Rozdział 18 Serce z lodu (2) | Opis przejścia Uncharted 2 Among Thieves poradnik Uncharted 2: Among Thieves
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika znajdziesz drugą część opisu przejścia rozdziału 18 gry Uncharted 2: Among Thieves zatytułowanego Serce z lodu. Główny bohater ponownie musi pomagać sobie dzięki wchodzeniu w interakcje z kołami zębatymi i innymi mechanizmami. Trzeba też m.in. skakać po małych platformach i pokonać nowe górskie potwory Yeti.
W ten sposób znajdziesz się w miejscu, gdzie znajdować się będzie kilka kół zębatych koło siebie [sekret 3] . Przejdź po nich w kierunku tego, który będzie wstanie wytransportować Cię do góry. Złap się jego zębów (od boku) i po kilku sekundach "przejażdżki" uchwyć się gzymsu po lewej.
Następnie wskocz raz jeszcze na koło, tym razem od góry i przedostań się na drugą stronę. Kontynuując drogę po murowanej platformie i przeskakując nad wyrwą dotrzesz do punktu przeznaczenia - dźwigni. Pociągnij za nią i obejrzyj scenkę przerywnikową.
Po jej zakończeniu skieruj się do ulokowanej nieopodal drabinki i zejdź po niej na znajdującą się poniżej, zaśnieżoną półkę. Następnie przejdź nią do końca i skocz w kierunku łańcuchu. Trzymając się go i biegając po ścianie rozhuśtaj się i skocz w kierunku krokwi w zaciemnionej części planszy. Następnie zeskocz dwukrotnie na dół, by znaleźć się na jedynej w całości nie zniszczonej.
Przejdź nią w lewo i złap się złotych elementów ozdobnych, koło koła zębatego. Teraz, przeskakując trzymając się zębów, przedostań się na druga stronę, by znów stanąć na krokwi. Z niej skocz w kierunku drążka, a z niego...
... na mechanizm z łańcuchami i odważnikami. Te będą transportowane naprzemiennie w górę i w dół. Przedostań się - trzymając się ich i odpowiednio zmieniając pozycję - w kierunku znajdującej się na górze murowanej półki. W trakcie zmieniania odważnika nie wykonuj skoku, wystarczy że odpowiednio nagniesz gałkę, a Drake zwyczajnie uchwyci się sąsiedniego.
Po stanięciu na prostych nogach rozejrzyj się za kolejną liną. Skocz w jej kierunku, a z niej na przeciwległą ścianę koło następnego koła zębatego. Znajdować się tam będą wystające cegły. Uchwyć się ich i zejdź po nich na dół. Następnie złap się zęba i zjedź na platformę poniżej.
Teraz, za zadanie masz obejście wykorzystane przed momentem koło i skorzystanie z niego raz jeszcze. Tym jednak razem, wyjedziesz do góry [sekret 4] . W trakcie transportu do góry, dotrzesz do kolejnego koła - gdy do tego dojdzie, przeskocz na niego.
W ten sposób dotrzesz na trzeci tryb. Stojąc na nim, skocz w kierunku drążka, a z niego na zaśnieżony gzyms [sekret 5] . Poczym przejdź w lewo i wejdź na schody prowadząc na dół, w głąb starożytnej "klatki schodowej".
Po drugiej stronie natkniesz się na guzik. Stań na nim, aby wysunąć platformy, po których za moment będziesz skakał. Po krótkiej scence, skieruj się w ich stronę, schodząc schodami na dół.
Przejście po ów platformach jest naprawdę proste: skaczemy na pierwszą, z niej w kierunku drążka, następnie na kolejną półkę, by znów wyładować na drążku. Z niego na ostatnia platformę, z której przedostaniesz się do czekającego już na Ciebie Tenzina. Jedyna trudność może polegać na tym, że wspomniane platformy będą się po kilku sekundach, od momentu wylądowania na nich, chować. Musisz być szybki, by nie utonąć.
Po zakończonej scence podążaj za współtowarzyszem po świeżo wysuniętym moście, w kierunku wielkiego posągu [sekret 6] . Po dotarciu do podnóża wielkiej postaci, znajdziesz wejście do komnaty.
Będąc w jej wnętrzu, skieruj się po schodach do miejsca, znajdującego się po przeciwnej stronie od wejścia. Natkniesz się tam na dźwignię, pociągnij za nią i przygotuj się na lekcję przetrwania.
W sali pojawią się górskie potwory, aby przetrwać nie musisz z nimi walczyć, wystarczy że nie dasz się zabić do momentu zjechania windy. Wystarczy, że będziesz w nieustannym ruchu, przy okazji omijając bliższy kontakt z ów monstrami. Nowym atakiem napastników będzie możliwość ciskania w Twoim kierunku głazami, ale jeśli nie będziesz się zatrzymywał, nie powinieneś oberwać.
W momencie, gdy winda zjedzie do samego dołu, wskocz na nią i poczekaj na Tenzina. W trakcie wyjeżdżania na powierzchnie, jeden z Yeti dołączy do was. Będąc w jego uścisku, będziesz zmuszony oddać kilka strzałów w jego głowę. W chwili strącenia nieprzyjaciele, załączy się scenka równoznaczna z zakończeniem etapu.