Rozdział 18 Serce z lodu (1) | Opis przejścia Uncharted 2 Among Thieves poradnik Uncharted 2: Among Thieves
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika znajdziesz pierwszą część opisu przejścia rozdziału 18 gry Uncharted 2: Among Thieves zatytułowanego Serce z lodu. W początkowej części tego rozdziału eksploruje się lodowe ruiny i rozwiązuje zagadki środowiskowe związane m.in. z manipulowaniem cylindrami i pracującymi trybami.
Kolejny zręcznościowy etap, podczas którego nie dojdzie do żadnej wymiany ognia. Pamiętaj jednak, że pomimo braku strzelających oponentów, nie będzie łatwo dostrzec do mety. Czeka Cię mnóstwo skakania i kombinowania, nim odnajdziesz właściwą drogę. Natkniesz się ponadto na sześć skarbów, z których część została bardzo pieczołowicie ukryta. Ich odnalezienie wiąże się z długim okresem poszukiwań. Poziom trudności: średni Ilość przeciwników: znikoma Typ rozdziału: zręcznościowy |
Etap rozpoczniesz stojąc przed wejściem do świątyni, gdzie z dwóch stron znajdować się będą rzeźby i wodospady. Nie obawiając się jakiegokolwiek zagrożenia, podążaj za Tenzinem, aż dotrzesz do kolejnej otwartej przestrzeni.
Po obejrzeniu scenki, skręć w lewo i wejdź na znajdujący się tam przełącznik. Gdy tego dokonasz, współtowarzysz powtórzy czynność, odsłaniając Ci przejście (ściana z kolumnami schowa się pod ziemię). Będziesz mógł wówczas przejść częściowo zniszczonymi schodami w kierunku skalnych uchwytów.
Łapiąc się ich przejdź do góry i skocz w kierunku drążka, który okaże się być dźwignią. W ten sposób wysuniesz część płaskorzeźby, umożliwiając dalsza przygodę. Wspinając się po wysuniętych elementach bądź świadom, iż te schowają się po kilku sekundach, więc nie guzdrając się, kontynuuj wspinaczkę. |
Będąc na szczycie płaskorzeźby uchwyć się gzymsu, a po schowaniu się ostatniego elementu, przejdź nim w prawo. Następnie przejdź na skalny uchwyt, a z niego skocz w kierunku drążków. Znajdując się na ostatnim, zbliż się do ściany i zejdź po niej (trzymając się wypustów) na ziemię.
Teraz przejdź dostępną ścieżką w stronę kolejnych schodów. |
Dotrzesz w ten sposób do ich rozdwojenia. W pierwszej kolejności skieruj się tymi prowadzącymi na dół. Na ich końcu natkniesz się na dźwignię - pociągnij za nią i poczekaj, aż Twój współtowarzysz wykona tę sama czynność.
W ten sposób uruchomisz cylindry znajdujące się na górze. Udaj się do nich wcześniej pominiętymi schodami i skocz w kierunku pierwszego. Ten obracając się, umożliwi Ci wykonaniu skoku w kierunku drugiego, a w rezultacie trzeciego [sekret 1] . Pamiętaj jednak, że cylinder drugi i trzeci będzie mieć wokół siebie drewniane ozdoby, po zetknięciu z którymi, spadniesz w przepaść.
Z trzeciego cylindra skocz w kierunku najbliższego "balkonu". |
W ten sposób trafisz do "wieży" z wieloma trybami. Twoim zadaniem będzie dostanie się na sam dół. W pierwszej kolejności skocz w kierunku ściany w centralnej części pomieszczenia, z wieloma zaśnieżonymi kamieniami. Trzymając się ich, wspinaj się i przejdź na żółtą krokiew, a z niej w kierunku pierwszego koła zębatego.
Złap się ów trybu, a ten obracając się, przetransportuje Cię na drugą stronę. Znajdując się znów na ziemi, przejdź na wystający z niej element, a z niego skocz w kierunku kolejnego koła zębatego. Wcześniej złapiesz się drążka, a dopiero z niego trafisz na wspomniany tryb. Ten obracając, znów przetransportuje Cię na platformę, z której idąc w prawą stronę, będziesz musiał przeskoczyć nad wyrwą w podłodze. Problem polegać będzie na tym, że w tamtym miejscu znajdować się będzie szybko obracające drewniane koło. Aby przeskoczyć na druga stronę, musisz trafić w lukę, powstałą w wyniku zniszczenia części mechanizmu. Nie jest to łatwe, gdyż wymagana jest niezwykła precyzja. Kontakt z pędzącym kołem zawsze zakończy się śmiercią.
Po drugiej stronie natkniesz się na koło, które z kolei przetransportuje Cię w kierunku ściany z wystającymi cegłami - po zbliżeniu, złap się ich. Trzymając się ich przejdź w prawo i skocz w kierunku zniszczonych krokwi. Stając na jednej z nich, opuść się i zeskocz na znajdująca się poniżej.
Następnie powtórzy czynność, by wylądować na zaśnieżonej belce (w miejscu, gdzie dostrzeżesz Tenzina). Teraz obróć się w prawo (patrząc w kierunku pomieszczenia) i skocz w kierunku drążka, a z niego na kolejne koło zębate. |
Dalsza droga prowadzić będzie po linie [sekret 2] , wystarczy rozejrzeć się, a na pewno ją dostrzeżesz. Rozhuśtaj się i skocz w kierunku przekrzywionej i zaśnieżonej półki. Po zetknięciu się z nią, ta ulegnie zawaleniu, a Ty wylądujesz na trybie poniżej, który posłuży jako winda.