Gwardia Imperialna | Rasy | Warhammer 40,000 Dawn of War - Soulstorm poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Gwardia Imperialna
Regularne wojska walczące ku chwale Imperium. Głównymi zaletami tej frakcji są liczebność formacji piechoty oraz ciężkie czołgi/pojazdy szturmowe.
Grupa dowodzenia (Command Squad) - zawiera Dowódcę Głównego Twojej armii Imperium. Pozwala przyzwać dwóch spośród trzech dodatkowych kompanów dla Twojego Dowódcy Głównego. Drużyna nieprzydatna w walce. Jednak skutecznie potrafi wesprzeć oddziały walczące zdolnościami specjalnymi.
Komisarz (Commissar) - Dowódca (dodatkowy), oficer przeznaczony do kierowania formacjami piechoty. Jest odpowiedzialny za to, by nikt nigdy nie załamywał formacji drużyny, utrzymuje względny spokój, wykorzystując niekonwencjonalną zdolnością specjalną.
Gwardziści (Guardsmen) - standardowa piechota Gwardii Imperium. Skład liczebny: od 4 do 13 ludzi. Piechota o uniwersalnym przeznaczeniu, podatna na miotacze płomieni. Potrafi przejmować punkty kontrolne. Można dołączyć bohatera. Podatna na ulepszenia pancerza, broni. Można dozbroić w:
- Grenade Launcher (granatnik), skuteczny przeciwko wrogiej piechocie.
- PLASMA GUN (broń plazmowa), skuteczna przeciwko ciężkiej piechocie.
Drużyna Ciężkiej Broni (Heavy Weapons Team) - jednostka przenosząca ciężką stacjonarną broń podatną na ulepszenia/modernizację. Potrafi rozpakować/okopać się w danej pozycji, po czym znowu się spakować. Formacja przydatna zarówno w ofensywie jak i w defensywie.
Ognisty Pies (Flamehound) - czołg wyposażony w miotacz ognia, posiada przydatną zdolność specjalną. Skuteczny przeciwko lekkiej piechocie.
Bombowiec Maruder (Marauder Bomber) - użyteczny wyłącznie dzięki przydatnym zdolnościom specjalnym, w walce otwartej jest bez szans.
Ogryni (Ogryns) - genetycznie "zmutowani" ludzie. Bardzo dobra wytrzymałość, przyzwoite obrażenia, skuteczni podczas walki wręcz. Radzą sobie z każdym typem wojsk nieprzyjaciela. Potrafią przejmować punkty kontrolne. Liczebność od 3 do 7 istot.
Kasrkin - oddziały specjalne. Bardzo dobra wytrzymałość, przyzwoite obrażenia z broni strzeleckiej. Skuteczne przeciwko każdej wrogiej jednostce. Liczebność od 4 do 10 ludzi. Mogą przejmować punkty kontrolne. Można dozbroić je w identyczną broń jak standardową piechotę. Można dodać bohatera.
Chimera - pojazd APC/Szturmowy jednocześnie. Bardzo dobre obrażenia, przyzwoita wytrzymałość + może przewozić oddziały piechoty. Prawdopodobnie najlepszy pojazd transportowy w całej grze.
Sentinel - mech kroczący, na pierwszy rzut oka widać, że konstrukcja zapożyczona ze StarWars. Bardzo dobre obrażenia + przyzwoita wytrzymałość. Zastosowanie - uniwersalne.
Artyleria Bazyliszek (Basilisk) - pojazd artyleryjski o bardzo dalekim zasięgu. Potrafi poradzić sobie z lekką piechotą na bliski dystans, poza tym powinien trzymać się z dala od bezpośredniego kontaktu z nieprzyjacielem.
Czołg bitewny Leman Russ (Leman Russ Battle Tank) - podstawowa jednostka szturmowa Imperium, przeznaczona do najcięższych walk. Bardzo dobra wytrzymałość oraz obrażenia.
Baneblade - superciężki czołg szturmowy. Przeznaczenie uniwersalne, superbroń Imperium. Potężna wytrzymałość oraz dobre obrażenia. Radzi sobie w najgorszych warunkach.