Test Bramki MILC Multiplayer
Bramka MultiPlayer jest usługą tranzytu IP dla osób zainteresowanych grami multiplayer, które poprzez własne łącze do internetu nie osiągają wystarczających parametrów transmisji przy korzystaniu z serwerów zagranicznych.
Gramy:
Bramkę testowałem dość intensywnie przez około 3 tygodnie, głównie wieczorami 19.00-23.00 i w weekendy o dowolnych porach dnia. Polegało to mniej więcej na tym, iż najpierw łączyłem się z grą (jakiś zachodni serwer) korzystając ze standardowego połączenia i próbowałem (to dobre słowo) w nią zagrać. Następnie uruchamiałem „bramkę” i spokojnie już sobie grałem (bez próbowania :). Najprościej powiem tak – w większości przypadków różnica była dość duża (oczywiście na korzyść bramki). Jedyne kłopoty jakie mnie osobiście się przytrafiły związane były z awarią mojego łącza (SDI – TPSA) lub zbytnim obciążeniem serwerów danej gry (rozłączanie z serwerów w przypadku gry massive multiplayer).
Czy oznacza to że opisywana bramka jest lekiem na całe zło? W moim przypadku rzeczywiście tak było i mogłem grać bezproblemowo. Dwie inne osoby mające dostęp do bramki MILC moje zdanie na jej temat potwierdziły, trzeci znajomy twierdził jednak, że nie zauważył żadnej poprawy, skarżył się na duże pingi, niemożliwość połączenia się z serwerem, itp. Gdzie leży prawda? Jak zwykle pośrodku a odpowiedź na pytanie jak takie rozwiązanie będzie sprawować się w waszym przypadku najlepiej znaleźć własnoręcznie na drodze doświadczalnej.
Plusy:
- prosta konfiguracja nie wymagająca instalowania dodatkowego oprogramowania
- duża i rozbudowywana ilość obsługiwanych tytułów (w tym gier wykorzystujących połączenie peer-to-peer)
- tańszy miesiąc testowy
- to działa!!! – znacznie zwiększa się komfort korzystania z wielu zachodnich serwerów: mniejsze pingi, lepsza szybkość transmisji (to jest moja wysoce subiektywna opinia :)
Minusy:
- W czasie korzystania z bramki NIE DZIAŁA WWW i inne usługi nie związane z grami. Powód, jak tłumaczą panowie z MILC jest prosty - otwarcie www w praktyce stworzyłoby szybkie proxy co spowodowałoby duże wysycenia łącz – a tym samym pogorszenie się parametrów bramki do gier.
- To kosztuje :( na szczęście tylko 20 PLN/mieś. :)
PODSUMOWANIE
Część z Was może zarzucić mi zbytni subiektywizm, itp., itd. Właściwie przez cały czas chwaliłem opisywane rozwiązanie. Na szczęście istnieje bardzo prosty sposób na zweryfikowanie mojej opinii - ewentualna utrata 10 złotych które należy zapłacić za pierwszy, testowy miesiąc to naprawdę niewiele i może sobie na to pozwolić z pewnością większość z Was – w końcu to tylko równowartość kilku piw lub paczek cukierków :)
Solnica
P.S. Ja tym czasem wracam do grania w Anarchy Online, teraz mogę to robić bezpośrednio z domu, a nie przesiadywać wieczorami w biurze gdzie mamy odpowiednio szybkie „wyjście na świat” :)