King Arthur | Charakterystyki frakcji w Twierdza Legendy poradnik Twierdza Legendy
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
W Stronghold Legends masz możliwość gry jedną z trzech frakcji. Każda posiada własne charakterystyczne jednostki oraz budynki, które zostały opisane w tym rozdziale. Na końcu poradnika znajduje się pełny spis jednostek oraz budowli. Nazwy poniższych podrozdziałów mają w nawiasach zaznaczoną nazwę kampanii odpowiedniej dla danej frakcji.
King Arthur and Knights of the Round Table (King Arthur)
Klasyczny Król Artur i Rycerze Okrągłego Stołu. Gra tą frakcją najbardziej przypomina klasyczny Stronghold, ponieważ oprócz poszczególnych Rycerzy Okrągłego Stołu, Merlina oraz Green Dragon'a nie umożliwia produkcji tak wyszukanych jednostek jak dwie pozostałe frakcje. Każdy z Rycerzy Okrągłego Stołu oraz Merlin posiada specjalne umiejętności, które raz użyte regenrują się za jakiś czas, po czym znów są aktywne. Poza tym Rycerze są wyśmienitymi wojownikami i dysponują końmi, dzięki czemu mogą się bardzo szybko przemieszczać mimo ciężkiego uzbrojenia.
Round Table (Okrągły Stół) Umożliwia przywołanie następujących jednostek: Rycerze Okrągłego Stołu, Merlin oraz Green Dragon. | |
Burning Logs (Rozpalone kłody) Element obrony murów. Gdy przeciwnik zbliża się pod mury, uwolnione zostają ogromne drewniane kłody tratujące wszystko, co znajdzie się na ich drodze. | |
Tower Mounted Mangonel (Katapulta na wieży) Katapulta umieszczona na wieży, wyrzucająca na dużą odległość jednocześnie trzy kamienne pociski. Może nieustannie atakować wskazany obszar, dzięki czemu stanowi świetną ochronę przed zbliżającymi się do zamku wrogimi jednostkami. Może być umieszczona jedynie na Engine Tower. | |
Oil Tipper (Kadź z rozpalonym olejem) Element obrony murów. Na wrogie jednostki znajdujące się pod murem wylany zostaje rozpalony olej, powodując znaczące obrażenia. Jeśli w pobliżu znajdują się rowy ze smołą, następuje podpalenie i powstaje olbrzymi pożar niszczący wszystko w swym zasięgu (nawet Twoje własne jednostki, więc należy uważać!). | |
Moat (Fosa) Uniemożliwia przejście jednostkom ziemnym. Znakomity element obrony m.in. zamku, pozwalający odgrodzić szczelnie określony obszar. | |
Wheat Farm (Pole pszenicy) Źródło pszenicy, dzięki której możemy w wiatrakach otrzymywać mąkę do wypieku pieczywa. | |
Mill (Wiatrak) Przerabia pszenicę na mąkę potrzebną do wyrobu pieczywa. | |
Backery (Piekarnia) Wypieka pieczywo z mąki, dzięki czemu poddani mają bardziej urozmaicone żywienie, co pozytywnie wpływa na ich zadowolenie. Piekarnie są bardzo wydajnym źródłem pożywienia, potrzebują jednak do działania pól pszenicy oraz wiatraka. | |
Sir Bedivere (Rycerz Okrągłego Stołu) Posiada niezwykle przydatną umiejętność (Horn of Camelot) niszczenia murów przy pomocy magicznego rogu. Za jednym razem można zburzyć naprawdę sporą część murów/wieży. | |
Sir Galahad (Rycerz Okrągłego Stołu) Jego specjalna umiejętność (Lady of Light), może okazać się zbawienna w najcięższych walkach. Momentalnie uzdrawia jednostki znajdujące się w zasięgu jej działania (najlepiej stłoczyć wszystkie jednostki w jednym miejscu). | |
Sir Gareth (Rycerz Okrągłego Stołu) Potrafi ujawniać pułapki wszelkiego rodzaju (Eye of Truth), dzięki czemu możemy uchronić swoje ciężkozbrojne wojska przed tego typu zagrożeniami. | |
Sir Gawain (Rycerz Okrągłego Stołu) Jego umiejętność (Heavenly Shield) jest niezwykle przydatna, gdy nasze wojsko jest atakowane przy pomocy strzał, pocisków lub jednostek latających. Na krótki okres Gawain tworzy magiczną tarczę nad wybranym terenem, powodując, że znajdujące się na nim jednostki są odporne na tego typu ataki. | |
Sir Lancelot (Rycerz Okrągłego Stołu) Lancelot dzięki swej umiejętności (The Sword of Albion) umożliwia zwiększenie siły ataku jednostek, dzięki czemu mogą one pokonać liczniejsze lub silniejsze oddziały wroga. | |
Sir Percival (Rycerz Okrągłego Stołu) Posiada niezwykle cenną umiejętność (Holy Blast), dzięki której dosłownie wgniata w ziemię przeciwne jednostki na danym obszarze. Bardzo przydatne do wybijania załóg wież obronnych oraz rozbijania dużych i silnych oddziałów. | |
Merlin Stary mag jest bardzo powolny i słabo uzbrojony, ale potrafi zadawać duże obrażenia przy pomocy swej magicznej laski oraz umiejętności (Dragon's Breath) niszczącej wszystko na określonym obszarze. W bezpośredniej konfrontacji Merlin jest praktycznie bezbronny, dlatego należy go dobrze chronić. | |
Green Dragon (Zielony Smok) Najpotężniejsza jednostka dostępna dla tej frakcji. Jak każdy smok jest bardzo kosztowny i wymaga czasu do wyklucia. Po wykluciu masz ograniczony czas użytku smoka, po którym znika. Jest szybki, silny i swoim ognistym wydechem potrafi za jednym razem zabić znaczące ilości wrogich jednostek. Smoki są idealne do ataków na zamki w celu zniszczenia najsilniejszych punktów obronnych. | |
Enchanted Orb Urządzenie wypuszczające olbrzymią kulę na zbliżającego się przeciwnika. Moblina wersja Burning Logs. | |
Trebuchets Najpotężniejsza machina oblężnicza w grze. Jej gabaryty umożliwiają wystrzeliwanie pocisków na znacznie większą odległość niż katapulty, musi jednak być specjalnie rozstawiona, co uniemożliwia jej ruch. Gdy zostaje z powrotem złożona w celu jej przemieszczenia, nie może miotać pocisków. |