Rozdział 25 Raj zdruzgotany (2) | Opis przejścia Uncharted 2 Among Thieves poradnik Uncharted 2: Among Thieves
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika znajdziesz drugą część opisu przejścia rozdziału 25 gry Uncharted 2: Pośród Złodziei zatytułowanego Raj zdruzgotany. Główny bohater w dalszym ciągu musi zajmować się zabijaniem napotykanych strażników oraz najemników, wśród których znajdą się m.in. snajperzy. W jednej ze scen trzeba też pomóc rannej Elenie.
Po wejściu na teren ruin i usłyszeniu od bohaterów "że nie jesteście sami", przygotuj się na intensywna wymianę ognia (przeciwnicy pojawiać się będą dokładnie z tego samego miejsca, z którego Ty tam trafiłeś). Pierwszy strzał będzie należeć do Ciebie, tak więc wyślij go w kierunku oponenta, gdy znajdować się będziesz na piętrze. Jeden z początkowych nieprzyjaciół dzierżyć będzie ciężki karabin maszynowy. Od niego rozpocznij eksterminację. Rzuć w jego kierunku wcześniej zebrane granaty i ostrzelaj. Jeśli będziesz czuł się na siłach, podnieś jego broń, by wyeliminować pozostałych śmiałków (co może być trudne na wyższych poziomach trudności). Doskonałym miejscem do prowadzenia walk są ruiny, w ich wnętrzu to Ty będziesz mieć przewagę. Pamiętaj również, że po pewnym czasie na półce, z której wszyscy nieprzyjaciele będą zeskakiwać, pojawi się snajper i przeciwnik z wyrzutnia rakiet.
Po załatwieniu wszystkich najemników, przyjdzie kolej na strażników. Ci pojawią się dopiero, gdy pozostali będą gryźć piach. Podobnie jak poprzednim razem: najpierw załatw pierwszego osobnika ciągle biegając, następnie podnieś jego kuszę i wykończ pozostałych.
Gdy wszyscy oponenci odejdą w niebyt, podejdź do wcześniej wspomnianej bramy i postaraj się ją otworzyć (za pomocą żółtego mechanizmu). Okaże się, że do otwarcia potrzebna będzie przeciwwaga. Za tę posłuży ciało Drake'a. Obok bramy znajdować się będzie mur z pokaźną dziurą w środku. Wokół niej wystawać będą cegły. Przejdź po nich i po bramie do miejsca, gdzie powinien być zawieszony niezbędny ciężar.
W chwili, gdy zawiśniesz na łańcuchu, pozostałe współtowarzyszki zrobią resztę, co w rezultacie zaowocuje przedostaniem się na drugą stronę. |
Tan znów porzuć kusze i podnieś pozostawiony nieopodal karabin i przygotuj się na walkę z najemnikami. Po wejściu do wody, skieruj się w prawą stronę. Przed Tobą maszerować będzie grupa oponentów, zwrócona w Twoja stronę plecami. Zaatakuj ich z granatu, a gdy ten wyląduje pod ich stopami, ostrzelaj przeciwnika znajdującego się w oddali na schodach (wygodniej jest załatwić go w pierwszej kolejności, gdyż posiada granatnik). Podczas starcia bez przeszkód wycofuj się, gdy będziesz czuł taką potrzebę. Nieco dalej, tuż za zakrętem (pod pierwszym mostem) stacjonować będą kolejni wrogowie, lecz tym razem ze strzelbami. Załatw ich i wejdź po pierwszych schodach po lewej.
Dotrzesz w ten sposób do murku, pod którym leżeć będzie granatnik. Podnieś go i za jego pomocą wyeliminuj pozostałych nieprzyjaciół (nie zeskakując do wody, tylko przeskakując z półki na półkę [sekret 4] ). Pamiętaj jednak, że pierwszego snajpera, znajdującego się na Twojej wysokości, załatwisz wysadzając żywice zlokalizowaną obok niego.
Na końcu dostępnej drogi znajdować się będzie mur z wystającymi cegłami. Wejdź po nich na górę, po czym zeskocz po drugiej stronie na ziemię, przez wyrwę w podłodze. |
Po pokonaniu kolejnych kilku metrów to Ty zostaniesz zaskoczony - kilku oponentów wyskoczy z nikąd, by spróbować Cię unicestwić. Na szczęście będzie ich naprawdę niewielu, przez co nie powinieneś mieć żadnych problemów z ich wyeliminowaniem. Po załatwieniu wszystkich rozejrzyj się po placu, znajdziesz na nim drewniany wózek. Przesuń go, by móc wspiąć się na wyższa półkę [sekret 5] .
Dalsza droga prowadzić będzie przez bardzo długie schody, które doprowadzą Cię do poszukiwanej wieży.
W jej wnętrzu, w pierwszej sali do której trafisz [sekret 6] , dojdzie do intensywnej wymiany ognia. Trafisz w sam środek piekła, toczącego się pomiędzy strażnikami a najemnikami. Tak długo jak to nie będzie konieczne, nie włączaj się do walki. Dopiero w chwilach zagrożenia, broń się. Po lewej stronie stacjonować będzie przeciwnik z ciężkim działem maszynowym, tylko nim możesz się zainteresować, by pozbyć się go nim będzie zajęty innymi.
Gdy wszyscy najemnicy zginą (a zawsze giną pierwsi), będziesz zmuszony stawić czoła niebieskoskórym. W okolicy, na okalających salę schodach, znajdziesz wyrzutnię rakiet. Podnieś ja i załatw pierwszego strażnika. Następnie podnieś jego kuszę i wykończ pozostałych.
Po wyeliminowaniu wszystkich nieprzyjaciół skieruj się do przejścia, z którego wybiegały wrogie posiłki. W ten sposób trafisz do korytarza ze schodami [sekret 7] [sekret 8] . Po pokonaniu wszystkich odcinków schodów, załączy się scenka.
Po jej zakończeniu, będziesz musiał eskortować ranną Elenę. Nie należy to do najtrudniejszych zadań, gdyż gra dostarczy Ci odpowiednich narzędzi. |
Po pokonaniu pierwszej prostej, trafisz do alei z wieloma przeciwnikami. Na jej samym początku, znajdować się będzie przewrócona kolumna z leżącym nieopodal karabinem snajperskim. Podnieś go i rozpocznij eksterminację. Przeciwnicy będą jak na patelni - zdejmuj jednego po drugim (w pierwszej kolejności zajmując się snajperami). Gdy pierwsza fala oponentów odejdzie w niebyt, przebiegnij mniej więcej połowę prostej, by odblokować pozostałych. Tym razem będzie odrobinę trudniej, gdyż zaatakowany zostaniesz przez dwóch osiłków ze strzelbami. Pozbądź się ich nim do Ciebie dotrą, strzelając im w głowy.
Etap ukończysz docierając do miejsca, skąd nadbiegali nowi najemnicy (dojdzie do załączenia się scenki). |