Umiejętności postaci w Wolfenstein II: The New Colossus Poradnik i solucja Wolfenstein II
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Postać gracza ma dostęp do szeregu pasywnych umiejętności, które oferują rozmaite bonusy - zwiększenie ilości przenoszonych granatów, szybkości poruszania się podczas kucania, czy możliwość przenoszenia większej ilości amunicji do broni. Awansowanie tych zdolności rozwiązano w ciekawy sposób - wystarczy wykonywać powiązaną z daną zdolnością czynność, by zwiększać biegłość postaci, co jakiś czas zwiększając jej poziom. Wszystkie zdolności w grze podzielone zostały na 3 grupy: skradanie się (Stealth), zniszczenie (Mayhem) i zdolności taktyczne (Tactical).
Ikona | Nazwa | Kryterium | Bonus |
Stealth takedown | Zabijanie wrogów po cichu - przy pomocy egzekucji. Wymaga 10 / 20 / 30 / 40 / 50 zabójstw. | Zwiększa prędkość poruszania się podczas kucania. Premia: +10% / 20% / 30% / 40% / 50%. | |
Hatchet-throw kills | Zabijanie wrogów przy pomocy rzutu toporkiem. Wymaga 10 / 20 / 30 / 40 / 50 zabójstw. | Zwiększa maksymalną ilość toporków, które przenosić może postać. Premia: +1 / +2 / +3 / +4 / +5 toporków. | |
Enigma codes | Zbieranie Szyfrów Enigmy z zabitych Dowódców wroga. Wymaga 5 / 10 / 15 / 20 / 25 szyfrów. | Zakłóca sygnał Dowódcy wroga, wydłużając proces aktywacji alarmu. Premia: 0.2 / 0.4 / 0.6 / 0.8 / 1.0 sekund. | |
Quick Kommandant kills | Zabijanie Dowódców wroga bez wywoływania alarmu. Wymaga zabicia 10 / 20 / 30 / 40 / 50 Dowódców. | Zwiększa obrażenia zadawane przez broń z tłumikiem. Premia: +10% / +20% / +30% / +40% / +50%. | |
Takedowns or tampers | Wymaga wykonania egzekucji na UberSoldatach bądź majstrowania (rodzaj egzekucji) na SuperSoldatach). Wymaga wykonania 2 / 4 / 6 / 8 / 10 tego typu akcji. | Pozwala postaci zyskać amunicję do Lasergewehra / Dieselgewehra za każdym razem, gdy wykonuje tego typu akcję. Premia: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 sztuk amunicji. | |
Constrictor kills | Zabijanie przeciwników podczas korzystania z Kompresora (Constrictor Harness). Wymaga zabicia 5 / 10 / 15 / 20 / 25 wrogów. | Oferuje zwiększenie prędkości poruszania się podczas korzystania z kompresora. Premia: +10% / +20% / +30% / +40% / +50% | |
Combat takedown | Zabijanie przeciwników przy pomocy egzekucji. Wymaga zabicia 10 / 20 / 30 / 40 / 50 wrogów. | Zwiększa szybkość regeneracji punktów zdrowia. Premia: +10% / +20% / +30% / +40% / +50% | |
Dual-Wield kills | Zabijanie przeciwników podczas korzystania z dwóch broni. Wymaga zabicia 50 / 100 / 150 / 200 / 250 wrogów. | Zwiększa ilość pocisków upuszczanych przez wrogów. Premia: +1 / +2 / +3 / +4 / +5 pocisków. | |
Heavy Weapon kills | Zabijanie przeciwników przy pomocy ciężkich broni. Wymaga zabicia 20 / 40 / 60 / 80 / 100 wrogów. | Zwiększa pojemność magazynka w ciężkich broniach, które odłączy się od stojaka. Premia: +20% / +40% / +60% / +80% / +100% | |
Overcharged kills | Zabijanie przeciwników, gdy punkty zdrowia postaci przekraczają domyślne maksimum. Maksimum podczas korzystania z egzoszkieletu (do rozdziału "Nowa Skóra") to 50, potem 100. Wymaga zabicia 10 / 20 / 30 / 40 / 50 wrogów podczas tego efektu. | Zmniejsza prędkość ubywania punktów zdrowia, gdy przekraczają one dozwolone maksimum. Premia: -20% / -40% / -60% / -80% / -100% | |
Grenade kills | Zabijanie wrogów przy pomocy granatów. Wymaga zabicia 25 / 50 / 75 / 100 / 125 wrogów. | Zwiększa maksymalną ilość przenoszonych przez postać granatów. Premia: +1 / +2 / +3 / +4 / +5 granatów. | |
Ram Shackles kills | Zabijanie wrogów przy pomocy Tarana (Ram Shackles). Wymaga zabicia 10 / 20 / 30 / 40 / 50 wrogów. | Zwiększa ilość pancerza upuszczanego przez wrogów. Premia: +10% / +20% / +30% / +40% / +50% | |
Headshot kills | Zabijanie wrogów przy pomocy strzału w głowę. Wymaga zabicia 50 / 100 / 150 / 200 / 250 wrogów w ten sposób. | Zwiększa zadawane obrażenia podczas strzelania z przymierzenia. Premia: +5% / +10% / +15% / +20% / +25% | |
Kills by burning | Zabijanie wrogów przy pomocy broni wykorzystującej ogień (paliwo). Do tych broni należą Dieselkraftwerk, Dieselgewehr, a także granaty wyposażone w ulepszenie. Wymaga zabicia 10 / 20 / 30 / 40 / 50 wrogów. | Zmniejsza ilość obrażeń otrzymywanych od broni opartych o ogień - w tym wypadku Dieselgewehr. Premia: -10% / -20% / -30% / -40% / -50% | |
Environment kills | Zabijanie wrogów przy pomocy wybuchowych elementów otoczenia - beczek z paliwem, butli i kanistrów. Wymaga zabicia 10 / 25 / 50 / 75 / 100 wrogów. | Zmniejsza ilość obrażeń otrzymywanych od eksplozji. Premia: -10% / -20% / -30% / -40% / -50% | |
Electro stun kills | Wymaga ogłuszenia mechanicznego wroga przy pomocy broni elektrycznej (Laserkraftwerk, Lasergewehr i granaty), a następnie zabicia wroga podczas trwania ogłuszenia. Wymaga zabicia 5 / 10 / 15 / 20 / 25 wrogów w ten sposób. | Zmniejsza ilość obrażeń otrzymywanych od broni opartych o elektryczność - w tym wypadku Lasergewehr. Premia: -10% / -20% / -30% / -40% / -50% | |
Enemy grenade kills | Zabijanie wrogów przy pomocy ich własnych granatów. Gdy wróg rzuci w ciebie granatem, możesz go odrzucić, by załatwić przeciwnika. Wymaga zabicia 10 / 20 / 30 / 40 / 50 wrogów. | Wydłuża czas, który musi upłynąć, by wybuchł wrogi granat. Premia: +0.25 / +0.5 / +0.75 / +1.0 / +1.50 sekundy. | |
Battle Walkers kills | Zabijanie wrogów podczas korzystania z Ortezy (Battle Walkers). Wymaga zabicia 20 / 40 / 60 / 80 / 100 wrogów. | Zwiększa ilość amunicji upuszczanej przez wrogów. Premia: +10% / +20% / +30% / +40% / +50% |