Rozdział 14 Światełko na końcu tunelu | Opis przejścia Uncharted 2 Among Thieves poradnik Uncharted 2: Among Thieves
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika znajduje się opis przejścia rozdziału 14 gry Uncharted 2: Pośród Złodziei zatytułowanego Światełko na końcu tunelu. Jest to kontynuacja podróży pociągiem zapoczątkowanej w trzynastym rozdziale. Drake'a czekają przede wszystkimi dwie trudne walki z bossami - z kolejnym śmigłowcem oraz z wrogim dowódcą. Nasza solucja oferuje oczywiście szczegółowe omówienia starć z bossami.
Etap czternasty jest kontynuacją przejażdżki pociągiem. Pomimo iż ta powoli dobiega końca, przygotuj się na kilka mocnych starć. Przed Tobą dwie walki z mini bossami, których wyeliminowanie wymagać będzie odrobiny więcej wysiłku od strony gracza. W trakcie pokonywania kolejnych wagonów, natkniesz się na dwa skarby. Pierwszy łatwo przeoczyć, podczas gdy drugi znajdować się będzie niemal na drodze głównego bohatera. Poziom trudności: średni Ilość przeciwników: mała Typ rozdziału: walka |
Na samym początku rozdziału nie natkniesz się na żaden opór ze strony sił przeciwnika, z tego też powodu skieruj się w stronę wagonu z cysterną. |
W momencie, gdy do niej dotrzesz, podobnie jak w poprzednim rozdziale, skorzystaj z żółtej rury by przedostać się dalej. W trakcie trzymania się i zwisania nad torami, będziesz zmuszony wskoczyć do góry, by uchwycić się metalu umożliwiającego kontynuowanie przygody. Po dotarciu na druga stronę cysterny, jeszcze przed puszczeniem się rury, pozbądź się przeciwników z wagonu z węglem (w ten sposób ich zaskoczysz).
Następnie wejdź na ów wagon towarowy i przygotuj się na walkę z elementami zręcznościowymi. Na odcinku najbliższych dwóch wagonów [sekret 1] , będziesz musiał nie tylko zmierzyć się z kilkoma oponentami (ci zaatakują Cię z daleka), ale również unikać sygnalizacji (tym razem metalowa konstrukcja jest wystarczającą krótka, pozwalając Ci unikać jej bez konieczności łapania się krawędzi wagonów).
Po dotarciu do pierwszego napotkanego wagonu osobowego, zeskocz do jego wnętrza i pokonaj nie idąc po dachu. Natkniesz się tam na kilku śmiałków, w tym na jednego ze strzelbą - bądź ostrożny (będzie się próbował do Ciebie zbliżyć). Następnie przeskocz na skład łazików, by w rezultacie...
... dotrzeć do zamkniętego wagonu. Aby wejść do jego wnętrza [sekret 2] , najpierw będziesz musiał zniszczyć kłódkę - nic prostszego. Aby móc kontynuować pościg w górę pociągu, skorzystaj ze znajdujących się w pobliżu skrzyń i wejdź na dach.
Stając na równe nogi zostaniesz natychmiast zaatakowany. Przeciwnicy pojawiać się będą na przestrzeni kolejnych dwóch wagonów osobowych. Aby ułatwić sobie zadanie, polecam pokonać je będąc we wnętrzu. W ten sposób będziesz mieć możliwość korzystania z wielu zasłon.
Nieco dalej natkniesz się na "otwarty" wagon towarowy z kilkoma osłonami. Zaatakują Cię tam dwaj odrobinę lepiej opancerzeni nieprzyjaciele. Zabij ich nie opuszczając wnętrza wagonu osobowego (zdjęcie wykonane zostało z dachu, lecz lepiej jest znajdować się we wnętrzu). |
Po wskoczeniu na wagon z ciężarówką, załączy się krótka scenka, podczas której do akcji wkroczy silnie opancerzony oponent z ciężkim karabinem maszynowym. Aby się go pozbyć, wystarczy przestrzelić łańcuch trzymając kłody, na których ów oponent się znajduje. Gdy tego dokonasz, ten skończy spadając w przepaść.
Niestety przeskakując do miejsca, gdzie jeszcze przed momentem stacjonował oponent, do akcji wkroczy helikopter. Początkowo ignoruj go, unikając serii z karabinu. Kieruj się w górę pociągu (mijając wagon osobowy), aż dotrzesz...
... do czołgu z działem maszynowym. Skorzystaj z niego wskakując za stery i przygotuj się na stosunkowo wymagające starcie. Aby zniszczyć śmigłowiec, bezustannie strzelaj w jego kierunku (ilość amunicji będzie nieograniczona). Problem jednak polegać będzie na tym, że pilot śmigłowca nie zostanie dłużny. Będzie próbował zniszczyć Cię za pomocą serii pocisków rakietowych.
Gdy usłyszysz charakterystyczne ładowanie się ataku (doświadczyłeś już podobnego podczas poprzedniego rozdziału), przygotuj się na zestrzelenie pocisków. Będzie ich zawsze około pięciu, przez co proces detonowanie nie należy do najłatwiejszych. W zależności od poziomu trudności, będziesz mógł przyjąć na siebie inną ilość eksplozji. Pamiętaj jednak, że nawet na łatwym, nie jest ona zbyt duża (około pięciu), dlatego zawsze przerywaj ostrzał maszyny i zajmuj się rakietami.
W chwili zażegnania niebezpieczeństwa ze strony helikoptera, przygotuj się na kolejny, tym razem od żywego przeciwnika. Po wejściu do wagonu osobowego, zostaniesz zaatakowany przez jednego z dowódców. Walka z nim może okazać się odrobinę problematyczna, jednak znając tzw. "sposób", nie powinieneś mieć problemów.
Po pierwsze, atakuj go wyłącznie za pomocą broni palnych, walka wręcz jest bardzo nieskuteczna. Po drugie, atakuj go pięściami wyłącznie w chwili, gdy rzuci w Twoim kierunku granatem (po udanej wymianie ciosów, Drake automatycznie oddali się od oponenta). Po trzecie, po wystarczającej ilości zadanych obrażeń, dojdzie do quick time event, podczas którego ograniczysz się wyłącznie do wciskania "kwadratu". Jeśli sprawnie przeprowadzisz zaskryptowaną akcję, przeciwnik zginie, a etap dobiegnie końca.