Lucasfilm Games / LucasArts to producent i wydawca gier.
Oficjalna strona firmy Lucasfilm Games / LucasArts, Facebook
3 listopada 2009
Akcji
Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith EditionAmerykańska firma, która najpierw funkcjonowała jako studio deweloperskie i wydawca gier wideo, zaś od 2013 roku pełni przede wszystkim funkcję licencjodawcy. Lucasfilm Games, wcześniej znane jako LucasArts, ma w swoim portfolio zarówno kultowe przygodówki point & click, na czele z serią Monkey Island, jak i gry spod szyldów Indiana Jones oraz Gwiezdne wojny.
Dzieje firmy rozpoczynają się w 1979 roku, kiedy George Lucas założył Lucasfilm Computer Division. W dywizji, której zadaniem było badanie nowych obszarów rozgrywki, wydzielono komórkę zajmującą się grami wideo. Mowa o komórce, która z czasem zyskała własną tożsamość, stając się Lucasfilm Games Group.
Z dzisiejszej perspektywy pewnym zaskoczeniem może być fakt, że w pierwszych latach działalności studio nie dysponowało prawami do marki Gwiezdne wojny. Stanowiło to jednak dla omawianej ekipy okazję do stworzenia nowych IP, co ostatecznie zakończyło się sukcesem. Choć na przestrzeni lat jej pierwsze gry, jak Ballblazer, Rescue on Fractalus!, Koronis Rift czy The Eidolon popadły w zapomnienie, to już następne zapisały się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo.
Ów trend zapoczątkował projekt Maniac Mansion, czyli przygodówka oparta na języku SCUMM, od tej pory mającym stanowić filar większości kolejnych point & clicków sygnowanych logo opisywanej firmy. Wśród jej kolejnych dzieł na wzmiankę zasługują między innymi produkcje oparte na licencji Indiana Jones, a także The Secret of Monkey Island z 1990 roku, które zapoczątkowało kultową serię.
W 1990 roku Lucasfilm Games przeprowadziło się ze Skywalker Ranch do biur w kalifornijskim San Rafael, a także doczekało się zmiany nazwy. Efektem restrukturyzacji przeprowadzonej w firmie George’a Lucasa było przekształcenie omawianego studia w LucasArts. W kolejnych latach zespół nie tylko rozwijał już posiadane marki, lecz również tworzył nieoparte na nich dzieła, jak Sam & Max Hit the Road bądź Full Throttle.
Ponadto w 1992 roku studio mogło w końcu zrobić użytek z praw do marki Star Wars. Spod jego skrzydeł wyszedł szereg tytułów, które przypadły do gustu nie tylko fanom filmowej sagi. Mowa zarówno o projektach tworzonych przez LucasArts, jak i o dziełach opracowanych przez zewnętrznych deweloperów. Wśród nich na wzmiankę zasługiwały przede wszystkim kosmiczny symulator X-Wing (1993) oraz FPS zatytułowany Dark Forces (1995), który dał początek bestsellerowej serii Jedi Knight.
Druga połowa lat 90. XX wieku przyniosła zmianę branżowych trendów i wzrost kosztów produkcji gier wideo, toteż z czasem LucasArts zostało zmuszone do odejścia od dwuwymiarowych przygodówek. Jego ostatnim dziełem tego typu była wypuszczona w 1997 roku gra The Curse of Monkey Island. Kolejne, czyli wydane w 1998 roku Grim Fandango, korzystało już z trójwymiarowej grafiki; podobny los spotkał również Escape from Monkey Island z 2000 roku.
Zmiany zachodzące na rynku gier wideo postępowały, więc na początku lat dwutysięcznych LucasArts rozpoczęło proces stopniowego anulowania swoich przygodówek, co doprowadziło do zwolnień (które z kolei zaowocowały powstaniem między innymi studia Telltale Games). Firma zdecydowała się na swoisty odwrót od tego gatunku i choć w kolejnych latach od czasu do czasu z nimi „romansowała”, to jednak gry tego typu nigdy nie stały się filarem jej działalności.
Na przestrzeni lat marka Star Wars stała się filarem działalności LucasArtsu. Choć próbowano zmienić ten stan rzeczy, inwestując w inne projekty, to jednak żaden z nich nie zdobył takiej pozycji, jak seria Knights of the Old Republic (zapoczątkowana przez studio BioWare i kontynuowana przez Obsidian Entertainment), cykl Battlefront, a także taktyczna strzelanka Republic Commando. Niemniej, wśród innych tytułów wydawanych przez LucasArts znalazło się miejsce na kilka „perełek”, jak chociażby Gladius (2004) bądź Mercenaries: Playground of Destruction (2005).
Patrząc na sytuację LucasArtsu z drugiej połowy pierwszej dekady XX wieku można odnieść wrażenie, że firma szukała pomysłu na siebie, co niezbyt jej się udawało. Wśród tworzonych i wydawanych przez nią gier hity komercyjne i artystyczne należały do rzadkości; jednym z wyjątków było Star Wars: The Force Unleashed (2008), które pomimo zdobycia mieszanych recenzji, zostało najszybciej sprzedającą się grą z portfolio firmy.
Z drugiej strony wydane w 2010 roku Star Wars: The Force Unleashed II nie powtórzyło sukcesu poprzednika; podobnie miały się sprawy z wypuszczoną w 2012 roku grą Kinect Star Wars, która również nie zachwyciła odbiorców. Do udanych przedsięwzięć można jednak zaliczyć grę Star Wars: The Old Republic, opracowaną przez BioWare i wypuszczoną w 2011 roku.
Poza tym jednak „murowany hit”, jak mogłoby się wydawać, czyli tworzona przez ekipę Free Radical Design strzelanka Star Wars: Battlefront III, został anulowany po dwóch latach produkcji. Podobny los spotkał między innymi przygotowywaną na Nintendo Wii produkcję, której głównym bohaterem miał być Darth Maul.
Ostatnią grą, na którą licencji udzieliła dotychczasowa wersja LucasArtsu, było Angry Birds Star Wars z 2012 roku, autorstwa Rovio Entertainment. Ostatnim dużym przedsięwzięciem tej firmy było natomiast Star Wars 1313, czyli gra akcji przywodząca na myśl między innymi serię Uncharted; finalnie jednak projekt ten został anulowany, gdy jego producent i wydawca znalazł się…
W grudniu 2012 roku Lucasfilm, a co za tym idzie – również LucasArts, został przejęty przez Walt Disney Company. Niedługo później, bo już 3 kwietnia 2013 roku, ogłoszono likwidację LucasArtsu jako studia deweloperskiego i wydawcy, a także przekazanie Disneyowi jego dotychczasowej działalności związanej z grami wideo.
Choć LucasArts nie zniknęło całkowicie z branżowej mapy, zachowało jedynie niewielki, szkieletowy zespół, a jego działalność miała ograniczać się do udzielania licencji na marki z portfolio firmy. Niespodziewanie w styczniu 2021 roku podjęto decyzję o reaktywacji marki Lucasfilm Games. Niemniej w tej postaci firma wciąż miała pełnić przede wszystkim funkcję licencjodawcy oraz nadzorować projekty wykorzystujące należące do niej marki.
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Lucasfilm Games / LucasArts.
Kinect Star Wars - 3 kwietnia 2012 - X360
Star Wars: The Force Unleashed II – Endor DLC - 14 grudnia 2010 - X360, PS3, PC
Star Wars: The Force Unleashed II - 26 października 2010 - X360, PS3, Wii, NDS
Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge - 6 lipca 2010 - PS3, PC, X360
Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition - 3 listopada 2009 - PC, X360, PS3
Lucidity - 7 października 2009 - X360, PC
The Secret of Monkey Island: Special Edition - 15 lipca 2009 - PS3, X360, PC
Indiana Jones and the Staff of Kings - 9 czerwca 2009 - Wii, NDS, PSP, PS2, PS4, PS5
Star Wars: The Force Unleashed - 16 września 2008 - PS3, X360, Switch
Star Wars: The Best of PC - 21 listopada 2006 - PC
Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees - 5 maja 2005 - PC
Star Wars: Republic Commando - 28 lutego 2005 - PS4, Switch, PC, XBOX
Gladius - 28 października 2003 - PS2, XBOX, GCN
RTX Red Rock - 17 czerwca 2003 - PS2, GCN
Indiana Jones and the Emperor's Tomb - 24 lutego 2003 - XBOX, PC, PS2
Star Wars: Bounty Hunter (2002) - 19 listopada 2002 - PS2, GCN, PS4
Star Wars: Jedi Starfighter - 10 marca 2002 - PS2, XBOX, PS4
Star Wars: Starfighter - 19 lutego 2001 - PC, PS2
Escape from Monkey Island - 7 listopada 2000 - PC, PS2
Star Wars: Force Commander - 20 marca 2000 - PC
Indiana Jones and the Infernal Machine - 16 listopada 1999 - PC
Star Wars Episode I: Racer - 19 maja 1999 - PC, PS4, Switch, XONE
Grim Fandango (1998) - 30 listopada 1998 - PC
Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith - 15 czerwca 1998 - PC
Star Wars: Behind the Magic - 15 czerwca 1998 - PC
Star Wars: Masters of Teräs Käsi - 31 października 1997 - PS1
Outlaws - 27 września 1997 - PC
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II - 15 września 1997 - PC
The Curse of Monkey Island - 30 czerwca 1997 - PC
Star Wars: Shadows of the Empire - 10 maja 1997 - PC
Star Wars: Yoda Stories - 20 marca 1997 - PC
Super Star Wars - 9 września 1996 - PS4, PSV, PC
Indiana Jones and His Desktop Adventures - 6 czerwca 1996 - PC
Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire - 7 lipca 1995 - PS4, PS5, PC, PS1
Full Throttle - 2 maja 1995 - PC
The Dig - 6 marca 1995 - PC
Star Wars: Dark Forces - 15 lutego 1995 - PC, PS1
Sam & Max Hit the Road - 24 września 1993 - PC
Day of the Tentacle - 15 czerwca 1993 - PC
Star Wars: Rebel Assault - 12 kwietnia 1993 - PC
Indiana Jones and The Fate of Atlantis - 15 kwietnia 1992 - PC
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - 30 czerwca 1991 - PC
Indiana Jones and the Last Crusade - 29 października 1990 - PC
The Secret of Monkey Island - 2 września 1990 - PC
Loom - 12 kwietnia 1990 - PC
Maniac Mansion - 15 października 1987 - PC
Full Throttle: Hell On Wheels - Anulowana - PC
Indiana Jones (2010) - Anulowana - PS3, X360
Sam & Max Freelance Police - Anulowana - PC
Star Wars 1313 - Anulowana - PC, X360, PS3
Amerykańska firma, która najpierw funkcjonowała jako studio deweloperskie i wydawca gier wideo, zaś od 2013 roku pełni przede wszystkim funkcję licencjodawcy. Lucasfilm Games, wcześniej znane jako LucasArts, ma w swoim portfolio zarówno kultowe przygodówki point & click, na czele z serią Monkey Island, jak i gry spod szyldów Indiana Jones oraz Gwiezdne wojny.
Dzieje firmy rozpoczynają się w 1979 roku, kiedy George Lucas założył Lucasfilm Computer Division. W dywizji, której zadaniem było badanie nowych obszarów rozgrywki, wydzielono komórkę zajmującą się grami wideo. Mowa o komórce, która z czasem zyskała własną tożsamość, stając się Lucasfilm Games Group.
Z dzisiejszej perspektywy pewnym zaskoczeniem może być fakt, że w pierwszych latach działalności studio nie dysponowało prawami do marki Gwiezdne wojny. Stanowiło to jednak dla omawianej ekipy okazję do stworzenia nowych IP, co ostatecznie zakończyło się sukcesem. Choć na przestrzeni lat jej pierwsze gry, jak Ballblazer, Rescue on Fractalus!, Koronis Rift czy The Eidolon popadły w zapomnienie, to już następne zapisały się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo.
Ów trend zapoczątkował projekt Maniac Mansion, czyli przygodówka oparta na języku SCUMM, od tej pory mającym stanowić filar większości kolejnych point & clicków sygnowanych logo opisywanej firmy. Wśród jej kolejnych dzieł na wzmiankę zasługują między innymi produkcje oparte na licencji Indiana Jones, a także The Secret of Monkey Island z 1990 roku, które zapoczątkowało kultową serię.
W 1990 roku Lucasfilm Games przeprowadziło się ze Skywalker Ranch do biur w kalifornijskim San Rafael, a także doczekało się zmiany nazwy. Efektem restrukturyzacji przeprowadzonej w firmie George’a Lucasa było przekształcenie omawianego studia w LucasArts. W kolejnych latach zespół nie tylko rozwijał już posiadane marki, lecz również tworzył nieoparte na nich dzieła, jak Sam & Max Hit the Road bądź Full Throttle.
Ponadto w 1992 roku studio mogło w końcu zrobić użytek z praw do marki Star Wars. Spod jego skrzydeł wyszedł szereg tytułów, które przypadły do gustu nie tylko fanom filmowej sagi. Mowa zarówno o projektach tworzonych przez LucasArts, jak i o dziełach opracowanych przez zewnętrznych deweloperów. Wśród nich na wzmiankę zasługiwały przede wszystkim kosmiczny symulator X-Wing (1993) oraz FPS zatytułowany Dark Forces (1995), który dał początek bestsellerowej serii Jedi Knight.
Druga połowa lat 90. XX wieku przyniosła zmianę branżowych trendów i wzrost kosztów produkcji gier wideo, toteż z czasem LucasArts zostało zmuszone do odejścia od dwuwymiarowych przygodówek. Jego ostatnim dziełem tego typu była wypuszczona w 1997 roku gra The Curse of Monkey Island. Kolejne, czyli wydane w 1998 roku Grim Fandango, korzystało już z trójwymiarowej grafiki; podobny los spotkał również Escape from Monkey Island z 2000 roku.
Zmiany zachodzące na rynku gier wideo postępowały, więc na początku lat dwutysięcznych LucasArts rozpoczęło proces stopniowego anulowania swoich przygodówek, co doprowadziło do zwolnień (które z kolei zaowocowały powstaniem między innymi studia Telltale Games). Firma zdecydowała się na swoisty odwrót od tego gatunku i choć w kolejnych latach od czasu do czasu z nimi „romansowała”, to jednak gry tego typu nigdy nie stały się filarem jej działalności.
Na przestrzeni lat marka Star Wars stała się filarem działalności LucasArtsu. Choć próbowano zmienić ten stan rzeczy, inwestując w inne projekty, to jednak żaden z nich nie zdobył takiej pozycji, jak seria Knights of the Old Republic (zapoczątkowana przez studio BioWare i kontynuowana przez Obsidian Entertainment), cykl Battlefront, a także taktyczna strzelanka Republic Commando. Niemniej, wśród innych tytułów wydawanych przez LucasArts znalazło się miejsce na kilka „perełek”, jak chociażby Gladius (2004) bądź Mercenaries: Playground of Destruction (2005).
Patrząc na sytuację LucasArtsu z drugiej połowy pierwszej dekady XX wieku można odnieść wrażenie, że firma szukała pomysłu na siebie, co niezbyt jej się udawało. Wśród tworzonych i wydawanych przez nią gier hity komercyjne i artystyczne należały do rzadkości; jednym z wyjątków było Star Wars: The Force Unleashed (2008), które pomimo zdobycia mieszanych recenzji, zostało najszybciej sprzedającą się grą z portfolio firmy.
Z drugiej strony wydane w 2010 roku Star Wars: The Force Unleashed II nie powtórzyło sukcesu poprzednika; podobnie miały się sprawy z wypuszczoną w 2012 roku grą Kinect Star Wars, która również nie zachwyciła odbiorców. Do udanych przedsięwzięć można jednak zaliczyć grę Star Wars: The Old Republic, opracowaną przez BioWare i wypuszczoną w 2011 roku.
Poza tym jednak „murowany hit”, jak mogłoby się wydawać, czyli tworzona przez ekipę Free Radical Design strzelanka Star Wars: Battlefront III, został anulowany po dwóch latach produkcji. Podobny los spotkał między innymi przygotowywaną na Nintendo Wii produkcję, której głównym bohaterem miał być Darth Maul.
Ostatnią grą, na którą licencji udzieliła dotychczasowa wersja LucasArtsu, było Angry Birds Star Wars z 2012 roku, autorstwa Rovio Entertainment. Ostatnim dużym przedsięwzięciem tej firmy było natomiast Star Wars 1313, czyli gra akcji przywodząca na myśl między innymi serię Uncharted; finalnie jednak projekt ten został anulowany, gdy jego producent i wydawca znalazł się…
W grudniu 2012 roku Lucasfilm, a co za tym idzie – również LucasArts, został przejęty przez Walt Disney Company. Niedługo później, bo już 3 kwietnia 2013 roku, ogłoszono likwidację LucasArtsu jako studia deweloperskiego i wydawcy, a także przekazanie Disneyowi jego dotychczasowej działalności związanej z grami wideo.
Choć LucasArts nie zniknęło całkowicie z branżowej mapy, zachowało jedynie niewielki, szkieletowy zespół, a jego działalność miała ograniczać się do udzielania licencji na marki z portfolio firmy. Niespodziewanie w styczniu 2021 roku podjęto decyzję o reaktywacji marki Lucasfilm Games. Niemniej w tej postaci firma wciąż miała pełnić przede wszystkim funkcję licencjodawcy oraz nadzorować projekty wykorzystujące należące do niej marki.
Lista wszystkich gier wydanych przez Lucasfilm Games / LucasArts.
Kinect Star Wars - 3 kwietnia 2012 - X360
LEGO Star Wars III: The Clone Wars - 22 marca 2011 - X360, PS3, PSP, NDS, Wii, PC, 3DS
Star Wars: The Force Unleashed II – Endor DLC - 14 grudnia 2010 - X360, PS3, PC
Star Wars: The Force Unleashed II - 26 października 2010 - PC, Wii, NDS, X360, PS3
Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge - 6 lipca 2010 - PC, X360, PS3
LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues - 17 listopada 2009 - X360, PS3, PSP, NDS, Wii, PC, PS2
Star Wars Battlefront: Elite Squadron - 3 listopada 2009 - PSP, NDS
Star Wars: The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition - 3 listopada 2009 - PC, X360, PS3
Lucidity - 7 października 2009 - X360, PC
Star Wars: The Clone Wars - Republic Heroes - 6 października 2009 - PC, X360, PS3, PS2, Wii, PSP, NDS
The Secret of Monkey Island: Special Edition - 15 lipca 2009 - X360, PC, PS3
Indiana Jones and the Staff of Kings - 9 czerwca 2009 - Wii, NDS, PSP, PS2, PS4, PS5
Star Wars: The Clone Wars - Jedi Alliance - 11 listopada 2008 - NDS
Star Wars: The Clone Wars - Lightsaber Duels - 11 listopada 2008 - Wii
Fracture - 7 października 2008 - PS3, X360
Star Wars: The Force Unleashed - 16 września 2008 - Wii, PS2, PS3, X360, PSP, NDS
LEGO Indiana Jones: The Original Adventures - 3 czerwca 2008 - PC, X360, PS3, Wii, PS2, PSP, NDS
LEGO Star Wars: The Complete Saga - 6 listopada 2007 - PS3, X360, Wii, NDS, PC
Star Wars: Battlefront - Renegade Squadron - 9 października 2007 - PSP
Thrillville: Off the Rails - 9 października 2007 - PS4, PS5, PS2, PSP, X360, NDS, Wii, PC
Star Wars: The Best of PC - 21 listopada 2006 - PC
Thrillville - 17 listopada 2006 - PS2, XBOX, PSP, PS4, PS5
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption - 24 października 2006 - PC
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - 12 września 2006 - PC, PS2, XBOX, GCN, GBA, NDS, PSP, X360, PS4, PS5
Star Wars: Empire at War - 16 lutego 2006 - PC
Star Wars: Battlefront II (2005) - 31 października 2005 - PC, PS2, XBOX, PSP
Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees - 5 maja 2005 - PC
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - 4 maja 2005 - PS2, XBOX
Star Wars: Republic Commando - 28 lutego 2005 - PC, XBOX
Mercenaries: Playground of Destruction - 11 stycznia 2005 - PS2, XBOX, PC
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - 6 grudnia 2004 - XBOX, PC
Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed - 26 października 2004 - PC
Star Wars: Battlefront (2004) - 20 września 2004 - PC, PS2, XBOX
Secret Weapons Over Normandy - 18 listopada 2003 - PC, PS2, XBOX
Gladius - 28 października 2003 - PS2, XBOX, GCN
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - 16 września 2003 - XBOX, PC
Star Wars: Knights of the Old Republic - 16 lipca 2003 - XBOX, PC
Star Wars Galaxies: An Empire Divided - 26 czerwca 2003 - PC
RTX Red Rock - 17 czerwca 2003 - PS2, GCN
Indiana Jones and the Emperor's Tomb - 24 lutego 2003 - PS2, XBOX, PC
Armed & Dangerous - 21 lutego 2003 - XBOX, PC
Star Wars: Bounty Hunter (2002) - 19 listopada 2002 - PS2, GCN, PS4
Star Wars: The Clone Wars - 28 października 2002 - PS2, XBOX, GCN, PS4, PS5
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns - 13 maja 2002 - PC
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast - 29 marca 2002 - PC, XBOX, GCN
Star Wars: Jedi Starfighter - 10 marca 2002 - PS2, XBOX
Star Wars: Racer Revenge - 11 lutego 2002 - PS2, PS4
Star Wars Starfighter: Special Edition - 26 listopada 2001 - XBOX
Star Wars: Galactic Battlegrounds - 10 listopada 2001 - PC
Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II - 18 września 2001 - GCN
Star Wars: Super Bombad Racing - 23 kwietnia 2001 - PS2
Star Wars Episode I: Battle for Naboo - 14 marca 2001 - PC
Star Wars: Starfighter - 19 lutego 2001 - PS2, PC
Star Wars: X-Wing Trilogy - 21 listopada 2000 - PC
Star Wars: Demolition - 12 listopada 2000 - PS1
Escape from Monkey Island - 7 listopada 2000 - PC, PS2
Star Wars: Force Commander - 20 marca 2000 - PC
Indiana Jones and the Infernal Machine - 16 listopada 1999 - PC
Star Wars: Pit Droids - 17 września 1999 - PC
Star Wars Episode I: Racer - 19 maja 1999 - PC
Star Wars Episode I: The Phantom Menace - 19 maja 1999 - PC, PS1, PS4, PS5
Star Wars: X-Wing Alliance - 23 marca 1999 - PC
Star Wars: Rogue Squadron 3D - 15 grudnia 1998 - PC
Grim Fandango (1998) - 30 listopada 1998 - PC
Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith - 15 czerwca 1998 - PC
Star Wars: Behind the Magic - 15 czerwca 1998 - PC
Star Wars: X-Wing Collector Series - 15 czerwca 1998 - PC
Star Wars: Rebellion - 23 maja 1998 - PC
Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter: Balance of Power - 15 grudnia 1997 - PC
Star Wars: Masters of Teräs Käsi - 31 października 1997 - PS1
Outlaws - 27 września 1997 - PC
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II - 15 września 1997 - PC
The Curse of Monkey Island - 30 czerwca 1997 - PC
Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter - 15 czerwca 1997 - PC
Star Wars: Shadows of the Empire - 10 maja 1997 - PC
Star Wars: Yoda Stories - 20 marca 1997 - PC
Super Star Wars - 9 września 1996 - PC
Indiana Jones and His Desktop Adventures - 6 czerwca 1996 - PC
Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire - 7 lipca 1995 - PC, PS4, PS5, PS1
Full Throttle - 2 maja 1995 - PC
The Dig - 6 marca 1995 - PC
Star Wars: Dark Forces - 15 lutego 1995 - PC, PS1
Star Wars: TIE Fighter: Defender of the Empire - 15 listopada 1994 - PC
Star Wars: TIE Fighter - 26 marca 1994 - PC
Star Wars: X-Wing: B-Wing - 14 października 1993 - PC
Star Wars: X-Wing: Imperial Pursuit - 25 września 1993 - PC
Sam & Max Hit the Road - 24 września 1993 - PC
Day of the Tentacle - 15 czerwca 1993 - PC
Star Wars: X-Wing - 17 kwietnia 1993 - PC
Star Wars: Rebel Assault - 12 kwietnia 1993 - PC
Indiana Jones and The Fate of Atlantis - 15 kwietnia 1992 - PC
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - 30 czerwca 1991 - PC
Indiana Jones and the Last Crusade - 29 października 1990 - PC
The Secret of Monkey Island - 2 września 1990 - PC
Loom - 12 kwietnia 1990 - PC
Indiana Jones and the Last Crusade: The Action Game - 25 maja 1989 - PC
Maniac Mansion - 15 października 1987 - PC
Ukazała się wersja 1.5.5 wielkiego moda Expanding Fronts do gry RTS Star Wars: Galactic Battlegrounds. Aktualizacja dodała m.in. nową kampanię fabularną oraz umożliwiła rywalizowanie z AI na pokojowe cele.
Pliki do gier
Adrian Werner
7 września 2025 22:59
Nightdive Studios odświeży kolejną zapomnianą grę. Outlaws powróci w tym roku, z dodatkiem, masą usprawnień oraz cross-platformowym multiplayerem.
gry
Jakub Błażewicz
19 sierpnia 2025 19:56
Ukazała się nowa wersja moda SWRC Remaster, czyli projektu gruntownie odświeżającego klasycznego FPS-a Star Wars: Republic Commando. Aktualizacja m.in. poprawiła wiele tekstur i modeli.
Pliki do gier
Adrian Werner
3 sierpnia 2025 21:00
Full Throttle to jedna z marek, które nie przetrwały transformacji branży gier wideo z przełomu wieków i nie zdołały dopasować się do nowych preferencji graczy. Nie oznacza to jednak, że LucasArts nie próbowało zaadaptować jej do nowych realiów.
gry
Krystian Pieniążek
29 czerwca 2025 20:00
W sieci zadebiutowała pierwsza publiczna wersja projektu XWVM, czyli fanowskiego remake'u klasycznego Star Wars: X-Wing.
gry
Adrian Werner
2 czerwca 2025 11:40
Darth Maul to postać na tyle głęboka, że zasługuje na otrzymanie dedykowanej gry osadzonej w uniwersum Star Wars. Nie wszyscy dzisiaj pamiętają, że taka produkcja w istocie powstawała i miała czerpać garściami z serii Batman: Arkham i Mass Effect.
gry
Krystian Pieniążek
27 kwietnia 2025 20:00
Ukazał się pierwszy epizod Revenge of Revan, czyli fanowskiego projektu pomyślanego jako nowa odsłona Star Wars: Knights of the Old Republic.
gry
Adrian Werner
4 kwietnia 2025 13:15
Kultowe Star Wars: Knights of the Republic można pobrać za darmo z Epic Game Store w wersji na systemy Android oraz iOS.
gry
Jakub Błażewicz
21 lutego 2025 13:20
Ukazała się nowa wersja moda SWRC Remaster, czyli projektu gruntownie odświeżającego klasycznego FPS-a Star Wars: Republic Commando. Aktualizacja m.in. poprawiła wiele tekstur i modeli.
Pliki do gier
Adrian Werner
27 grudnia 2024 18:42
Indiana Jones and the Fate of Atlantis to dla fanów przygodówek pozycja kultowa. Część z Was być może nie wie, że gra niemal otrzymała kontynuację. Projekt Indiana Jones and the Iron Phoenix ostatecznie przybrał zupełnie inną formę.
gry
Krystian Pieniążek
8 grudnia 2024 20:00