Artykuły i opinie na temat gry BioShock

14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock
artykuł31 sierpnia 2022
Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.

Najgorsze matki w historii elektronicznej rozrywki
artykuł26 maja 2022
Im więcej w grach fabuły, tym więcej trudnych relacji rodzinnych. Kochające i dumne z dziecka matki też są częścią elektronicznej rozrywki. Tyle, że w pamięć nawet bardziej zapadają te niekoniecznie wzorowe…

Początki gier, które zapamiętamy na zawsze
artykuł23 października 2021
Przy tak dużej ilości gier i rosnącej ciągle kupce wstydu, dobrze zrobione wprowadzenie to okazja dla twórców, by przykuć uwagę gracza i nie pozwolić mu odejść od monitora. Oto 10 jednych z najlepszych początków w historii gier.

Fani gier są niesamowici - niezwykłe przedmioty stworzone przez graczy
artykuł21 marca 2021
Gdy granie w gry wideo to za mało, a ktoś dysponuje odrobiną talentu i sporą dawką samozaparcia, można stworzyć niesamowite rzeczy, którymi później wypada pochwalić się w sieci. Takich osób jest mnóstwo i dzięki ich talentowi mamy się czym zachwycać.

10 zakończeń gier, które zszokowały graczy
artykuł21 listopada 2020
Czasem słaba gra z taką sobie fabułą nagle staje się najbardziej niesamowitym dziełem, w jakie ostatnio graliśmy. Wszystko może zmienić niezwykłe zakończenie opowiadanej historii. Oto 10 tych najbardziej szokujących!

BioShock, Mass Effect i inne gry z najlepszymi historiami – ranking redakcji
artykuł25 września 2020
Choć większość gier traktuje opowiadanie historii po macoszemu, niektórzy twórcy pochodzą do tej kwestii poważniej, tworząc opowieści, które emocjonują, druzgoczą i zostają z nami na zawsze. Zebraliśmy się, żeby wybrać najlepsze z nich.

11 gier z ważnym przekazem, którego mogliście nawet nie zauważyć
artykuł28 czerwca 2020
Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że gry gwarantują nam głównie beztroską rozgrywkę. Są jednak tytuły, które pod płaszczykiem zwykłej „gierki” przemycają poważne myśli, ciekawy przekaz i refleksję.

Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość
artykuł5 maja 2020
Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.

Zło łatwiejszą drogą? A gdyby wybory moralne wpływały nie tylko na fabułę
artykuł12 stycznia 2019
Lubimy podejmować trudne wybory moralne, od których zależą losy naszych towarzyszy, protagonisty, a czasem całego świata. Szkoda tylko, że decyzje te niemal nigdy nie wpływają na element, na który powinny mieć największy wpływ – na rozgrywkę.

Gdzie jest BioShock 4 czy Victoria 3? Oceniamy szanse na powrót lubianych serii
artykuł8 sierpnia 2018
Gdzie jest nowy Deus Ex czy BioShock – pytają gracze. Serie, które dopiero co wydawały się „na topie” potrafią zniknąć zupełnie bez śladu. Dziś oceniamy szanse na ich powrót.

14 wspaniałych miast z gier, które warto zwiedzić w wakacje
artykuł20 lipca 2017
Każdy lubi wakacje. W Polsce obowiązuje 40-godzinny tydzień pracy. To przynajmniej 40 powodów, dla których potrzebujemy odpoczynku. Jeśli jednak wciąż nie wiecie, gdzie spędzicie swój urlop, przygotowaliśmy dla Was czternaście propozycji.

Would you kindly, czyli słynne hasła i cytaty z gier komputerowych
artykuł13 kwietnia 2014
Przed wyruszeniem w drogę musimy zebrać drużynę, na przedwczesną emeryturę może wysłać nas strzała w kolanie, a koniec końców księżniczka i tak będzie w innym zamku – przyglądamy się najsłynniejszym cytatom z gier komputerowych.

Najbardziej pamiętne sceny z gier komputerowych
artykuł4 sierpnia 2013
Pamiętamy o nich głównie dlatego, że potrafiły nas zachwycić lub zaszokować. Sprawdź które sceny w grach wywarły na autorach gry-online.pl największe wrażenie.

Poprzednio w BioShock
artykuł8 lutego 2010
Na dzień przed premierą BioShock 2 przypominamy, co działo się w części pierwszej. Już dziś zapraszamy do odwiedzenia Rapture!

GDC: Autor Bioshocka uczy, jak robić gry
artykuł21 lutego 2008
Jednym z najbardziej oczekiwanych był wykład Kennetha Levine’a – twórcy Bioshocka – pod zabawnym a treściwym tytułem: Narracja w Bioshocku: Jak sprawić, by gracze przejęli się twoją głupią opowieścią.

Xbox 360 Fun Day - relacja z Pobierowa
artykuł20 sierpnia 2007
Gorący piasek, morze, dużo słońca, skąpo ubrane dziewczyny i zimne napoje. Czy graczom potrzeba czegoś więcej? Gier. Na szczęście na odbywającej się w dniach 17-18 sierpnia w miejscowości Pobierowo imprezie Xbox Fun Day tych również nie brakowało.

Bioshock za Wielką Wodą
artykuł8 czerwca 2007
Korzystając z zaproszenia firmy 2K Games, udaliśmy się do Nowego Jorku, aby przekonać się, czy w Bioshocku faktycznie drzemie tak duży potencjał, aby uznać ten produkt za jedną z najlepszych gier 2007 roku.

VR Games - gry wirtualnych światów
artykuł7 września 2005
Jeszcze trzy lata temu trójwymiarowa grafika w grach komputerowych zaledwie przypominała rzeczywistość. Dzięki nowoczesnym kartom graficznym możliwe stało się pokazanie świata, który praktycznie nie różni się od naszego.
Przeczytaj również:

Gry marca 2025 - jedziemy driftem do muzeum z kataną i licznikiem Geigera
artykuł3 marca 2025
Marzec pełen jest interesujących tytułów - co ciekawe, aż trzy z nich zabiorą nas do Japonii, a dwa sprawią, że licznik Geigera będzie piszczał. Poza nimi pojawi się realna konkurencja dla serii The Sims.

Po 6 godzinach w Asassins Creed Shadows wolałbym, żeby mapa była mniejsza, ale budowanie bazy zaskakuje
artykuł23 stycznia 2025
Po raz pierwszy od zapowiedzi Assassin’s Creed Shadows Ubisoft pozwolił dziennikarzom zagrać w tę nadchodzącą produkcję. Jest lepiej, niż się spodziewałem, ale... to nadal jest po prostu Assassin’s Creed.