Siostry Bitwy (cz.1) | Rasy | Warhammer 40,000 Dawn of War - Soulstorm poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Siostry Bitwy
Siostry Bitwy (Sisters of Battle) - rasa/frakcja zakonna z widocznym wszędzie stylem gotyckim. Swą waleczność opiera na wierze, to właśnie ona dodaje jej specjalnych efektów/możliwości wpływających na statystyki oraz morale jednostek. Działanie aktu wiary na poszczególnych jednostkach widoczne jest dzięki aureolom podświetlającym daną postać. Im jaśniejsza aureola, tym większe wsparcie ze strony wiary. Siostry Bitwy wierzą w Imperatora jako w ich boga, a kapłani/misjonarze oraz bohaterzy (Canonnes), w tym spowiednik (Confessor), jeżeli znajdują się w pobliżu swych formacji piechoty - wiarę tę umacniają. Frakcja ta jest jednym z kilku odłamów Imperium, którego wojownicy bazują na fanatyzmie.
Matka Przełożona Selena Agna (Canonnes) - Dowódca (główny). Dobra wytrzymałość typowa dla jednostek tego typu, poza tym przyzwoite obrażenia od walki wręcz oraz broni strzeleckiej. Zwiększa stabilność poziomu morale jednostek znajdujących się w pobliżu, poprawia również poziom wiary wśród piechoty. Jednostka w razie śmierci może zostać wskrzeszona za odpowiednią cenę. Jednostka może dołączyć do większości formacji pieszych. Możliwe ulepszenia obrażeń, wytrzymałości oraz dodanie zdolności specjalnych.
Canonnes ma całkiem przyzwoitą prezencję.
Drużyna Sióstr Bitwy (Battle Sister Squad) - standardowa ciężka piechota sióstr każdego zakonu. Przyzwoita wytrzymałość, morale oraz mierne statystyki siły ognia/walki wręcz. Formacja podatna na ulepszenia pancerza/broni. Maksymalna liczba członków to 11 osób (bez dodania bohaterów), a standardowa to 4. Drużynę można dozbroić w broń ciężką:
- Heavy bolter (ciężki bolter), broń nastawiona przeciwko wrogiej piechocie.
- FLAMER (miotacz płomieni), skutecznie obniża morale wroga.
Zalecane stosowanie drużyny podczas zmasowanych ataków przy boku Dowódców oraz w razie konieczności w celach obronnych. Do drużyny można dodawać bohaterów.
Misjonarz (Missionary) - potrafi leczyć rannych, warto dodawać go do składów piechoty. Misjonarz odpowiedzialny jest również za zajmowanie punktów kontrolnych, reliktów oraz punktów strategicznych.
Drużyna Celestian (Celestian Squad)- formacja flagowa, z nieco polepszonymi statystykami w stosunku do Drużyny Sióstr Bitwy. Liczebność od 4 do 6 osób. Drużynę tę wyposażyć można w:
- MELTA GUN, skuteczny przeciwko budynkom oraz pojazdom.
- MULTI-MELTA, nieco lepsza wersja od poprzednika, poprawione obrażenia.
- IMAGIFER, sztandar oddziałujący na morale oraz wiarę wszystkich jednostek w pobliżu.
Do drużyny można dodać bohatera. Podatna na ulepszenia pancerza oraz obrażeń od broni ręcznej/palnej.
Drużyna Serafin (Seraphim Squad) - typowa drużyna szturmowa. Liczebność od 4 do 9 osób. Nie można dodawać bohaterów. Drużyna poprawia poziom wiary we wszelkich pobliskich jednostkach. Wyposażona w Jetpacki ma możliwość przelotu w powietrzu na niewielką odległość. Podatna na ulepszenia obrażeń/broni.
Zabójca Kultu Śmierci (Death-Cult Assassin) - jednostka elitarna, przeznaczona do cichej eliminacji wrogich jednostek. Posiada stałą umiejętność ukrycia, potrafi dostrzegać ukryte wrogie jednostki. Nie posiada broni palnej, niepodatna na ulepszenia.