Ratowanie Hortona | Nowy Orlean | Solucja Wolfenstein II: The New Colossus Poradnik i solucja Wolfenstein II
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Początek siódmego rozdziału prowadzi gracza do Nowego Orleanu, gdzie głównym celem jest nawiązanie kontaktu z Hortonem i jego ruchem oporu.
Wejdź na wielki mur
Wejdź po drabinie na mur, by kontynuować.
- Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, otrzymasz też polecenie dostania się na mur. Jeśli zależy ci na przedmiotach kolekcjonerskich, jest tutaj sporo do zebrania - zajrzyj do rozdziału "Sekrety" po szczegóły.
- Nie ma tutaj żadnych wrogów - jedynym zagrożeniem są aligatory, które zaatakują cię, jeśli będziesz zbyt długo kręcić się w wodzie.
- Gdy już oczyścisz teren z interesujących cię przedmiotów, udaj się w stronę wskaźnika na mapie, wdrap się po drabinie na górę i otwórz przejście przy pomocy toporka, by móc kontynuować.
Dostań się do getta
Pierwszy Dowódca, z którym przyjdzie ci walczyć.
- Gdy zeskoczysz na dół, na ekranie wyświetlą się dwa wskaźniki Dowódców. Warto tutaj w miarę możliwości unikać kontaktu z wrogiem i skupić się przede wszystkim na zlikwidowani dwóch wspomnianych przeciwników. Jeśli uruchomiony zostanie alarm, piętra budynku zalane zostaną przez wrogów.
- Do pierwszego Dowódcy dotrzeć możesz już po wejściu do nowego budynku. Wyjdź z pomieszczenia i skręć w korytarz w lewo. Trzymaj się cały czas lewej ściany, przejdź przez małe pomieszczenie kontrolne, a po wyjściu z niego po drugiej stronie wpadniesz na wspomnianego Dowódcę.
- Drugi Dowódca znajduje się na pierwszym piętrze. Tam znajdziesz też mapę lokacji - skryta jest ona w niewielkim pomieszczeniu, we wschodniej części piętra, tuż przy schodach, którymi się tam możesz dostać.
Drzwi, za którymi ukryte jest getto.
- Oczyść dokładnie wszystkie pomieszczenia, gdyż jest tutaj sporo do zebrania, w tym amunicji, pancerzy i apteczek.
- Gdy już będziesz gotów, udaj się na najwyższe piętro, w stronę znacznika na mapie i otwórz wskazane pancerne drzwi, by wydostać się z bunkra i dojść do getta.
Dostań się do banku
Z góry widać całe pole walki, a także biegającego po nim Pancerhunda.
- Po wyjściu z bunkra stać będziesz na wzniesieniu, skąd widać całe pole walki. Kręci się tam sporo przeciwników, w tym Pancerhund, robot, którego spotkałeś w poprzednim rozdziale. Jeśli nie zależy ci na załatwianiu spraw po cichu, możesz wyeliminować część przeciwników z tej pozycji - mało który wróg odpowie ogniem, lecz po zejściu na grunt natychmiast zostaniesz zaatakowany.
- Jeśli jednak chcesz najpierw znaleźć sobie dobrą pozycję na dole, zeskocz do wody i wejdź na suchy ląd. Budynki po prawej stronie doskonale nadają się do walki, gdyż Pancerhund nie będzie w stanie cię tam dosięgnąć i będzie można spokojnie prowadzić ostrzał.
- Gdy pozbędziesz się mechanicznego przeciwnika, dobij wszystkich pozostałych wrogów - nie ma tutaj żadnego dowódcy, przez co nie będą nadciągać posiłki.
- Oczyść okolicę z przedmiotów zwykłych i (jeśli cię interesują) kolekcjonerskich, a następnie udaj się na północ i wejdź do oznaczonego na mapie budynku.
By kontynuować podróż, musisz przejść przez ten autobus.
- Gdy tylko tam wejdziesz, pojawi się nowa grupa przeciwników. Możesz bardzo łatwo sobie z nimi poradzić, ustawiając się przy wejściu i czekając, jak wrogowie jeden po drugim wchodzić będą na celownik.
- Kolejna grupa przeciwników czekać będzie na zewnątrz, pomiędzy różnymi przeszkodami terenowymi - brak tu jednak jakiegokolwiek zmechanizowanego wroga, przez co starcie z nimi nie stanowi problemu.
- Gdy pokonasz wszystkich, wskocz do wody, przepłyń kawałek i wykorzystaj częściowo zanurzony w wodzie autobus, by dostać się na nowy ląd.
Jeden z wielu SuperSoldatów, z którymi przyjdzie ci tu walczyć.
- W nowej części lokacji kręci się kilku wrogów, pośród których jest SuperSoldat. Możesz wybić ich część po cichu, ale prościej jest po prostu wyciągnąć najlepszą broń i wszystkich wystrzelać
- Z zabitego SuperSoldata warto zebrać broń Dieselgewehr, wyrzutnię ognistych granatów. Doskonale nada się do eliminacji kolejnych wrogów.
- Gdy oczyścisz okolicę z przeciwników, pozbieraj przedmioty, zatankuj "diesla" w pobliskim terminalu i wykorzystaj wybrane przez siebie usprawnienie, by przejść do dalszej części - przebij się przez drzwi przy pomocy tarana, wdrap się na skrzynie dzięki ortezie, bądź przejdź przez wnękę przy podłodze z wykorzystaniem kompresora.
Wykorzystaj żurawia, by dostać się na drugą stronę.
- Wewnątrz budynku znajduje się sporo przeciwników i dwójka Dowódców. Możesz zająć się nimi po cichu, bądź wykorzystać pozyskaną niedawno broń i wybić wszystkich do nogi. Jeśli braknie ci paliwa do broni, wyjdź na zewnątrz (bądź znajdź terminal w środku) i ją naładuj.
- Gdy walki dobiegną końca, udaj się do pomieszczenia kontrolnego, gdzie do przełączenia jest dźwignia - sprawi to, iż aktywuje się żuraw, do którego teraz musisz się dostać.
- Wspomniany żuraw zlokalizowany jest na najwyższym piętrze - prowadzi do niego znacznik misji. Wejdź w interakcję z panelem sterowania i przeciągnij dźwignie od siebie (ruszając się po prostu do przodu), by doprowadzić go na drugą stronę budynku.
W tym miejscu sprawdzi się jedynie rozwiązanie siłowe.
- Zeskocz z żurawia na dół i zbiegnij na najniższe piętro, by trafić do nowej lokacji w kształcie łuku. Będzie tutaj do pokonania sporo najróżniejszych przeciwników i cicha eliminacja nie wchodzi w grę.
- Jeśli nadal posiadasz Dieselgewehr, sprawdzi się on tutaj znakomicie. Jeśli go nie masz, strzelba (Schockhammer) to też dobre narzędzie na tą walkę - dystanse między przeciwnikami można skrócić dzięki wykorzystaniu osłon terenowych.
- Jeśli masz problemy z przeżyciem tego starcia, wybiegnij po prostu do nowego pomieszczenia, wystrzel kilka pocisków, by zwrócić na siebie uwagę i wróć do poprzedniej sali, gdzie znajdują się schody prowadzące do żurawia. Tutaj wystarczy poczekać, aż wrogowie zaczną włazić przez jedyne wejście i wybijać ich po kolei.
Butla, którą musisz wysadzić.
- Gdy rozprawisz się z przeciwnikami, poświęć chwilę, by pozbierać przedmioty i naładować broń w pobliskich terminalach.
- Dalsze przejście jest zablokowane, musisz więc utworzyć swoje własne. Na końcu pomieszczenia znajdziesz schody prowadzące na dół - na niższym poziomie jest zaś butla, którą musisz wysadzić.
- Gdy to zrobisz, odblokujesz dalsze przejście, przez które teraz należy przejść. Podążaj tą ścieżką, a następnie zeskocz na ulicę.
Kolejne starcie z Pancerhundem.
- Gdy tylko się tutaj znajdziesz, z lewej strony wyskoczy Panzerhund. Możesz spróbować zyskać trochę dystansu, gdyż wróg porusza się powoli i ma bardzo ograniczony zasięg, bądź po prostu wykorzystać najmocniejszą broń (granatnik, bądź Dieselgewehr) i go ostrzeliwać.
- Będzie tutaj także kilku SuperSoldatów do wybicia - wykorzystaj liczne kontenery i przeszkody terenowe, by ograniczyć ich mobilności i się z nimi rozpraw.
- Gdy walka dobiegnie końca, przebij się przez blokującą drogę bramę i przejdź do strefy mieszkalnej.
- Nie ma tu zbyt wiele do zrobienia, więc kieruj się po prostu w stronę znacznika, przebij się przez uszkodzoną ścianę i wbiegnij po schodach na górę, by dojść na ulice, gdzie toczą się walki.
Wesprzyj ruch oporu
Po pokonaniu wrogów, pozostało tylko wdrapać się po drabinie na górę.
- Ruch oporu atakowany jest przez Nazistów, a ty musisz ich wesprzeć.
- Musisz wybić wszystkich pałętających się po ulicy przeciwników. Większość z nich nawet nie zwróci na ciebie uwagi, gdyż będzie zaabsorbowana walką z ruchem oporu, więc zadanie nie będzie zbyt trudne.
- Gdy wybijesz wszystkich, zbadaj okoliczne tereny w poszukiwaniu przedmiotów, a następnie wdrap się na górę po drabinie, by aktywować scenę przerywnikową i zakończyć ten etap.