną wersję PlayStation 4 Pro - 500 Million Limited Edition.
EA: streamowanie gier to tylko kwestia czasu – konsole umrą w przeciągu 10 lat?
Krzysztof Sobiepan, 9 sierpnia 2018, 14:19
Granie w chmurze i „Netflix dla gier” to koncepcje, które zaprzątają głowy największych szych biznesu gier. Matt Bilbey, przedstawiciel firmy Electronic Arts, wieszczy, że za rok czy dwa problemem przestanie być ograniczony Internet. Za 10 lat konsole zostaną zaś wyparte przez Smart TV, a PlayStation może „zamieszkać” w smartfonie.
Xbox One z 39,1 mln sprzedanych konsol, wciąż daleko za PS4
Amadeusz Cyganek, 13 czerwca 2018, 17:20
Firma analityczna IHS Markit zaprezentowała najnowszy raport sprzedaży poświęcony dwóm konsolom stacjonarnym – Xboksowi One oraz PlayStation 4. Wynika z niego, że baza posiadaczy sprzętu Microsoftu wciąż jest znacznie mniejsza od liczby użytkowników PS4.
Szef Ubisoftu sądzi, że kolejna generacja konsol może być ostatnią
Bartosz Świątek, 7 czerwca 2018, 13:33
Yves Guillemot – dyrektor generalny Ubisoftu – twierdzi, że następna generacja konsol może się okazać ostatnią. W przyszłości branża miałaby jego zdaniem postawić na strumieniowanie gier.
Microsoft nie zamierza ograniczać się tylko do Xboksa One
Adrian Werner, 16 marca 2018, 13:47
Podczas konferencji poprzedzającej GDC firma Microsoft omówiła plany rozwoju swojego działu gier. Korporacja wytłumaczyła, że nie może ograniczać się do konsol z rodziny Xbox, gdyż jej celem jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników.
Nintendo w tym roku pobije Microsoft na rynku konsol
Kamil Zwijacz, 7 marca 2018, 18:57
Firma analityczna IHS Markit opublikowała kilka ciekawych danych związanych z kondycją konsolowego rynku. Poznaliśmy m.in. jego wartość oraz najbliższą przyszłość.
Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół
Adrian Werner, 28 kwietnia 2017, 12:28
Firma Newzoo wypuściła nowy raport z przewidywaniami dla światowego rynku gier. Według analityków w 2020 roku połowę przychodów branży generować będą produkcje mobilne. Natomiast w tym roku przypadnie na nie 42%. Na drugim miejscu znajdą się konsole, a pozycję numer trzy zajmą pecety.
Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów
Jakub Błażewicz, 17 marca 2017, 09:45
Grupa analityczna IHS Markit przedstawiła swój raport dotyczący światowego rynku konsol w 2016 roku. Zgodnie z jej badaniami łącznie konsole i związane z nimi produkty przyniosły w minionym roku aż 34,7 miliarda dolarów. Ponad połowa z tego to zasługa Sony i PlayStation 4.
PlayStation 4 i Xbox One najszybciej sprzedającymi się konsolami ze swoich rodzin
Adrian Werner, 22 stycznia 2017, 11:46
Fani konsol mają powody do zadowolenia. Według danych firmy SuperData, PlayStation 4 jest najszybciej sprzedającą się platformą firmy Sony. Podobnie jest w przypadku Xboksa One.
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32
Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.
Nowa konsola Nintendo Switch zapowiedziana!
Kamil Zwijacz, 20 października 2016, 16:36
Firma Nintendo zapowiedziała konsolę Nintendo Switch, łączącą elementy sprzętu stacjonarnego z handheldem. Premiera urządzenia odbędzie się w marcu 2017 roku.
Szef marketingu Xboksa twierdzi, że ta generacja konsol może być ostatnią
Adrian Werner, 18 sierpnia 2016, 13:00
Szef marketingu Xboksa przewiduje, że obecna generacja konsol będzie ostatnią. Zamiast tego platformy tego typu mają co pewien czas otrzymywać coraz potężniejsze modele, które zachowają kompatybilność z grami i usługami z poprzednich edycji.
Tradycyjne konsole znikną z rynku? Tak twierdzi Peter Moore z Electronic Arts
Adrian Werner, 7 maja 2016, 16:58
Peter Moore z firmy Electronic Arts udzielił wywiadu, w którym stwierdził, że w dłuższej perspektywie prawdopodobne jest zniknięcie tradycyjnych konsol. Urządzenia tego typu miałyby zostać zastąpione przez technologię streamingu.
W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej
Janusz Guzowski, 27 stycznia 2016, 16:46
Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.
Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD
Krzysztof Nieradko, 23 października 2015, 13:50
Serwis analityczny SuperData opublikował interesujące informacje dotyczące kondycji rynku cyfrowej dystrybucji gier na świecie we wrześniu tego roku. Okazuje się, że wartość sprzedanych gier za pośrednictwem sieci wyniosła w zeszłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów, czyli o 11 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.
10 najlepszych gier na wyłączność, które sprzedawały miliony konsol
Michał Grygorcewicz, 21 września 2015, 18:00
Przy wyborze konsoli zazwyczaj kierujemy się wieloma czynnikami, ale jeden ma największe znaczenie – „exclusivy”, gry na wyłączność jednej platformy. Oto niektóre z nich.
Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu
Michał Kułakowski, 10 września 2015, 18:00
Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.
Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku
Kamil Zwijacz, 5 sierpnia 2015, 09:01
Poznaliśmy wyniki finansowe firmy Activision Blizzard za II kwartał fiskalny 2015 roku. Koncern zanotował ponad miliard dolarów przychodu (z czego aż 55% pochodzi z cyfrowej dystrybucji) i 212 milionów dolarów zysku.
PC-ty jedną z najbardziej dochodowych platform dla Electronic Arts
Kamil Zwijacz, 3 sierpnia 2015, 11:25
W ostatnim raporcie finansowym firmy Electronic Arts zamieszczono procentowe zestawienie platform sprzętowych, na których wydawca notuje największe przychody. Z opublikowanych danych wynika, że jedną z najbardziej dochodowych dla EA są PC-ty.
Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie
Krzysztof Nieradko, 17 lipca 2015, 10:32
Serwis SuperData opublikował interesujące informacje na temat rynku cyfrowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w czerwcu tego roku. Okres ten okazał się niewątpliwie bardzo lukratywny dla Bethesdy Softworks, chociażby ze względu na mobilne Fallout Shelter, które zarobiło ponad 5 milionów dolarów w ciągu zaledwie dwóch tygodni.
GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC
Krzysztof Nieradko, 2 lipca 2015, 13:10
Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez organizatorów Game Developers Conference przyniosło ze sobą sporo interesujących informacji. Wśród 250 europejskich deweloperów, którzy wypełnili stosowną ankietę, 62 procent pracuje nad pecetową produkcją, podczas gdy 23 i 20 procent z nich zamierza wydać swoje gry na odpowiednio PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowo opisane wyniki znajdziecie w rozwinięciu.
Square Enix postawi na rynek mobilny kosztem konsolowego
Adrian Werner, 13 maja 2015, 13:45
Firma Square Enix ujawniła, że połowę jej przychodów generują obecnie gry mobilne. Dlatego wydawca ogłosił, że zamierza skoncentrować się głównie na smartfonach i tabletach, co odbędzie się kosztem coraz bardziej nieprzyjaznego rynku konsolowego.
Battlefield Hardline najlepiej sprzedało się na konsolach PS4 i XOne
Kamil Zwijacz, 6 maja 2015, 14:43
Szef firmy Electronic Arts zdradził, że cztery na pięć sprzedanych egzemplarzy strzelanki Battlefield Hardline trafiało do użytkowników konsol PlayStation 4 i Xbox One. Jednocześnie z najnowszego raportu finansowego koncernu wynika, że PC-ty od kilku lat zapewniają "Elektronikom" coraz mniejsze przychody.
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17
Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.
Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów
Kamil Zwijacz, 5 marca 2015, 12:06
Firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki przeprowadzonych badań, z których wynika, że w 2014 roku rynek sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów. 33% tej kwoty przypada na komputery PC, 23% na smartfony, a 16% na konsole.
PC-ty najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku
Kamil Zwijacz, 3 marca 2015, 12:02
Z badań przeprowadzonych przez Open Gaming Alliance i DFC Intelligence wynika, że w 2014 roku rynek gier na komputerach PC osiągnął wartość 28 miliardów dolarów, zostawiając tym samym konsole i urządzenia mobilne daleko w tyle.
GTA V tylko w styczniu przyniosło ponad 31 milionów dolarów w cyfrowej dystrybucji na konsolach
Michał Kułakowski, 27 lutego 2015, 19:44
Firma badawcza SuperData przedstawiła informacje o przychodach osiąganych przez najpopularniejsze tytuły w dystrybucji cyfrowej na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Gracze rzadko mają okazję dowiedzieć się jakie sumy przynoszą swoim producentom w tej formie sprzedaży gry, takie jak Grand Theft Auto V, które wedle przedstawionych danych tylko w styczniu tego roku zarobiło 31,8 milionów dolarów.
Raport finansowy Konami - wzrosła sprzedaż gier na PC
Piotr Bicki, 5 lutego 2015, 18:50
Jako kolejna z branżowych firm Konami opublikowało raport finansowy za miniony kwartał. Z opublikowanych danych wynika, że w okresie pomiędzy październikiem a grudniem ubiegłego roku zwiększyła się sprzedaż gier spółki w wersji PC.
Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców
Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2015, 12:40
Po raz kolejny organizatorzy konferencji GDC przeprowadzili badanie wśród kilku tysięcy deweloperów, pytając ich o wybór platformy dla ich gier, sprawy finansowe oraz esport. Mimo dwukrotnego wzrostu zainteresowania konsolami, PC znów zajęło pierwszą pozycję, a tuż za nim znalazły się tablety i smartfony.
Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych
Marcin Skierski, 8 lipca 2014, 13:40
Z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów tegorocznej edycji Game Developers Conference Europe (11-13 sierpnia) wynika, że większość europejskich studiów deweloperskich tworzy gry na PC i urządzenia mobilne. Dopiero w dalszej kolejności wyrażają zainteresowanie PlayStation 4 oraz Xboksem One.
Rynek gier online na pecetach i konsolach podwoi obroty w najbliższych latach
Szymon Liebert, 25 czerwca 2011, 13:22
Firma DFC Intelligence wypuściła raport dotyczący rynku pecetowych i konsolowych gier online. Zdaniem analityków, segment rozrośnie się w najbliższych latach do olbrzymich rozmiarów i w 2016 roku będzie wart 29 miliardów dolarów. Wszystko za sprawą coraz częstszych subskrypcji, reklam sieciowych i produktów sprzedawanych w dystrybucji cyfrowej.