Rozdział 17 W górach (2) | Opis przejścia Uncharted 2 Among Thieves poradnik Uncharted 2: Among Thieves
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2019
Ta strona poradnika zawiera drugą część opisu przejścia rozdziału 17 gry Uncharted 2: Among Thieves zatytułowanego W górach. Nathan Drake musi w dalszym ciągu zajmować się przemierzaniem lodowych jaskiń. Bohaterowie po raz pierwszy spotkają górskie potwory przypominające Yeti i trzeba z nimi walczyć. Są to niebezpieczne bestie dążące do złapania bohatera.
Następnie podążaj za kolegą wdrapując się na ścieżkę powyżej. Kontynuując drogę, trafisz do kolejnego tunelu. Po pokonaniu niewielkiego odcinka drogi, natkniesz się na lodowe "schody" (wcześniej słysząc odgłos zagryzanych wilków). Wejdź nimi na górę i przeskocz ponad przepaścią.
Po obejrzeniu martwych ciał zwierząt, udaj się w stronę najciemniejszej części jaskini. Skacząc po skalnych platformach, dotrzesz do ściany z uchwytami. Wespnij się po nich na górę, by podziwiać kolejny piękny widok - lodową pieczarę.
Na moment będziesz zmuszony opuścić swojego współtowarzysza zeskakując, bez niego, na lód poniżej. Odwróć się w lewą stronę, a powinieneś dostrzec przejście, pomiędzy czarnymi skałami.
Skorzystaj z niego, by trafić do strumyku [sekret 4] . Stojąc w wodzie i patrząc w kierunku nurtu, po lewej stronie znajdować się będzie długa i pokryta śniegiem półka skalna. Wdrap się na nią i przejdź do jej końca (przeskakując nad jedyną przerwą). W ten sposób dotrzesz do czarnej skały, blokującej dalszą drogę. Omiń ją, łapiąc się krawędzi półki. Po drugiej stronie znajdować się będą skalne uchwyty, którymi wejdziesz na "piętro" powyżej.
Stojąc na kolejnej skalnej półce (wcześnie pokonując kilka metrów) rozejrzyj się, a dostrzeżesz następny ląd [sekret 5] , na który będziesz mógł się dostać (z drabiną w tle). Skocz w jego kierunku, "przelatując" nad znajdującym się daleko w dole strumykiem. Następnie zeskocz na dół, do małego pomieszczenia, nie obawiając się śmierci od upadku. Natkniesz się tam na martwe ciało i broń. Podnieś ją, a następnie za jej pomocą wydostań się na zewnątrz, niszcząc lodową zaporę.
W momencie wyjścia na zewnątrz, załączy się scenka, w trakcie której Tenzin zaatakowany zostanie przez górskiego potwora. Aby go uratować, musisz jak najszybciej oddać kilka strzałów w stronę Yeti (amunicja w tym momencie, pomimo iż gra podaję jej liczbę, jest nieograniczona). Jeśli tego nie uczynisz, współtowarzysz zginie, a co jest równoznaczne z porażką.
W trakcie walki z potworem bądź przez cały czas w ruchu. Twój przeciwnik będzie przez cały czas starał się Ciebie dopaść, a zważywszy na fakt, że jest o wiele szybszy (pomijając takie szczegóły jak umiejętność biegania po ścianach czy wysokiego skakania), zapewne dopnie swego. Jego dwa podstawowe ataki to skok w Twoim kierunku z uderzeniem z powietrza, oraz zwykła serią pięściami. Obydwa są bardzo silne, a na wyższym poziomie trudności równoznaczne ze śmiercią.
Przeciwnik posiadać będzie jeszcze jedną zdolność - pochwycenie Drake. Jeśli do tego dojdzie, załączy się krótki quick time event. Aby wyjść z niego cało, będziesz musiał najpierw wcisnąć "trójkąt", a potem "kwadrat" (kolejność zawsze identyczna).
Potwór zginie w momencie, gdy zadasz mu odpowiednia ilość obrażeń, a następnie dasz mu się złapać. Jeśli wcześniej otrzymał wystarczającą ilość ołowiu, dojdzie do odmiennego uścisku. Zamiast powalić Cię na ziemię, podniesie Cię do góry. Dostaniesz wówczas możliwość oddania w jego kierunku kilku kul, dodajmy, prosto w głowę. W ten sposób uwolnisz się i przystąpisz do kolejnego etapu walki. Po raz kolejny będziesz musiał zadać mu odpowiednia ilość obrażeń, a następnie dać się złapać. Za drugim jednak razem, interweniować będzie Tenzin, wyswobadzając Cię i zmuszając napastnika do ucieczki.
Gdy niebezpieczeństwo bycia pożartym minie, skieruj się do małego pomieszczenia, gdzie przed momentem zdobyłeś broń. Podsadź tam Tenzina, a ten strąci Ci skrzynie, umożliwiając skorzystanie z drabinki.
Wchodząc na górę, pobiegnij za współtowarzyszem przez wąskie platformy i przeskocz w kierunku większej skalnej półki [sekret 6] . Znajdziesz się w miejscu, gdzie na szczycie jednej ze ścian (skąpanej w świetle), znajdować się będzie skrzynia z przymocowaną do siebie liną. Strzel w jej kierunku, a ta spadnie. W ten sposób będziesz mógł skorzystać ze sznura.
Huśtając się na nim, przeskocz na drugą stronę. Następnie przejdź do końca dostępnej drogi i skocz w kierunku kolejnych, skalnych uchwytów. Wspinając się nimi do góry, przeskocz na znajdującą się nieopodal drabinkę, poczym wejdź na górę. Teraz, wespnij się po kilku skalnych stopniach, a dotrzesz na kamienne schody, wykonane ludzką ręką. Przejdź mini w kierunku skały, obejdź ją trzymając się wypustów i znów zeskocz na schody. W tym momencie etap dobiega końca.